Gå til innhold

noen som vet om nesesuger kan kokes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en nesesuger, husker ikke merke, men den har blå vakum pumpe ting.

Lurer på om den tåler koking, eller hvordan rengjør man dem.

glad for svar :)

Fortsetter under...

Skrevet

Den kan helt sikkert kokes :-)

Skrevet

Den hadde jeg kokt. Tåler den ikke det får det bare være. :)

Mener jeg kokte min. Ikke brukt på minsten og 8 år siden jeg brukte slik sist.

Om det err vanskelig å få den ren, komme til, så bruk q-tips.

Skrevet

Jeg har kokt de gjennomsiktige plast "munnstykkene" som sitter i enden. Det gikk fint. Den farga greia trenger man vel egentlig ikke å koke.

Skrevet

Og hva er årsaken til at du på død og liv skal koke en dings som skal brukes til å dra ut SNØRR fra nesa til en unge som er FULL av bakterier? Pleier du kanskje å sterilisere dobørsten også??? Kanskje du skal gjenbruke busene eller injisere snørra rett inn i blodet på ungen etterpå...

Fra spøk til revolver, jeg har lest på pakken at den kan skylles i varmt vann :-)

Annonse

Skrevet

For et spydig svar, anonym!

Er faktisk ganske lurt å koke den. Kommer jo snørr i- og det er en god grobunn for bakterier! Den skal jo inn i nesa igjen senere, det skal ikke dobørsten får jeg håpe!

Skrevet

Hei

Vi har kokt den, alle delene. Det gikk helt fint.

Og til deg som sammenligner en snørrsuger med en dobørste.

Jeg vet ikke hva du gjør, men en snørrsuger skla jeg bruke i nesa på babyen min og selv om nesa er full av bakterier synes jeg det re greit at den innimellom er skikelig rein. Tror den blir mer rein ved å koke den enn bare å vaske den i varmt vann.

Do børsten bruker jeg nede i doen, jeg har ikke befatning med noe der jeg har vasket med den. Bruker ikke å vaske ringen jeg sitter på med dobørsten, men det gjør kanskje du???????

Skrevet

Her er det overhodet ikke rom for spøk eller ironi skjønner jeg.

Synes det er mer frustrerende at folk svarer uten at de vet at det de svarer er riktig. Jeg svarte jo faktisk på spørsmålet, nemlig at det på pakken står at den kan skylles i varmt vann. Dersom den ikke tåler koking er det jo ikke spesielt lurt å koke den.

Når det er sagt er det en grunn til at unger i dag har mye mer allergi enn for noen år tilbake siden. Vi er alt for redd for bakterier, støv og skitt. Unger skal utsettes for støv og bakterier, det bygger opp immunforsvaret. Alt med måte selvfølgelig, synes ikke dobørsten skal inn i nesa nei...

Skrevet

Jeg koker nesesugeren og det sto ingen ting på pakken om det, men den tåler det i hvertfall. Har en sånn blå sak fra apoteket.

Grunnen til at jeg koker den er fordi at jenta mi har hatt infeksjoner i nesen og da er det greit å la være med å tilbakeføre bakteriene.

Skrevet

Har to forskjellige og har kokt begge. Gikk fint det=)

Skrevet

VASKER DEN BARE VED Å SUGE INN VARMT VANN Å SPRUT DET UT IGJEN!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...