Doronia Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 med å få en unge så nær jul, samtidig med å kjøpe julegaver å handle inn til middager, osv? Har termin 12.12, men tenk om jeg går overtid å den kommer i romjula? Æsj, blir svett bare med tanken. Åssen skal jeg få råd til alle gavene, har jo nok med den lille på vei....Har noen forslag? For jeg er helt blank.....
mensana Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Det er nok mange av oss som får det tøft økonomisk med både baby og jul i desember. Vi har forsøkt å forebygge ved å kjøpe babyutstyr over tid. Kjøpte f.eks vogn da feriepengene kom i sommer.. Det er lurt å gjøre unna julegavehandelen nå, mens vi fremdeles orker gå i butikker.. Selv har jeg ikke kommet så langt, men vet jeg bør gjøre det. Har du en samboer, så ville jeg lagt noe av ansvaret for julehandling på ham, som f.eks gaver og mathandling. Skriv liste og send ham avgårde! (ikke enda da, men i desember hvis du går på overtid) Det ordner seg nok!
Doronia Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jah, hehe, samboer skal kjøpe alle julagavene på nette i år han. Så d betyr at jeg må handle alene. Har haldigvis kjøpt nesten alt til ungen, bare småting som mangler, vi måtte nesten gjøre d slik med tanken på tid å penger. Bare fatter ikke hvordan vi skal få råd til dette.....
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er nesten ferdig med julegavene jeg- sånn har jeg gjort det iår :0) Middager kan du reise på, og orker du ikke holder dere dere hjemme- ingen krav til julebesøk når man akkurat har blitt foreldre- pass på dere selv og si NEI og det føles mest riktig. Det går også an og si at iår reduserer vi på gavene, og at det er måten familien kan hjelpe dere på i forbindelse med den nye verdensborgeren.
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har en som er født 8.des. Det året kuttet jeg ut all julegavehandel med verdens beste samvittighet. Så konsentrerte jeg meg heller om den lille +litt pynting og julemiddager. Vi hadde ikke folk til middag hos oss det året, men reiste heller til foreldre. Det kommer flere juler,- så jeg syntes ikke det var noe særlig offer. Deilig å slippe juletrengsel i butikker. Og lommeboken ble jo veldig glad
Hanne og jentungen Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg har tenkt å gi lit blanke f... i endel julegaver i år. Barna som jeg gir til (Niese, nevø og fadderbarn) får, men de voksne slipper å få gaver av oss i år, hehe:) Ellers har jeg sagt fra at jeg kjøper pinnekjøtt og ribbe siden det kan kjøpes i november. Sambo skal kjøpe tre og pynte det. Resten skal alle andre få gjøre:) (Skal sies at vi får broren min, foreldrene mine og svigermora mi på besøk, alle unntatt broren min har invitert seg selv).
Tullemor til 2 Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Hei. Jeg har handlet de fleste julegavene "over tid" i år. Har faktisk handlet en del på nettet, og det har vært utrolig deilig. Slippe å jage rundt i butikker med stor mage og bekkensmerter! På Netthandelen.no for eksempel, kan du gjøre en del gave-kupp som ikke koster all verden. Har termin i november denne gangen. Sist hadde jeg termin i begynnelsen av januar. Gjorde det samme da, og var stort sett ferdig til jul i slutten av oktober. En annen fordel med å gjøre seg ferdig så tidlig er at man har hele desemberlønnen å bruke til seg selv og ikke kjøpe ting til andre. Tror jeg skal fortsette med dette fremover også. Lykke til. (Og god jul...).
KMB Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Hei. Jeg har termin 30. november og jeg kjøpte nesten alle julegavene i sommer (taxfree kremer ol.). Det får jo ikke du gjort nå. Men hva med å bestille julegaver på nettet. I fjor kjøpte jeg endel på www.lookfantastic.com (kremer, shampoer ol.). Du kan jo eventuelt handle på kredittkort og betale når dere får stor desember lønning. Til Men til besteforeldre er jo et bilde av gullet den beste gaven :-)
Dibber Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har bestilt alle julegavene på internett! Masse fine online-butikker. Har bare den nærmeste familien igjen, og det er det vanskeligste... Tenkte å prøve å ha det meste klart før babyen kommer. Tror ikke jeg orker å svette rundt i julebugnende butikker med en 1 1/2-åring og en baby på slep!
Snupidupi Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Har handla masse julgava allerede... færdi innpakka e di å... kjekt å handel på nett... har termin 19. des. Ka med å ønsk dæ litt hjælp tel julstria i julegave? Si at du ønska julebakst, handling etc. i julegave... e sekkert nån som vil hjelp dæ skal du se... Bærre spørr pent dem du har rundt dæ du
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 skjønner akkurat hvordan du har det. Vi har også stort sett alt i orden til babyen alerede. Hadde aldri hatt råd til alt nå på slutten. I vår familie har vi heldigvis innført kun gaver til barna. Så det blir ikke så ille i år. Besteforeldre og mamma og pappa, og svigers må jo få en liten ting, men det blir ikke dyrt. Må bruke oktober lønna på julegaver, for i november er det permisjonslønn og det er ikke mye å skryte av!
G. M Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har termin tidlig i november men har allerede kjøpt alle julegavene. Orker ikke løpe rundt i butikkene i kaoset. Vil heller kose mæ med ungene. Vi slit åsså med veldig dårlig råd dette året, og alt for mange å kjøpe til. Så æ har kjøpt mange av gavene på tilbud i løpet av de siste månedene. Føle at æ har fått kjøpt veldig mye fint, uten å ruinere oss.Vi skal tilbringe hele jula hos foreldrene mine, og dær kommer det ikke på tale at vi skal betale for maten. Så sånn sett slipp vi billig unna. Skal bli godt med ei rolig førjulstid der vi faktisk har det litt romsligere enn vanlig økonomisk, siden det e redusert skatt. E veldig fornøyd med meg selv!
Mamman til Ask (12/06) Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 har allerede fortalt til de fleste at det ikke blir noe særlig med julegaver fra vår side. det blir nok barnetbarnet/oldebarnet/nevø som er selve julegaven i år har termin den 26/12
___ Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har termin 25. des. Blir nok en spessiel jul. Gavene går greit. Dem kan jeg begynne på nå (har noen i boks allerede). Noen ting som kan bakes og fryses regner jeg med å ta i oktober. Mannen min ordner juletrær (vi pleier å ha 5!), nek og annen utendørspynt. Innepynten ser jeg over i disse dager (duker, nisser osv). Enten tar jeg den frem 3. søndag i advent eller så blir det når jeg får ork etter fødselen. Mor har lovet meg å hjelpe til med hovedrengjøringen og stiller med middag julaften. Hvis jeg ikke er på sykhuset satser vi på 6 gjester julaften. Blir det problem flyttes det il mine foreldre. Kommer til å gå helt fint. Gleder meg nesten mer til jul enn til ungen skal komme. Jeg elsker jul og det er fortsatt litt uvirkelig at jeg skal bli mor igjen (har en som blir 2 i desember).
72tyr Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 Det går an å "hoppe over" jula uten dårlig samvittighet. Prøv å ikke bekymre deg over dette nå, men ta det som det kommer. Babyen er jo en flott julegave :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå