Natteravnen* Skrevet 3. oktober 2006 #1 Del Skrevet 3. oktober 2006 Har fått litt problemer med valg av navn, barnets mormor og tante likar ikkje navnet som eg vil at jenta vår skal ha.... Kva hadde andre gjort i en sånn situasjon???.Alle gode råd mottas med takk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kjære deg,, er det din mormor og din tante som skal bestemme da? neineinei!! det er ikke deres barn!! det er ditt!!! og mannen din sitt seff. hehe Samme problemet var det da jeg ble født.. jeg heter Helene.. min farfar var helt hysterisk, jeg skulle nå aldri hete Helene.. men mamma satte foten ned. det ble Helene! hehe.. min farfar så jo seinere da han ble kjent me meg at jeg var en Helene.. det er jo noe med at man må "bli kjent" med barna da. jeg syns du skal stå på ditt!!! Ellers kommer du til å angre på at du ikke valgte det DU ville... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #3 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det er du og barnets far som skal bestemme navn til jenta deres. Barnets mormor har valgt navn til sine barn, og har absolutt ingen ting med å legge seg borti deres private avgjørelse. Kall barnet hva dere vil, det går seg nok til, skal du se. La dem bare furte, de kommer nok tilbake på arenaen når de har furtet ferdig. At det går an, sier jeg, å legge seg borti ting en ikke har noe med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #4 Del Skrevet 4. oktober 2006 Mine foreldre syntes navnet vi valgte var litt uvant, selv om de ikke sa at de ikke likte det. Nå er de superstolte over at barnebarnet har et litt annerledes navn. Må venne seg litt til det. Morfar skrev et nydelig dikt om navnet i dåpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forvirra Skrevet 4. oktober 2006 #5 Del Skrevet 4. oktober 2006 hei hei.. er helt enig med de andre som har svart.. det er da ikke mormor og tante som skal velge navn!!! gi de litt tid så venner de seg til navnet. jeg fikk også høre at jeg hadde valgt et rart navn på den ene tvillingen min, men jeg likte navnet å derme basta!!!!! så gå for det navnet du liker, for jeg tror kanskje du kommer til å angre om du føyer deg.... lykke til.... stooor klem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #6 Del Skrevet 6. oktober 2006 Jeg tror jeg ville hørt på hvorfor de protesterer. Er det fordi "de kjenner noen som de ikke liker, som heter Louisa...." eller er det andre grunner. Det kan jo hende at de mener de prøver å hindre et slikt navnevalg som Shakira over her. Dersom det er et helt vanlig navn, så ville jeg brukt det uansett, men dersom det er et svært uvanlig eller type Hollywood navn, så ville jeg ha vurdert det, etter å ha hørt andres synspunkter. Det er jo faktisk ikke DU, som skal leve med navnet, og angre eller ikke. Det er ikke så artig å vokse opp med et navn som båsplasserer deg, før du har åpnet munnen. Barnet skal jo ikke måtte skamme seg over navnet sitt senere. Det er jo ikke bare ungene i gata som skal bli vant til det, man skal jo møte ny på ungdomsskolen, søke jobber og steder og bo osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Natteravnen* Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 6. oktober 2006 heilt normalt navn, so det er nok det at dei forbinder navnet med personar som dei ikkje likar, eller noke sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marens mamma Skrevet 20. oktober 2006 #8 Del Skrevet 20. oktober 2006 Min bestemor kunne ikke fordra navnet Maren. Ikke at jeg brød meg om det. Hadde på forhånd bestemt at hun som mellomnavn skulle bli oppkalt etter nevnte bestemor. Da smeltet bestemor og ikke et vondt ord har blitt sagt om navnet hennes. Selv om hun konsekvent kaller henne Ingeborg Helt greit for meg. Skal ikke lære 83 år gamle damer nye ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 21. oktober 2006 #9 Del Skrevet 21. oktober 2006 SKit i det Det er jo ikke de som skal velge navn Det er du og mannen det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå