Gå til innhold

Til alle dere som har tatt planlagt keisersnitt. Epidural eller Narkose?

Anbefalte innlegg

He

Skal inn på sykehuset og ta planlagt keisersnitt i morgen. Var til samtale med jordmor og anestesileger i dag og anestesilegen anbefalte ikke spinalbedøvelse pga risiko for nerveskader. Hat en ryggmargsskade fra før og det er derfor de ikke ønsker å sette i ryggen, men denne skaden sitter høyere enn der de skal stikke.

Ble veldig bekymret men insisterte for spinalbedøvelse ettersom jeg gjerne vil være våken under inngrepet slik at det blir mest mulig lik en naturlig fødsel.

Vi ble enige om at jeg skulle få spinal, men nå ble jeg litt betenkt og lurer på hva er mest vanlig ved planlagt keisersnitt?

Fortsetter under...

Hadde hastekeisersnitt med narkose, og syntes det var helt greit da. Nå i ettertid er jeg veldig lei meg for at bedøvelsen ikke virket så jeg kunne være våken under inngrepet, føler jeg gikk glipp av så utolig mye fint.

Hadde ikke vært våken mange minuttene før jeg fikk se lillegutt, men da var han rolig og sov, ferdig vasket med klær på og to tepper rund seg. Var liksom ikke denne fantastiske opplevelsen som når man får babyen på brystet umiddelbart.

Sørger faktisk mye over akkurat dette.

Husker heller ikke så mye fra første døgnet, var så utrolig trøtt pga rester av narkosen som satt igjen i kroppen. Sov masse.

Så kunne jeg valgt hadde jeg uten tvil valg epidural og vært våken når den lille blir tatt ut. Det er heller ikke noe vondt å sette epiduralen hvis du bekymrer deg for det, er viktig å bare slappe av når det gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...