Gå til innhold

En perfekt fødsel! :)

Anbefalte innlegg

Her er historien, kort og greit:

10 dager på overtid, med et blodtrykk på 107 i undertrykk, tok de endelig vannet. Hadde 4 cm åpning da jeg starta, noe jeg er overbevist om at skyldes modningsakupunkturen jeg hadde tatt siden uke 35. Følte jeg hadde "vunnet" 4 timers smerte med de 4 cmérne, så psyken var på topp:)

Vannet ble tatt kl 13, og riene kom annenhvert minutt med en gang. Ubehagelig, litt vondt men helt levelig!

Kl 15.40 ble det jordmorskifte og jeg hadde 5 cm åpning. Ubehaget ble sterkere, og jeg gav jordmor beskjed om at epidural skulle settes.

Kl17 kom legen, og 17.30 satt epiduralen som et skudd. PERFEKT!!

Kl 17.30-21 mensmurringer som ble sterkere etterhvert, ikke vondt kun ubehagelig. Sto ved senga mens de sto på, gikk rundt på gulvet ettersom trykketrangen og riene kom lengre ned i bekkenst

kl 22 fikk jeg lov å trykke. IKKE VONDT, bare slitsomt å presse på liksom.

kl 0100 sa jordmora stopp, og henta legen med vakum, for jeg hadde fått presse alt for lenge allerede. Jeg pressa for livet da jeg hørte det, og kl 0152 pressa jeg hodet hans halveis ut av åpningen, legen festa vakumet på hodet hans og trakk ham videre ut. Det var vondt da jeg måtte vente på neste pressri for å få ut resten av kroppen, men det var også det eneste vonde med hele fødselen.

Grunnen til at pressriene tok litt tid? Vel, han var 5 kg!!! :)) med et hodeomkrets på 38cm. Sydde noen sting, sliten i kroppen dagen etter, men thats it.

Hadde en perfekt fødselsopplevelse takket være akupunkturen i forkant, og den velsignede epiduralen. Ærlig talt, si JA til smertestillende, tvert!! og nei, den er IKKE vond å sette i ryggen, du får lokalbedøvelse først.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6548822-en-perfekt-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...