Gå til innhold

Skjønner ingenting jeg.... :(

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hvordan legen regner ut terminen.

Ifølge han er jeg 6 uker i dag, men ifølge BIM-terminen så er jeg 6+5...eller regner kanskje ikke legen med dagene?

Fikk termin hos lege 30.mai, og her fikk jeg 27 mai....??

Også er jeg ikke helt overbevist på at jeg er gravid heller..enda etter 3 pos tester...var så fryktelig dårlig med den forrige..Men nå kjenner jeg nesten ingenting...

Kasta opp i hele forrige svangerskap da..har ikke gjort det til nå i dette savngerskapet...Men ingen svangerskap er vel like....

Klarer nesten ikke vente til jeg er over 1.trimester..Tiden går såååååå sakte....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6547382-skj%C3%B8nner-ingenting-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen teller at man er gravid fra fuste dag i siste mens,og teller uker.

andre teller at man er gravid fra siste dag i siste mens,og teller enten hele uker eller hele mnd.

det er hva jeg har hørt...

blir fort forvirra...er det selv...så har jeg aldri forstått vitsen med å regne med de 2 ukene før man hadde sex og ble gravid...men men.

leeeeeenge igjen å vente ja...men de kommer når de kommer. =)

Jeg blir også litt forvirra av disse uke-tellingene. Har lært meg at 6+5 betyr at man er i sin 7. uke, og det stemmer jo når jeg teller etter og. Når man er 0 + 5 så er jo det 1. uka. Men så sa legen min det samme som legen din sa, at jeg er i uke 6 når jeg er 6 + 5 feks. Jeg spurte hva han mente, men han sa bare at det var fordi det var 6 uker. Så jeg forholder meg til det jeg i utgangspunktet lærte og som brukes her på bim og i de fleste andre steder. At 6 + 5 betyr fem dager ut i uke 7. basta :)

(så kan legen bare ta feil - hahhh)

Lykke til med graviditeten din forresten ;) tror nok mange opplever de ulike svangerskapene ulikt, ja :)

glemte en ting. Her på bim regnes svangerskapet som 283 dager, som er det norske myndigheter har satt. I andre land regnes svangerskapet som 280 dager. Synes det er rart at legen din mente du hadde termin 3 dager senere enn du har funnet her på bim, ettersom det er 283 dager.

På ul i uke 18 fastsettes termin mer sikkert, så da kan det bli endret igjen.... Foreløbig er det bare menstermin som gjelder...

har akkurat samme opplevelse som deg. før jeg ble gravid regnet jeg ut når jeg var mest fruktbar, hadde eggløsning, og termin visst jeg skulle bli gravid i august. det ble 10.mai. legen ba om siste dag i forrige mens, som jo kan variere veldig, og det har heller inngen innvirkning på el hvor lenge man blør... hun kom frem til 13. mai. når jeg reagerte prøvde hun med terminhjulet, da kom hun frem til 15.mai. og i en bok jeg har sto det 8.mai. forvirret????!?

når det gjelder kvalme var jeg også veldig dårlig med første, men ingenting nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...