Gå til innhold

kan jeg spise reinsdyrkjøtt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller står det også på lista?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken liste? Reinkjøtt er ikke noe farlig,med mindre det har store mengder bekkereller... Reinkjøtt og annet vilt er helt ufarlig,det er derimot kjempesunt,altså fettet er ikke usunt engang...

Skrevet

Sjekk ut: www.matportalen.no

Skrevet

trodde jeg leste at man helst ikke skulle spise rein fra finnmark..

husker bare ikke hvor jeg leste det ..

Skrevet

Tror du har lest feil, eller så har noen spøkt med deg. Jeg elsker reinsteik og finnebiff og spiser masse av det. Både forrige gang og denne gang. Som det ble nevnt tidligere er det bare å hive innpå viltkjøtt da det er mye magrere enn annet kjøtt:)

Skrevet

Jeg har også lest dette med reinsdyrkjøtt, at man ikke skal spise det. Men jeg spiser det allikevel jeg :-) Det er skrevet at det KAN være høyt innhold av visse stoffer (husker ikke hvilke..) hvis reinen er fra ett vist område. Jeg leste det samme stedet at man heller ikke skulle spise fisk (laks?) som var over en viss størrelse, men jeg driver ikke å veier all fisk jeg får i meg altså. :-)

Jeg koste meg med finnbiff i helgen :-)

Skrevet

Trur det står at du ikke skal spise det mer enn en gang i uka:-)

Skrevet

Det står at man ikke kan spise hvis det kommer fra div områder på østlandet, pga bekkerell. Men om du ikke spiser det hver dag er det ikke noe problem. Rein fra finnmark kan du kose deg med til det vokser skinn og horn av deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...