Gå til innhold

Hos legen min i dag.

Anbefalte innlegg

Var i 32 ukers kontroll i dag. Legen mente jeg hadde en aktiv og lykkelig "liten" baby i magen. Vi så de fine bollekinnene på UL! :) Han er så søt. Lå og blunket til oss. MEN: Han regnet ut vekta, 2400 gram. Jeg kjente det knøt seg i meg. Uff. Som legen sa og vi vet, er det ganske store avik, han kan jo være en del mindre og en del større.. Men igjen.. Det betyr at han kan være ca 4 kg ved fødsel. Vil ikke presse ut en sååå stor unge! Jaja....

Fikk en forklaring på hikken til babyen også. Det er ofte at hikkingen er forberedelser til å puste på egen hånd! Det var moro å vite. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6543416-hos-legen-min-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ungen min er også veldig aktiv i følge legen min:)virker som om alle er på mere en en UL her jo...hmmm har hvert på en ultralyd i uke 20... og etterdet så vet jeg ikke hvor mye ungen veier el noe.. koster det noe og dra på UL hvis en bestiller det selv??

du må ha masse lykke til med svanger skapet, og om barnet er stort nå vil det jo bare si at han er sunn og frisk og får den næringen han trenger da:)

Ja synes 4 kg er stort... Mellom 3200-3500 er nok vel! ;) Er ganske lita selv. Men det går nok bra. :)

Ang UL. Jeg har en gynekolog jeg har gått hos i noen år. Han er tilfeldigvis fødselslege. Så da jeg ble gravid sa han at jeg kunne gå hos ham og jordmor om jeg ville. Han har UL maskin og tar det når jeg er hos ham. Nå for å sjekke at barnet har det bra, nok fostervann og vokser som han skal. Ellers går jeg til jordmor. De siste kontrollene har jeg hos henne, den neste i uke 36.

Annonse

Annonse

Min sønn var litt over 4 kg da han ble født, og fødselen gikk utrolig bra. Nå i dag er de fleste babyer på den størrelsen. (Spesielt gutter) Den lille i magen her er 2100 nå. Målt i går.( 30+5) og han regnes med å være mellom 4100-4200 hvis jeg føder rundt termin. Synes dette høres helt greit ut jeg.

Kjenner ei som fikk en sønn på 5500, og det var førstefødte. DET er stort!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...