Klara:-) Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Hei Er det noen som har råd for hva man kan ta/bruke eller gjøre når man sliter med migrene??
mammantil2+1 Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Uff, dette hørtes ugreit ut. Regner med migrene medisinen din er off limits nå? Det eneste jeg kan anbefale er å legge deg på et mørkt, svalt/kaldt rom uten tv/radio etc. Evt ta varme dusjer/bad. Sambo sliter med migrene og dette er hva han gjør hvis han er tom for medisin. Får håpe du føler deg bedre snart. Klem
Angelas_Baby Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har hatt migrene siden jeg var 12 år,og det ble IKKE bedre da jeg ble gravid. Det sies at svangerskap er den beste medisinen mot migrene, dette gjaldt da ikke meg! Var ekstremt dårlig de første mnd, frem til uke 20 ca.Hadde migrene nesten hver dag, og den satt gjerne 5 dager i strekk, 1 dag pause og på'n igjen!! (Er nå i uke 29 og har skjeldent migrene, kun et par ganger i mnd). Klarte så vidt å gå/reise meg opp fra sengen eller prate på det værste. Det var ingenting jeg kunne ta bortsett fra Paracet, noe som ikke hjelper i det hele tatt. Ringte legevakten flere ganger da jeg trodde hodet mitt skulle eksplodere, og de sa at det er bedre å ta en migrenetablett så det kanskje gir seg, enn å være så dårlig som jeg var da. Det er ikke påvist skade på foster ang migrenemedisin i sv.skapet,så de vet ikke noe om dette. (De medisinene jeg bruker hvertfall). Kan hvertfall anbefale deg å ta det helt med ro, ligge rett ut i et mørkt og kaldt rom. Ikke drikk brus, men masse vann! (dette vet du sikkert allerede men!!!) Du burde vurdere å bli sykemeldt til dette gir seg om du ikke allerede er det. (jeg drøyde altfor lenge med å få sykemelding). Jeg har begynt å gå til kiroprakter, tror dette også er med på å holde migrene borte. Lykke til, jeg føler med deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå