Gå til innhold

en grusom historie

Anbefalte innlegg

huff.... i dag fikk jeg høre noe helt forferdelig.

En ekskolega av meg har ei søster som er 16 år, hun er en typisk vanskelig tenåring. som er ut og inn av barneværnet, forsvinner i flere dager, er i feil miljø og videre og videre. det ente med at hun ble gravid. han er noen år eldre og er en skikkelig drittsekk. akkurat nå sitter han i fengsel. det var mye fram og tilbake på om hun skulle beholde barnet eller ikke. ikke har hun jobb, ikke går hun på skole og hun bor hjemme hos foreldrene, men har ikke respekt for de i det hele tatt. hun ville gjerne beholde barnet og trodde det ikke var noe problem i det hele tatt.og tok det veldig lett og skulle oppdra ett barn.men etter og ha insett at det ikke bare er en lek og oppda ett barn, fant hun ut av at hun ikke var klar for dette enda, ville hun ta abort. hun var da 14 uker på vei. og legene gikk (noe jeg ikke forstår) med på det. hun fikk noen tabletter som skulle få hun til og abotere, så skulle hun inn på sykehuset og ta utskrapning av fosteret. men dette gikk ikke som planlakt. hun aboterte og halt kom ut av seg selv. hun kunne se hele fosteret og at det hadde begynt og bli et lite menneske.hun er nå helt kunsk og sykisk utkjørt.

dette er jo helt sykt. at legene kan gå med på det så seint..fyfa...... og at de gjordet det på den måten.det er jo alltid en risiko på at alt kommer ut av set selv. kjønner ikke hva de tenker med. er det mulig. ekskolegaen min var også helt knust i dag når vi snakket sammen.

jeg velger og være anonym denne gangen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6549244-en-grusom-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å fy søren!! Håper virkelig den jenta får det ettervernet hun trenger nå. Nå kan hun jo faktisk bli enda mer vill. Han "faren" burde vært der, for å se hva han hadde stelt i stand! Måtte gudene være med denne jenta nå stakkar;(

Er enig i at det er grusomt hun ble nødt til å se fosteret etter aborten, men at en abort uansett ikke er bare bare burde hun tenkt på før hun ble gravid.

Synes uansett at det var en helt rett avgjørelse å gi henne abort selv om hun var 14 uker. Er alt for mange barn som vokser opp med foreldre som ikke er skikket til nettopp det å være foreldre. Og hva slags liv kunne denne 16 år gamle (og veldig umodne) jenta tilby dette barnet?

Jeg synes bare det er så rart at folk legger ut svært så private ting på nettet, og til og med om andre enn seg selv!

Skjønner at det er en spesiell historie. Hva tror du hun tenker hvis hun leser den her selv? Eller noen hun kjenner?

Tror det er lurt å tenke seg om to ganger av og til.

Annonse

Synes i og for seg at det at hun fikk abort såpass seint i svangerskapet ikke er problemet her. Problemet er at hun fikk de tablettene når hun var såpass seint. Trodde de ikke ga de til jenter som var lengre på vei enn 7-8 uker jeg. Og deretter ble det foretatt på sykehus under full narkose!!!!

Det er da ganske vanlig att unge jenter får innvilget sen abort..

En veninne av meg ble voldtatt da hun var 14, ble gravid, hadde planer om å beholde. Fikk et sammenbrudd-ble innlagt på psykiatriske, og fikk ta sen abort i 16 uke. Det som var jævlig var att hun ble tvinget til å se babyen etterpå, det var en liten gutt. Dette var vist vanlig praksiss der hun fikk det gjort... sykt spørr du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...