Gå til innhold

Har dere tid til venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med flere unger blir det lite barnevakt og mye hjemmetid. Synes aldri vi er sammen med venner, lurer egentlig på om vi i hele tatt har venner!? Hvordan er det hos dere, hvor ofte treffer dere venner, hva er "normalt"?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg bare ett barn, og 75% stilling, besøker venner, eller får besøk, ca 1-2 ganger i uka..

Skrevet

Vi har bare 1 liten. Er i full jobb begge to. Det blir 1-2 ganger i uka med/på vennebesøk, -og av og til lurer jeg på det samme som deg... om vi i det hele tatt har særlig med venner....

Skrevet

Vi har også bare én, men føler at vi får gjort det vi ønsker. Lillegutt synes det er spennende med nye steder og mennesker. Han er flink til å sove i vognen, så tar vi han med bort, kan vi ha voksentid etter kl 7.

Skrevet

Vi har bare en - sosiallivet blir jo litt forskjellig, men vi møter venner flere ganger i uka - noen ganger med barn, noen ganger uten. Noen ganger sammen og hver for oss. Tror det er viktig - i allefall for meg! :) Men skjønner at det blir vanskeligere med flere barn. Det høres allikevel ut som om du har lyst til mer vennetid - og føler at du begynner å gli fra de du har. Jeg ville ha gjort en kraftanstrengelse for å ta opp kontakt. Invitere venner til dere etter leggetid (om dere har noen som ikke har barn) - gjøre ting med venner på egenhånd - partner kan være barnevakt + tenke om det er noen som kan passe barna av og til også.

Skrevet

Yteffer ofte og gjerne venner, men da er barna med..

Skrevet

Vi har bare en, men siden jeg jobber 2 kvelder i uka så er det kke kjempeofte vi treffer venner på kveldstid... Kanskje et par ganger i mnd? Men siden jeg jobber 80% har jeg fri en dag i uka og da treffer vi (jeg og snuppa) venner med barn som er hjemme i permisjon og sånn. Ikke hver gang, men kanskje 2-3ggr i mnd? I perioder kan det gå lenger, for det skal jo passe for alle på en måte...

Skrevet

Føler aldri vi har tid til venner lenger.

Jeg jobber borte i 2 uker om gangen, og når jeg er hjemme restaurerer vi huset og besøker familie.

har familie som bor et ganske godt stykke fra oss også.

Snakker med venner i telefonen, men er ikke flink til å besøke eller å invitere

Skrevet

føle heller ikke som eg har tid til venner.. eg er aleine og har bare ei jenta, men alikevel, hver kveld uten om den eine kvelden for 3 timer i mnd er eg hjemme.. bruke ikke barnevakt, føles som eg har rett å slett ikke venner lenger, typen min komme jo opp her 2-3 ganger i ukå og har ei vennine eg ser kanskje 2 ganger i mnd..

Skrevet

Det varierer litt hos oss. Jeg treffer vel venninner 1-2, ganger i uka. Noen ganger oftere. Det dukker ofte opp søndagsbesøk her i huset.

Mannen ser litt mindre til sine, men ihvertfall hver gang vif spiller hjemmekamp.

Vi har akkurat snakket om at vi må bli litt flinkere til å invitere folk hjem til oss.

Vi har en pode, mannen er i full jobb og jeg er student. Så ser jo studiekamerater hver dag. En av mine beste venninner bor rett i nærheten av høgskolen, så det hender jeg stikker innom der før forelesning og tar en kaffe.

Da jeg var i permisjon så vi venner 4-5 ganger i uka.

Skrevet

godt å se det er flere! jeg er veldig sosial og glad i vennene mine, men jeg har ikke tid til dem! også når det først er tid, må man proiriterer. Akkuratt nå pusser vi opp hus, og er i en særstilling, håper veldig på å kunne inviterer folk hjem og få tid til sosialt da....uten venner dør jeg..normalt her i huset er 1-2 treff på2 uker..

Skrevet

Eg tar meg ein frikveld i veka, og det gjer mannen min og. Ca annankvar helg har vi ein kveld med rollespel saman med eit venepar av oss.

Det blir egentlig lite tid saman berre eg og mannen, ute av huset. Men vi bør vel gjerne sette det på timeplanen. Barnevakt er aldri noko problem for oss, vi har foreldra våre veldig nærmt, og eg har i tillegg to småsøstre som er overivrige etter å passe. Er heldige ja.

Skrevet

Hat ett barn, og her varierer det også.

Prøver å treffe de venninnene som jobber i byen til lunsj ca. 1 gang i uka. Litt ettermiddagsbesøk eller sporadisk søndagsbesøk til hverandre. Kommer litt an på årstid og hvilke venner som har barn eller ei.

Ellers blir det endel telefon/sms'er/mailer...MEN teknologoen er ingen god erstatning for the real thing - å være sammen. :-)

Skrevet

Herlighet for noen skrivefeil...

HAR ett barn, ikke hat....uffda

Teknologien med -i

Noia for egne skrivefeil her...he he

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...