trebarnsmamma? Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Vi fikk en liten gutt i slutten av juni. De begynte å ringe oss da jeg var ca 6 måneder på vei, tilfeldig??? NEPPE! Vi støttet de da i håp om å få være i fred. Etter det har de ringt opp igjen jevnlig. Vi har reservert oss mot å stå på deres lister for over 3 måneder siden. Mamma og pappa mistet sitt første barn og jeg ORKER IKKE å bli minnet på faren ved krybbedød hele tiden nå som vi har fått vår første lille selv. Vi har støttet de en gang, hva mer vil de med oss? De to siste ukene har de ringt 1-2 ganger HVER DAG! Vi kjenner igjen nummeret nå og tar ikke telefonen av den grunn - antagelig derfor de prøver igjen og igjen, men snakk om terror!!! Dette går over alle grenser!
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Her og...men nå tar jeg aldri tlf ved ukjente nr eller østlansk nr... Det får heller være at noen ikke får tak i meg. Venner, hs, lege ++ har jeg på tlf. Er så dritlei, vi har støttet de vi og.
-carina- Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Du får gjøre som noen jeg kjenner.... Neste gang de ringer, så si; Ok, jeg skal høre på hva du har å si, jeg må bare gjøre en ting først... Og så går du og setter deg og spiser middag, vasker opp og ser litt på TV... Så ser du om de er i andre enden fortsatt... Etter å ha gjort det ett par ganger slutter de nok å ringe! )
Northernlights Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Kjøp en plystrepipe, og plystre høyt i røret når det er tlf selgere . Har aldri prøvd det, men hører det virker..........
trebarnsmamma? Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2006 Hehe Carina, den var bra! Fikk tips inne på bim om å anmelde de til forbrukerombudet, vi kontakter de i morgen den dag. Har også tipset VG for dette syntes jeg virkelig har begynt å gå over alle grenser!!!
-carina- Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Har jo lest mange andre her inne også som klager på måten Krybbedødforeningen opptrer på i telefonen... Det er egentlig litt synd, for jeg tror ikke det er de som ringer selv, de har nok innleid et firma som ringer for seg. Det er ikke sikkert de som arbeider der faktisk vet hvordan selgerne går frem i telefonen... Men det er flott om du prøver å gå videre med det! Hører som sagt at mange klager på fremgangsmåten deres...
Dailis Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Anmeld dem, og ring til foreningen og si at du anmelder dem for telefon terror. Vi måtte gjøre det til slutt forrige gang, det gikk laaangt over alle grenser. Jeg vil ikke støtte de som ringer, jeg vil heller støtte selve foreningen, ikke gi selgerene provisjon for den møkka der.
trebarnsmamma? Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg ler meg i hjel! De ringte faktisk opp igjen NÅ: denne gang valgte jeg å ta telefonen, sa ikke hallo eller noen ting sa bare med sint stemme: "Vet dere hva, nå MÅ dere slutte å ringe oss!" De la faktisk på! Vi som har bedt de slutte å ringe så mange ganger? Kan de hende det funket denne gangen?
animal Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg også ble nedringt av dem.. Tilslutt så fikk jeg nok, så da de ringte sa jeg at jeg hadde en liten en og at det ikke var noe stas å bli minnet på denne faren hele tide. Så sa jeg til dem at de skulle slette meg fra sine lister, og det gjorde de!
rødt&blått Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg lurer på om det er noen som i det hele tatt ikke har blitt ringt opp rett etter fødsel jeg.. Alle jeg kjenner til som har fått barn, har også blitt ringt opp av dem etter noen uker! Det kan jo ikke være tilfeldig når samtlige har blitt oppringt før aller første gang så kort tid etter fødsel..
Molait Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 ja lurt litt på det der. Barn nr, 2 her og har aldri *bankibordet* blitt ringt opp av dem. Det kjipe er med alle foreninger at om man støtter dem en gang er man solgt. Dumt for jeg velger nå av og til å ikke støtte av den grunn. Da virker jo hele greia litt mot sin hensikt synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Sånn hadde jeg det også med min første, ved min andre reserverte jeg meg i brønnøysund registeret ( kan gjøres på nett) og nå når jeg fikk nr 3 så har jeg ikke hørt et pip fra noen andre enn de jeg selv har tatt kontakt med.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har også reservert meg mot telefonselgere i Brønnøysundregisteret, og aldri hørt noe fra disse plageåndene. Når det er sagt, så hender det jeg får telefon fra selgere til tross for at jeg har reservert meg. Mange opererer med flere år gamle telefonlister - Noe som ikke er lovlig.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Selv om man reserverer seg mot telefonselgere, så blir man ikke reservert hos diverse veldedige organisasjoner. Så man kan fortsatt få tiggertelefoner. OG har man først støttet dem EN gang, så er du på lista og da ringer de igjen. Det beste er å be når de ringer om å stryke deg fra lista for du ønsker ikke flere telefoner. Det gjør de som regel da.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg hører at det er mange som blir ringt opp, men har faktisk aldri blitt ringt opp. Så de har ikke nådd alle tydeligvis Jeg hadde sagt i fra neste gang de ringte, slik som du akkuratt gjorde. Krysser fingrene for at de ikke ringer deg flere ganger nå da
Happy Ignorant Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 Gå inn på Brønnøysundregistrene sine nettsider og reserver deg mot telefonselgere OG kryss av for reservasjon mot veldedige organisasjoner. Da har de ikke lov til å ringe deg. Hvis de fortsatt ringer, opplys dem om dette, og be dem oppdatere listene sine mot brønnøysundregistrene. Det er de pliktet til å gjøre minimum hver 3 mnd. Hvis de da fortsetter å ringe kan de politianmeldes. Ble ofte oppringt av krybbedødforeningen selv, da jeg fikk mitt første barn, og da jeg ikke ville støtte dem pga dårlig økonomi i øyeblikket, svarte de; "får håpe du ikke mister ditt barn i krybbedød, da"! Usannsynlig frekt! Ble helt satt ut, jeg, men ble iallefall kvitt dem da jeg reserverte meg mot veldedige organisasjoner.
kine Skrevet 4. oktober 2006 #17 Skrevet 4. oktober 2006 både jeg og samboeren min ble terrorisert av dem da jeg gikk gravid, di ringte en gang i måneden omtrent og ga seg ikke selv om typen nærmest klikka på di. jeg reserverte meg på brønnøysundregisteret samt sendte mail til en i den foreninga at det var usmakelig og neppe tilfeldig at dem ringte gravide og småbarnsforteldre når såå mange på BIM hadde blitt oppringt. etter dette har dem ikke ringt meg!! jeg lurer på hvem som gir dem informasjonen om hvem som er gravide jeg...noen må det jo være!!!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #18 Skrevet 4. oktober 2006 jeg har hatt flaks å aldri blittt oppringt av de.... hadde nok anmeldt de for det hvis de hadde begynt å terorisere oss. er jo farlig å støtte de en gang jo...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #19 Skrevet 4. oktober 2006 Har samme problemet. De har ringt både meg og samboeren min et utall ganger siden jeg var ca 3 mnd. på vei. Er rimelig sikker på at de har fått informasjon fra Libro klubben. Var etter at vi meldte oss inn der det startet. De jeg kjenner som ikke har meldt seg inn har har ikke blitt oppringt.
Ranveig R Skrevet 4. oktober 2006 #20 Skrevet 4. oktober 2006 Vi er med i Liberoklubben og har ikkje blitt oppringt. Så vidt eg veit i alle fall. Men så står telefonen på mannen min, ikkje på meg - om det har noko å seie.
Stolt trebarnsmamma Skrevet 5. oktober 2006 #21 Skrevet 5. oktober 2006 Mannen min ble oppringt 3 dager etter at våre små kom til verden 3 mnd for tidlig. Da lå de i kuvøse med respirator og kjempet for livet, kunne ikke ha passet dårligere å få en tlf fra krybbedødforeningen da... Vi vurderte å gå til media med saken, men hadde andre ting å fokusere på akkurat da... Skjønner ikke hvorfor de ringte han, vi har ikke registrert oss noe som hellst sted som har med barn å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #22 Skrevet 5. oktober 2006 Høres logisk ut med lister på gravide fra Liberoklubben ja... Og så tror jeg de ser i avisen etter annonser på hvem som har født. Men sistejenta glemte vi denne annonsen, og har ikke hørt noen verdens ting fra dem. Med førstemann var vi sent i avisa, og telefonen kom ikke før etter det. Hmmm... kanskje legge inn fake termin i Liberoklubben og se om de biter på?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #23 Skrevet 5. oktober 2006 ... eller kanskje jeg ikke skulle/trenger? Her er det som står på siden deres, som du må hake av på for å bli medlem: Jeg vil gjerne bli medlem i Libero Klubben og godkjenner herved at mitt navn og adresse lagres, slik at jeg kan få tilbud fra Libero og Liberos utvalgte samarbeidspartnere i fremtiden. Og dette står i deres "legal statement": Any material, information or other communications you transmit or post to this Site will be considered non-confidential, non-exclusive, royalty-free, irrevocable, fully sub licensable and non-proprietary ("communications"). SCA will have no obligations concerning the communication. Så de kan nok godt være "synderen" ja, - og aldri om jeg legger igjen navn og adresse hos de! Samme som over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå