Gå til innhold

NÅR PÅ DØGNET BURDE MAN TA EL TESTER? JEG SKAL BEGYNNE OM ET PAR DAGER Å TESTE:)ÅÅÅ JEG HÅPER JEG BLIR GRAVID

Anbefalte innlegg

NOEN SOM VET NOE OM DET?

HØRTE ET STED HER INNE AT MAN BURDE TESTE MIDT PÅ DAGEN,MEN JEG VET INGEN TING OM DETTE:)

KLEM

Fortsetter under...

Morgenurinen er den beste, for da er urinen mest konsentrert. Hvis du skal ta den på andre tider av døgnet er det lureste å prøve å ikke drikke så mye og ikke tisse de siste 3 timene før du tester.

okey:)

leste noe om at el som regel skjer på ettermiddaggen,så at man burde teste da,men det kab være feil

Ja, ble litt usikker nå for jeg har også lest at EL tester tar du mellom 15 og 20, mens graviditetstester tar du på morgenurin.. Mener det er sånn asså..

Det stemmer ikke at man skal bruke morgenurin!

Se her hva Haukeland Sykehus sier om saken:

"OM TESTINGEN:

Ikke utfør testen med morgenurin. LH produseres i kroppen tidlig på morgenene, og det vil derfor ikke fanges opp av testen før litt senere på dagen. Det beste er å ta testen mellom kl. 10 og 20 og da minst 4 timer etter forrige vannlating. Testen bør tas på omtrent samme tid hver dag. Reduser væskeinntaket de siste 4 timene før testen skal utføres. "

Mer om saken finner du på :

http://www.helse-bergen.no/avd/assistertbefruktning/diagnose/egglosningstest.htm

Lykke til!

:)

Annonse

har ikke noe å si når du tar den på døgnet. Det er forskjellig fra person til person. Du får teste en om morgenen og en om kvelden da.. mange tester på ettermiddagen vet jeg..

Men, hvorfor roper du sånn?? hehe. Vi ser innlegget fordi om du ikke skriver med stor skrift :)

tusen takk for svar...hvis jeg tester kl 17:00 hver dag,så er jeg kansje sikker på at jeg finner det ut før kvelden kommer:)

jeg har fått annen informasjon av min lege. Og jeg stoler på henne. Det er forskjellig fra person til person når el kommer..

Tror nok ikke min lege snakker usant. hun er spesialtist innenfor barnløshet..

Tror dette er forskjellig jeg..

jaja... det er jo bare å teste seg frem Baas, så finner du ut av det... står det ikke noe på pakka? jeg hadde gjort som det står på pakka....

ikke vits i at dette blir en tråd om hvem sin lege som er best vel?!

Lykke til med testinga :o)

jeg har testet etter el i snart ett år nå, og vært prøvere lengre enn det også.. Og har fått positivt svar på morgenen... Når jeg stod opp, så jeg vet at det kan gå an.

har sikkert prøvd de el-tester som finnes, og fått forskjeliig reaultat. Noen ganger positivt på kvelden, andre på morgenen. Har til og med tatt el-test hos min gyn, og det var klokken 8 på morgene.. Og den var positiv...

Så jeg snakker ikke usant i mitt forrige innlegg..

Annonse

slapp av,tror da på deg...leser alle innleggene for å få litt tips,,ikke krangle..

men har du brukt billig tester sine el? jeg har kjøpt dem,vet du når det lønner seg å ta dem?

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...