Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvor tidli i svangerskapet kan man få bekkenløsning?

har siden uke 5 hatt veldige smerter i korsryggen,bekkent,venstre hofte.

det startet med at jeg gikk tur,så kjente jeg to kraftige stikk i venstre hofte (rammlet nesten av hvor vondt det var) etter det har jeg hatt vondt på de stedene og vert ø i korsryggen.

....kan dette være bekkenløsning...og så tidlig?????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6544945-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er nok bekkenløsning. Har kjent litt il det selv, er 6+0 i dag. Det er faktisk noen som får bekkenløsning før positiv grav test, så det kan komme tidlig! Ta kontakt med lege og be om henvisning til fysio, der er viktig å forebygge tidlig!

Jeg kjente at ting ikke var helt som de skulle allerede i uke 5. Ble sykemeldt i to uker, så presset jeg meg på jobb i to uker før jeg måtte kapitulere og er nå sykemeldt i to uker til og har bare blitt værre. Legen sier han er 90% sikker på at det er bekkenløsning. Jeg har time til fysio neste fredag og håper virkelig at han kan hjelpe meg litt ihvertfall.

Annonse

Hvis du mistenker bekkenløsning så burde du ringe legen i morgen for å snakke med h*n.

Det er viktig å få forebyggende hjelp så fort som mulig.

Er utrolig leit om man ikke skal kunne bevege seg de siste ukene av svangerskapet, eller få varige skader.

Snakk med legen, og krev oppfølging. Dette har også mye med å forhindre masse sykefravær osv.

Som fysioterapeut kan jeg si at det trenger ikke være bekkenløsning, kan like gjerne være muskelkrampe i rompa og ryggen som gir deg disse plagene. men det er helt sant bekkenløsning kan komme svært tidlig. kom deg til en fysioterapeut så fort som mulig hvis ikke det gir seg etter en natt søvn og litt lett utøyning. uannsett vil de fort kunne fikse hvis det f.eks er muskelspenning, og hvis det er bekkenløsning kan du bli bedre nå og minke risikoen for forverring senere.

Selv har jeg fått ilende smerter i høyre rompe fot, ingen ryggplager. var så vondt at jeg ble halt i mange dager, selv etter bruk av mine egne triks. dro til massøren min - fiks ferdig etter en time..

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...