Gå til innhold

Aga_kan du svare her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Ser at du har svart på et innlegg her nede om tidsklemma og jobbing. Har fått med meg at du har fått et barn til etter gutten du fikk i -05( eller slutten av 04?). Gratulerer !!

Ser også at du ikke kjenner noe til tidsklemma? hva er trikset? du har jo fem barn! er du i full jobb?

Jeg spør bare fordi jeg lurer. har selv begynt å jobbe 50-60/ studere 50% og synes jeg er til de grader i tidsklemma! og det med ett barn!! mannen min må jobbe endel, men vi nedprioriterer ukentlig fritidsaktiviteter begge to. Akkurat nå synger jeg i kor en gang i uka for å lufte meg, men ellers er det ingenting. Venner? jeg rekker ikke! heldigvis har jeg en venninne som kan ta en tidlig kaffekopp (klokka ni) en dag i mellom når vi begge studerer. heldigvis.

Jeg sutrer ikke, men hvordan klarer du det?....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann vilkan, lenge siden!

Takk for gratulasjon, Ingeborg kom til oss 12 august:-) Deilig med en baby igjen, gitt.

Tidsklemmen er kanskje noe alle småbarnsforeldre føler på, men poenget mitt var at jeg ikke føler meg nevneverdig plaget av den.

Mannen min og jeg må jo ta konsekvensene av at vi til sammen har fem barn/ungdommer i huset, og derfor er det jo noen år nå hvor vi ikke har tid til så mye annet bare for oss selv. Hobbyen vår blir jo nettopp å vaske klær, brette det sammen, rydde og sørge for at alt glir. Det kan jo være litt ok det også, så lenge en klarer å tenke at dette er for en periode og faktisk kanskje en gang kommer vi til å savne det?!

Hver kveld går en av oss på butikken og handler det vi trenger til dagen etter. Det frigjør faktisk ganske mye tid og krefter til ettermiddagen dagen etter. Det vil si at vi kan bare hente lillegutt i barnehagen, og vente på at de andre kommer fra skole, og ha masse tid til leking og leksegjøring. Det å slippe og gå i butikken med slitne barn er deilig. Dessuten synes barna det er moro å lage mat, så de hjelper til.

Vi starter dagen tidlig, alle sitter ved frokostbordet i sjutiden ferdig stelt. Det gjør at vi alle har en rolig og fin frokost, og dette er nok med på å gi meg opplevelsen at vi ikke har dårlig tid. Vi steller på bordet (kopper og kar, legger frem matbokser) om kvelden, slik at det bare er å sette maten på bordet om morgenen. Lillegutt har i "oppgave" å trykke på knappen på kaffetrakteren, det er stas. De andre barna har også sine oppgaver, det er lurt å venne dem til tidlig.

Gutten min på 10 år er fryktelig aktiv fotballspiller, så det er treninger og kamper og cuper hele tiden. Da er vi med. Ikke på treningene, men på de andre aktivitetene pakker vi inn alle i bilen og reiser avgårde alle mann. Da kan det hende det blir en litt kjapp middag.

Tror kanskje mye av dette for min del handler om parktiske løsninger og mental innstilling. Nå er jeg i permisjon, men har vært i full jobb det siste året. Har funket veldig greit, egentlig.

Skrevet

okei- takk for at du tok deg tid til å svare !he-he..

alt hander med andre ord om planlegging og å være bevisst på de fleste aktiviteter, og sette ting i perspektiv....hm..har visst en ting eller to å lære der...har begynt å involvere småen i middagslaging og annet husarbeid, det å pusle med sånt er litt vår fritid sammen....

forhåpentligvis får vi flyttet inn i huset vårt snart, sånn at alt blir litt mere rutiner...

kos deg masse med Ingeborg og nyt tiden i permisjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...