To store og en i magen Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 kan jeg forvente? Bilder..er det en selvfølge? Om vi vil vite kjønnet, kan jordmor nekte å se etter det (har hørt at ei ikke er så gira på å fortelle det...) Full eller tom blære? Tenkte 4 åringen vår skulle vente ute på gangen til det var ca 10 min igjen, for så og komme inn å få se sammens med bestemor...kan jordmor i nei.. Håper noen kan dele erfaring med meg og gi råd
findus Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke alltid så lett å se om det er gutt eller jente på et ultralydbilde. Uansett om det ser ut som det ganske sikkert er det ene eller det andre, er det gjerne en feilmargin der. Derfor er det ikke sikkert at dere kan få vite hvilket kjønn barnet har, selv om jordmor/lege ikke har lyst til å være "vrang". Vet ikke hvordan det er med bilder overalt. Der jeg tok ultralyd, sier man fra på forhånd hvis man vil ha bilde, og det kosta 20 kroner. Fikk to fine, små bilder i profil. Vet ikke om de kan bestemme at ikke barn skal få være med, men husk på at hovedgrunnen til at de gjør en ultralydundersøkelse er å se om alt står bra til inni der, og at det sikkert er ganske krevende å finne riktige bilder med riktig vinkel og finne ut hva de bildene sier om barnet inni der. Så hvis jordmor helst ikke vil ha barn inne i rommet, er det sikkert lurt å ta en prat og se om dere kan finne en løsning sammen. Uansett sto det i brevet som jeg fikk fra sykehuset at små barn stort sett ikke har noe utbytte av å være med. Men, som sagt, snakk med jordmor og se om dere finner en løsning - kan jo hende det går helt fint å la knerten komme inn en liten tur og se? Oi, dette ble langt, visst... Lykke til på ultralyd, da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå