Gå til innhold

Hvordan kjennes smerter i epigastriet ut? dere som har fått svangerskapsforgiftning.

meg og min lillle sønn

Anbefalte innlegg

Jeg har smerter langs ribbeinsbuen, og målte litt høyt bt i dag 135/70 og 130/80. Jordmor sa det var litt høyt, selv om j selv ikke reagerte noe særlig på det. ødem 1. er i uke 31. Lurer på om det kan være at babyen sparker opp mot ribbeina som gjør at jeg har litt smerter/stølhets-følelse. men har jo egentlig ikke kjent spark direkte opp mot ribbeina ennå.. lurer.

Fortsetter under...

For å si det slik: Hvis du har smerter pga HELLP så sitter du ikke og lurer på om du har det.. DA ER DET INGEN TVIL, og det er ikke noe som kommer og går.

Dessuten har du absolutt ikke høyt BT. Det er som den andre som skriver inn her skriver: 140/90 er den verdien de begynner å tenke høyt i. Ødem 1 er også helt vanlig.

Den smerten i epigastriet du snakker om har jeg også. Det er helt vanlig. Er nok ribbeina som er " i veien"..

Epigastriet, betyr det brystkassen? Er kanskje dum jeg. Jeg hadde svangerskapsforgiftning i sist svangerskap, det jeg følte var et veldig press i brystkassen. Det var vanskelig å puste etterhvert da det ble alvorlig pga det føltes som om noen "sto" på brystkassen min.

• 5 uker senere...

jeg hadde svangerskapsforigftning. og hadde 3 + i protein, 2+ i ødemer, hodepine, synsforstyrrelse og blodtrykk på 160/110. fikk det i uke 35.

tror nok jordmoren ville informert deg, hvis hun trodde det var noe på gang. og er det alvorlig blir du nok innlagt. Det ble jeg, og to keisersnitt i uke 39.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...