Gå til innhold

Elin ble et solskinns barn:o)

Anbefalte innlegg

Den 2 august fikk jeg omgansgssyken, og med den fulgte det kynnere.

Di kom med alt fra 3 min til max 10 min mellomrom i ca 24 timer.

Dagen etter gikk slimproppen, og kynnerene kom til bake, fremdeles veldig uregelmessige, snakket med jordmor og hun trodde nok ikke at di kom til og gi seg nå, blir sikkert snart en fødsel nå sa hun, men timene gikk og kynnerene forsvant igjenn...

Kynnerene kom og gikk helt frem til vi skulle på sykehuset den 4 august, kan trygt si at det ikke ble stort søvn di 2 nettene..

Den 4 august skulle vi til kontroll på sykehuset, for og ta en ul og vurdere evt igangsettelse.

Men kl 4 om morgenen våknet jeg av STERKE kynnere/maserier, som fremdeles ikke var regelmessige...

da vi kom til sykehuset ble jeg lagt til registrering, eneste utslaget var noen få modningsrier, nå begynte jeg å bli lettere desperat, hadde jo sovet kun max 4 timer hver natt i 2-3 netter nå.

Kom så inn til legen som tok en rask ul, alt var bra med barnet, etterpå fortalte jeg om alle kynnerene, og ble faktisk litt sjokkert da han sa at han ville legge meg inn, for fødselen kom sikkert til og skje fort bare den begynte skikkelig, fikk samtidig beskjed om at det ikke ble noen i gang setting siden alle fødestuene var fulle.

Så ble da lagt inn den 4/8, fredagen gikk, lørdag gikk og eneste tegnet var sterke kynnere som jordmor kalte det, prøvde og si at dette ikke var kynnere men rier, hadde jo født 2 barn før så viste jo forskjell på rier og kynnere, men nei da, fikk bare beskjed om at di ikke kunne gjøre noe før til mandagen uansett.

Nå begynte jeg for alvor og bli sliten, for disse kynnerene som jordmor kalte det, var langt fra gode!!

La meg rett før midnatt på lørdag for å sove, for da hadde kynnerene gitt seg i gjenn...

Kl 2 om natten våknet jeg av noe jeg trodde var kynnere i gjenn, men skjønte jo fort at det sansynlig vis var riene som endelig var blitt regelmessige, ventet en time før jeg ringte på jordmor, hadde da tatt tiden i mellom og det var max 4 min.

Jordmor kom inn og sjekket, hun sa ingen ting bortsett fra at joda nå var jeg i gang, ble flyttet inn på fødestua, og kontaktet mannen min.

Jeg fikk da en jordfar, en utrolig hyggelig mann fra sverige som av og til jobbet litt i Skien.

Han fortalte at jeg under første undersøkelsen hadde 4-5 cm opning.

Jeg sto da i dusjen en times tid før han undersøkte i gjenn, var da 7-8 cm allerede, ble overasket da for riene var jo ikke så vonde enda.

Sto i dusjen ei stund til før jeg la meg på sengen og fikk lystgass, den hjalp utroligt på meg.

Han spurte meg da om jeg ville at han skulle ta vannet eller om jeg ville vente, svarte da at jeg ville vente litt, for vet av erfaring at riene mine blir værre så fort vannet har gått.

Tok ikke så lange tiden før vannet gikk av seg selv, og pressriene fulgte snart etter, og lystgassen som jeg hadde klamret meg til i en time måtte bort. Så var det bare til og presse, hun kom lett ned i fødselskanalen, men da hodet stod i åpningen, halveis ute, stoppet det hele opp en liten stund (VIRKELIG ikke behagelig) så satte han ei sprøyte for og få litt fortgang i riene mine i gjenn. Etter ytterlige 3 pressrier så var frøkna vår ute og kom med sine første skrik.:o)

Nærmest samtidig med han hun ble født skinte sola inn gjennom sykehus vinduene, en utroig følelse, samtidig som en ny dag begynnte, begynte også jenta vår livet sitt uten for magen min.:o)

Fødselen begynte kl 02.00 og jenta vår så dagens lys kl 06.14.

Hun ble født 6 dager før ul termin, og 8 dager over min egen termin.

Hun var 4280 gr og 51 cm lang, en liten go`klomp med andre ord.:o)

Så slik var det altså at Elin kom til verden den 06.08.06, etter det jeg vill kalle en drømme fødsel, for meg i alle fall.:o)

Takk til alle som har tatt seg tid til og lese.:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6545745-elin-ble-et-solskinns-barno/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...