Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Spurte jordmor på kontroll sist jeg var der,når hodet festet seg for vi som var andregangs. Det var ikke sikkert det festet seg i det heletatt sa hun. Trodde liksom det MÅTTE være festet for å føde jeg. Hva er forksjellen liksom?Spiller det ingen rolle om det er festet eller ikke?
Line :) Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Er ikke alltid hodet fester seg før fødselen er i gang, nei. Spesielt for fleregangsfødene. Hodet var ikke festet før jeg fødte dattera mi, men sønnen min hadde festet hodet i god tid. HOdet har ikke festet seg enda denne gangen heller. Var hos jm i dag, og hun fortalte at det var ikke alltid hodet festet seg på førstegangsfødene heller. Men er vel ikke noe å bekymre seg for, før eventuelt man har rier og vannet går...
gladjinta Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har fått beskjed om å legge meg ned og dra på sykehuset med sykebil dersom vannet går før hodet er festet. Dette fordi det da kan være fare for at navlesnoren faller frem,(og det kan være til fare for babyen). Men jeg ville nok ringt til føden før en evnt. sykebil.... Jeg har 13 dager til termin, hodet var ikke festet på forrige kontroll. Det er ikke sikkert det gjør det andre gang heller. Men det er greit å vite om det er festet, i tilfelle vannavgang....
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hodet til min baby har ikke festet seg. Jeg er førstegangs. Jordmor synes ikke det var noe problem. Hvis vannet går trenger jeg ikke legge meg ned heller, for hodet var såpass langt nedi bekkenet (hun sa det var innstilt).
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Dette var jeg og snakket jordmor om igår. Og man trengte ikke legge seg rett ned og man trengte ikke ringe ambulanse. Om vannet gikk og hodet ikek var festet så ringte man føden, så dro man opp dit for en sjek, om alt virket ok får man dra hjem igjen å vente på rier. Dette gjelder de som ikke bor så alt for langt fra sykehuset. Har du over en times kjøring gjleder kanskje andre regler. S¨å merkelig at de sier så ulikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå