Gå til innhold

Hvis dere som diskuterer alder kan stoppe opp å tenke litt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 23 selv å har en datter på 5 mnd. Jeg mener vi har akkurat det vi trenger for å ta vare på et barn. Fast inntekt, bil å leilighet. Føler ikke jeg er for ung for å bli mor, men er fullt klar over at jeg kanskje ville blitt "bedre" mor hvis jeg hadde blitt mor om noen år. Min kjærlighet å omsorg hadde ikke endret seg, men mine kunnskaper og ressurser ville kanskje blitt bedre. Jeg ville sikkert bli flinkere til å sette ting i perspektiv, noe jeg merker jeg har blitt flinkere til på bare noen få år. Jeg er en helt annen person da jeg var 18-19, da jeg var herlig naiv. Kan tenke meg jeg var på lik linje som alle andre 18-19åringer, å trodde heller ikke da at jeg var ung. Mente da jeg var voksen nok til div, men ser nå at eg hadde mye igjen. Å for alle dem som "prøver å advare" unge, det går nok ikke............

Nå sitter jeg her som 23 år, "nybakt" mamma, å med en kjæreste jeg elsker utrolig høyt. Snart sitter jeg som 30 åring å ser tilbake på denne tiden, å tenker sikkert hvor ung jeg var, hvor mye som var foran meg.

Poenget mitt er, ikke ta dere nær av de unge som har negative meninger om eldre alder. Ettersom tiden går vil de innse at livet går fort, man er der snart selv. Jeg gleder meg til den dagen jeg "har funnet meg til rette i mitt eget skinn". Der jeg er, å ikke bekymrer meg over hvem andre er...............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått med meg noen diskusjon om alder, men ser at du har mange gode punkter her. Ble selv mor for første gang da jeg var 22, er nå 29 ov venter nummer 3. Synes ikke jeg var for ung...man vokser inn i rollen. Og ikke er jeg sikker på om at du blir en "bedre" mor om du venter til du er 30 med å få ditt første barn heller, uten at det er noe galt i å vente.

Skrevet

Er enig med at en ikke trenger å diskurere alder, hverken om de er for unge eller for gamle.

Skrevet

BRA innlegg!! helt enig med deg!! :)

Skrevet

Flott innlegg!

Helt enig:-)

Vi får tenke på hvor heldig vi er vi som blir gravide og får den gaven det er å få et barn uansett hvilken alder vi er i.

Skrevet

Veldig fint og reflektert innlegg. Jeg fikk min første som 21-åring. Er nå straks 38 og skal ha barn igjen. Jeg vet at jeg var en god mor i så ung alder. Jeg har en 16.åring som levende bevis på det. Og jeg føler at jeg vil bli en god mor nå og.

En vokser med oppgaven, får erfaringer som hjelper en videre. Det er uansett ikke materielle ting som bestemmer om en blir en god forelder. Ei heller alder.

Jeg synes samfunnet har bommet litt når de har lagt det opp slik at mange føler de må vente til de er over 30 før de får barn. Konsekvensen er jo at flere sliter med å bli gravid, +at det blir flere flerlingesvangerskap.

Folk må få lov til å få barn når det føles riktig for dem.

Skrevet

Helt enig, men i en viss annen tråd her så går det mere i å mene at "den andre aldersgruppen" er dårligere egnet enn sin egen aldersgruppe er enn å selv være god forelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...