Gå til innhold

sluttet å røyke..........

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slutta å røyke for en uke siden etter 8 år så ja det er tungt ,men du klarer det.. Jeg brukte lang tid klarte ikke helt før jeg hørte hjertet til den lille da ble alt så mer realistisk. sliter ennå med suget. Du må bare prøve å tenke på andre ting, gjøre andre ting .. Når du får løst på en røyk spis en frukt eller gjør noe husarbeid så går det over..:)?

Lykke til :).. vet det er vanskelig!!!

hei du:) skjønner at det ikke er så lett.. Men jeg har nå vært røykfri i elleve dager og suget begynner faktisk å gi seg litt:) har hørt at det værste suget gir seg etter 14 dager:) Jeg har røyket i 10 år så det er ikke bare bare. Men når man faktisk har ett lite nurk inni magen så er det ikke så vanskelig å slutte likevel:) Masse lykke til,dette klarer du:) Er jo dumt å ta en røyk nå for da er jo de 6 dagene bortkastet:)

Så flinke dere er!!!! *gi stoooooor applaus*

Det er flott at dere har klart og slutte og vit at de første 3 ukene er verst, etter dette vil det gå lettere og lettere. Suget etter røyk vi imidlertid kanksje aldri forsvinne 100%. Jeg sluttet selv da vi planla førstemann for snart 5 år siden og fortsatt kan jeg kjenne lysten etter en røyk når jeg drikker alkohol eller er sammen med mange andre om røyker, men det kan ikke sammenlignes med hvordan det var før da, nå er det bare ørsmå stikk liksom en gang i blandt.

Et tips er å forandre vaner. Vis du f.eks alltid har tatt deg en røyk i sofaen etter middag, så få en ny ting å gjøre etter middag de neste ukene. Unngå steder og gjerne mennesker som du vet kan gjøre sluttingen verre for deg i en periode. Prøv å huske at hvert enorme røykesug varer maks et minutt før det letner. Sett av pengen du skulle brukt på røyken i de neste ukene og bruk dem til å kjøpe noe fint til deg eller småen i magen etterpå som belønning. Kos deg med tanken over hvor flink du har vært og tillat deg å skryte av deg selv!

Lykke til!

Annonse

Hei :)

Jeg kan anbefale øreakupunktur på det varmeste. Jeg brukte selv dette når jeg sluttet å røyke for noen år siden. Det er homopat som utfører dette og man får nåler som sitter i ørene i to til tre uker. Jeg ble faktisk roligere og abstinensene ble nesten helt borte mens jeg hadde nålene i ørene. Ellers så prøvde jeg å ikke bryte mine vanlige vaner, kun røykevanen. Når de andre på jobben gikk ut for å røyke, så ble jeg med dem. Troen på at jeg skulle klare det ble større for hver gang jeg brøt kun røykevanen. Men dette er selvfølgelig individuelt. Det er som Alva sier, det er kun ett minutt røyksuget varer før det blir bedre, så hold ut!

Lykke til!!!

Takker for alle tips og ønskninger om å greie meg :-)

Tenk i dag er det 4. dagen min, kjempestolt for hver dag som går.. Litt eller bitte litt bedre i dag, og ja det verste suget varer i ett kjempelaaaaaaaaaangt minutt.

Men er/kan en gå til akupunktur når en er gravid?

Kansje jeg skal sende mannen min der? Tror han har det litt verre enn meg, men han får lov av meg å snuse litt, han må jo hjelpe og støtte meg i å slutte å røyke...

Jeg holder ut, tenker på babyen

67 mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...