Gå til innhold

Savner røyken!! Noen andre`?

Anbefalte innlegg

Klarte endelig å slutte å røyke for en uke siden. Hadde bestemt meg!! Etter at jeg hørte hjertet til den lille var det ikke noe problem, men åååh det har vært en go venn siden jeg var 14 å det er vanskelig spesielt etter at man har spist!! Eller når man er på cafe lamme venner som sitter og drikker kaffen sin og tar en røyk.. mmmm da frister det! Men skal være sterk får bare dårlig samvittighet når jeg røyker.

Noen som føler det slik!!!???

Måtte bare få ut litt røyke frustrasjon!!!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6544800-savner-r%C3%B8yken-noen-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg kjempe igjen!Jeg sluttet og røyke på jobb i januar,heldigvis og har deretter røyka 4-5 sigaretter pr.dag fram til jeg testa positivt.I dag MÅ jeg ha en røyk etter at ongene er lagt seg.Jeg får såååååååååååååååååå dårlig samvittighet!

Jeg sliter skikkelig med å slutte.

Spes den ene om morgenen, og en om kvelden før jeg legger meg.

Utover det røyker jeg ikke.

Vet ikke hvordan jeg skal klare å få bort de 2-3 siste sigarettene om dagen.

Noen som har noe råd?

Det verste er jo at jeg blir kjempekvalm etter å ha tatt en (i tillegg til skyldfølelsen)

Vært venn med kistespikerne i 8 år nå. Er ikke bare bare.

Skjønner deg godt Sj84.

Er du forresten 22? og har termin når?

Født i 84 jeg og..

Godt å høre at jeg ikke er alene:)

Får også dårlig samvittighet...,jeg røyker ikke mer enn kanskje tilsammen 1.5 om dagen,men allikevel....sukk!!

Klarer meg til og med uten ett par dager, men så sprekker jeg igjen.

Men blir også kvalm etter ett par trekk, så da angrer jeg...

Hater å være så lite viljesterk:(

Bare en liten ting er:

Ei venninne fikk faktisk beskjed av legen om at det var bedre at hun tok seg den ene røyken når hun blei superstressa, eller virkelig trengte den.

Det er visst mer skadelig for barnet å ha ei superstressa mor som ikke faller til ro og slapper av.

Det er jo uansett bedre med 1-3 om dagen enn 20.

Må jo se det sånn og. Vi har iallefall vært så flinke som vi klarer nå

Kjempeflott at du klarer å slutte!!! Graviditet/barn og røyk hører absolutt ikke sammen! Jeg røykte før jeg ble gravid første gang, men slutta så snart jeg fikk det bekrefta -det gikk egentlig veldig greit det. I ettertid har jeg kun vært "festrøyker":)

Forstår godt at du savner å ta deg en blås, men bare tenk på at du nå virkelig har en unik mulighet til å teste din egen viljestyrke! Ikke utsett deg selv for fristelser, gjør heller noe annet når de andre skal ut og ta seg en røyk..

Du klarer det viss du går inn for det!

Annonse

Husker jordmora sa til meg i første svangerskap at det er bedre at du tar deg en røyk eller to,enn at du går rundt å stresser og er irritert og oppfarende pga røyken.Men d beste er å slutte!Hun sa også at de ikke noterte deg ned som røykeer hvis du røykte under 4 om dagen.Men det ingen unskyldning uansett!Men d du ikke burde gjøre er å stumpe en halvrøyka røyk for så å røyke den senere.Vet ikke akkurat hvorfor,men det er ikke bra uansett om du er gravid eller ikke.

AAAh det var godt at det ikke bare er meg! Ja mårra røyken og kveldsrøyken er desidert verst.. Har klart å holde meg så langt ,men det frister såå mye.. Bare en tenker jeg en skader vell ikke!!! Men vet jo at det egentlig gjør det. Men jo mindre man røyker jo bedre sier legen min iallefall. Noen råd? La være! Har ikke noe bedre råd egentlig, for vet hvor vanskelig det er! Bestem deg for en dato å bare prøv... Ja lettere sagt en gjort! Lykke til alle dere

Takk for mange svar.. det hjalp:)

Linda med spire---> jeg er 22 ja og har termin i 20 april:)... du?

Hehe neida du ligger jo ikke så langt etter da. Men jeg synes tida mot 12.uker gikk/går usedvanlig sakte. Så håper resten av tida går litt fortere:).

Oj er sikkert langt fra deg jeg helt oppi nord;)

Annonse

ha ha.

Litt langt unna ja.

Bor nok i den til tider sjarmerende hovedstaden jeg.

Håper bare plutselig at det var noen på min alder i den kommende barselgruppa.

Heeeelt sjukt.

Disse 6 dagene siden jeg fant ut at jeg var gravid har gått så sinnsykt sakte!! Er vel kanskje fordi jeg går å venter på å se hva som skjer hele tiden.

Gleder meg til slutten av november. Da avtar kjangsene for spontanabort og feil i svangerskapet. Går endelig an å slappe av med at man er gravid da. *glede seg*

Ja det hadde vært koselig det:)...

Jeg vet det går usedvanlig sakte, og min mage kom ganske tildlig.. Så må snart si det på jobb å!! Gled deg til du kommer så langt I morgen er det endelig min tur da er jeg 12+0.. Gruer meg litt til å forlate 1.trimester det er så koselig her..

Lykke til så mye med røyken og håper tida går fortere for deg enn for meg.. ;)

Sitter å små titter på grey"s anatomy og skriver.. hihi

Jeg føler med deg, Sj84! Jeg sluttet da jeg fikk positiv test med første, og det er nå to år og fem måneder siden. Det tok tid før røyksuget forsvant helt, men nå har jeg ikke kjent det på noen måneder. Det er den første tiden som er værst, og det å vite hvor skadelig det er for den lille i magen er en god motivasjonsfaktor. Jeg ville IKKE bli en røykende mor, så jeg klarte å holde motivasjonen oppe etter graviditeten også, og nå er jeg veeeeldig glad for at ikke røyken styrer livet mitt lenger!

Så koselig da fjummsi:)... nei vil ikke være røykende mor og vet hvor skadelig det er for barnet, tenk på de bitte små lungene de har!!! hoff hoff.. nei røyken skal ikke styre mitt liv lengre:)

Vi hopper vel videre i dag:)!! ses på 2.trimester..

hei..jeg fikk positivt gravidtest 8 september...da sluttet jeg å røyke..men i noen dager røyket jeg to trekk om dagen...etter det har jeg vært helt røykfri nå i 4 uker...SAVNER IKKE RØYKEN!!!!!ÆSJ!!!!

det lukter helt jævlig og frister ikke i heletatt.....

håper alle får det sånn...for det er fint=)

Jeg savner den også! Selv om det er lenge siden jeg slutta.. slutta rett før jul i fjor, fordi jeg rett og slett ble dårlig av den, skikkelig kvalm og slikt. Var ikke gravid da, men noen sa til meg at jeg ødela for ungene mine, forurensa eggene, og da var det gjort. Jeg var livredd for å ikke få friske barn, så det hjalp også til å slutte.. Tok min siste røyk 21. desember. Prøvde igjen et par trekk i sommer, før jeg ble gravid, ble dritkvalm med en gang, så da vet vi det!

Tenk på alt det skaldelig med den, tenk at nei, de får ikke ødelegge kroppen min lenger og hvertfall ikke babyen min!

Tror det er den beste måten å tenke på hvertfall, prøv å la være å tenke jeg har så lyst på.... det funka for meg! :)

Jeg fant ut at jeg var gravid 21. August, og slutta på dagen. De første dagene hadde jeg ett par trekk, men er nå helt røykfri:-) Jeg hadde aldri trodd at jeg ville klare det så "lett".

Jeg har alltid sagt at jeg skal slutte når jeg blir gravid, så jeg hadde ikke noe valg. Sambo røyker enda.. Jeg holder på å bli gal av den ekle røyklukten, han må skure seg før han kommer inn til meg, for jeg blir rett og slett kvalm av lukten.. (uff.. å slik har jeg også lukta) Hehe:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...