Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg ikke tar helt feil er det ei inne på 2.trimester som opererte bort den ene egglederen. Da var hun visst allerede gravid, tror jeg. Men ja du kan fortsatt bli gravid, det kan bare ta litt lengre tid :(

Lykke til!!

Annonse

Jeg har blitt gravid to ganger med bare en eggstokk, så dette går bra! Det som er "problemet" ditt nå er at de gangene du har eggløsning fra den siden uten eggleder (sånn CIRKA annenhver gang) vil du nok ikke bli gravid, for sædcellene treffer og befrukter egget allerede i egglederen. Og ingen eggleder til å fange opp egget, da blir det heller ingen befruktning.

Ei venninne av meg har hatt ex. u. to ganger, og har ingen eggledere. Da ble det prøverør, og det funka fint!

Hei purpur...:)

Ja, det har hendt meg... Jeg var bare uker 8 når min eggleder sprakk og jeg måtte legges inn...Hade masse blod i buken, noe som var kjempe farlig. Ble lagt inn på natta og operert morgenen etter. Dette var i mai... De prøvde seg først på en lapraskopi, kikkehullsoperasjon, for å se om de kunne redde egglederen, men det kunne de ikke så de måtte operere også... Fjernet venstre eggleder...:( Super trist...

Men mirakelet hos meg var at jeg også hadde et befruktet egg i livmora, som lå helt på riktig plass...dvs at det KUNNE ha blitt toeggede tvillinger, hadde ikke den ene satt seg i eggleder... Dette er et kjempe skjelden fenomen og skjer kanskje en person, i norge hvert år....1:30 000 sa legen.... Men dette fant de jo ikke ut av før jeg var skrevet ut av sykehuset og hadde kommet hjem. Dagen etter jeg kom hjem ringte legen fra ullevål og sa jeg måtte komme tilbake på UL...og a så de en liten spire med bankende hjerte og alt....altså et mirakel..:) For min del var det jo lykke i ulykka.... Når jeg lå på sykehuset så trodde jo vi at jeg hadde mistet igjen, og det var utrolig tungt. Siden jeg hadde mistet den ene egglederen følte jeg at jeg hadde mistet endel av megselv og sjansene for å bli gravid var halvert med 50%...noe som bare er tull.... Man har like stor sjanse for å bli gravid med en eggleder som med to altså.... Det er flere her inne på BIM som har blitt gravid med bare en eggleder.... Så det kan føles tungt nå, og tomt...men prøv å ikke tenk på den du har mistet, men at du har en eggleder som er frisk og rask og klar til å "gjøre jobben" sin... Det er ikke såååå vanlig med exu.

Er det lenge siden du opererte eller?? Min mor mistet også den ene egglederen når hun var yngre, og hun unfanget meg med bare en eggleer... Det ser så utrolig mørkt ut en stund... Nå ble jo alt annerledes for meg, men jeg kjente jo alle følelsene i og med at jeg trodde jeg mistet...IGJEN...hadde MA i januar også jeg da....

Si ifra om du vil snakkes...:) Det er koselig å få ut alt man tenker på.

Hei!

Jeg har opplevd det samme, men har nå 2skjønne gutter. Ikke tok det lang tid å bli gravid heller. Kjenner også flere andre som har blitt gravid med en eggleder.Så stå på så skal du se at det ordner seg for deg også:-)

Huff!

Jeg hadde svangerskap utenfor livmoren i feb 05. vanlig spontan abort i okt 05. men er nå gravid igjen, og denne gangen er den på innsiden.

Jeg føler med deg og vet akkurat hva du går igjennom, det er mye bekymringer og tanker.

Så sa alle rundt meg at jeg ikke skulle tenke på det, men det er bare tull, tenk på det, sørg, snakk om det, så blekner det.

Men det vil alltid følge deg.

Ønsker deg alt godt.

Annonse

jeg er ingen ekspert på dette området og håper jeg aldri blir det heller, men jeg mener at jeg har lest et eller annet sted at når man må fjerne den ene egglederen, vil den andre egglederen ta over jobben til den som er fjernet og dermed minsker ikke sjangsene...

Hei og tusen takk for alle oppmuntrende ord.

Jeg ble operert i begynnelsen av september (2006). Jeg ble gravid på "første forsøk" og hadde aldi hørt om exu før. Heldigvis kom jeg meg raskt etter operasjonen, og føler meg nå i veldig fin form både fysisk og psykisk.

Menssyklusen er ikke komt i gang ennå, men vi er veldig klare til å prøve igjen. Det er rart med den innstillinga når du først har bestemt deg for å få barn.

Fantastisk med den historia hvor det faktisk lå en spire i livmora til tross for exu.

Jeg er svært glad for å høre om andre som har opplevd noe lignende som meg, og til alle dere som lurer på om dere har exu pga litt smerte i magen. Jeg opplevde exu som så intense smerter at jeg ikke trodde jeg skulle overleve.

Heisan =)

Jeg var gravid utenfor livmoren i venstr eggleder. Ble opperasjon i hu og hast. Men nå har jeg en jente på 2 år og 9 mnd. og er gravid i uke 26 nå. Har gått helt greit å bli grvid, tar bare litt lengre tid =)

Masse lykke til, håper det ordner seg for deg.

Hei!

Fikk bare vite at egglederen var tett sånn at det befruktede egget stoppet på vei inn til livmoren. Dermed sprakk den, skjønte ikke selv hva som skjedde, hadde nemlig fått beskjed om at jeg hadde hatt en SA noen uker før. Dermed ble det veldig dramatisk når egglederen sprakk, og jeg mistet mye blod. Tok litt tid å komme seg "ovenpå" igjen. I tillegg skal det sies at når jeg ble gravid med førstemann så gikk jeg itillegg på P-piller, så kanskje den "friske" egglederen tar i litt ekstra:-))

Ja, dette skjedde meg i vår, ble operert i slutten av april. Var ca i uke 8, da jeg ble sendt på sykehus og operert. De fjernet høyre eggleder hos meg. Fikk beskjed om at vi mest sannsynlig ikke kom til å klare å bli gravide igjen på egenhånd, pga "uvanlig fasong" på gjenværende eggleder. Avtalte med lege ang prøverør osv, dersom det ikke skjedde noe innen 6 mnd.. Vanligvis skal det ikke være noe problem å bli gravid igjen altså, men de var litt usikre på meg.

Anyway; nøyaktig to mnd etter operasjonen sto jeg på ny med en positiv test i hånden! Og igår var vi på ultralyd og så nurket vårt, er 18+5 idag!

Tror nok ikke det vil være noe problem å bli gravid igjen, bare sørg for at du får god oppfølging, slik at de kan sjekke deg tidlig på ul om du er gravid utenfor eller i livmoren. Dette sjekket d på meg da jeg var i uke 5.

Lykke til!

Jeg har en sønn, har hatt 2 exu i samme eggleder, fikk beholde den og er nå 20 uker på vei :)

Det jeg har blitt fortalt er at eggene vandrer etter eggløsning, så det er hipp som happ hvilken av dem du har eggløsning fra, eller om du bare har en. Det som skjedde med meg var at det dannet seg arrvev på eggleder først etter en spiral som satt feil og deretter etter første exu, og da er det lettere for et befruktet egg å feste seg der igjen - men meg meg har det altså gått bra nå!

Lykke til!

Takk for tilbakemelding.

Var det noen i helsevesenet som reagerte når du ble så raskt gravid igjen? Vi fikk beskjed fra fastlegen min at vi minst bør vente noen måneder før vi prøver igjen. Dessuten har jeg ikke fått mensen tilbake (nå er det 5 uker siden jeg ble operert).

Ja, men det er bare å sette igang igjen med en gang systemet er "oppe og går" igjen... Trenger jo egentlig ikke ha mens imellom heller, men det er jo greit å ha det for da vet man jo at alle de sårene i magen har grodd skikkelig og det blir lettere å regne ut en termin.

Ja, det som skjedde oss er en liten solskinnshistorie...eller en STOOOOR solskinnshistorie..:) Er 27+5 i dag og har vært på 3D ul i dag også og fått fantastiske bilder av lille mirakelet vårt... Jeg begynte å gråte jeg, fantastisk og SE mennesket som ligger inni i der... Sterk lita tulle som har gått gjennom mye allerede...:)

Virker som du har lett for å bli gravid da, siden den satt på 1 forsøk og MAKS UFLAKS siden den satt seg på utsiden. Jeg tenker sånn at da har man gått igjennom nok uflaks, så neste gang går det bra...hihi..:)

Og de fleste blit gravid igjen selv om de har mistet en eggleder.

Ja, du begynner vel å føle deg som før du nå, etter operasjonen, kan begynne å trene og komme igang igjen... Grusom den tiden rett etterpå... klarte jo ikke bære en flaske med vann en gang...hehe..:)

Bare vent, om et par mnd så er du her inne igjen men en liten spire i magen, på riktig plass....

Dersom det er meg til sikter til :) Nei, ikke fått noen reaksjoner på det i det hele tatt. Kunne bare prøve igjen så fort vi orket. Operasjonssår kan jo være vonde, greit å la de leges litt. Men jeg var hos gyn rundt el-tider, og ha sa ingenting om at vi ikke skulle prøve, bare at jeg skulle komme tilbake innen 6 mnd dersom det ikke hadde skjedd noe..

Så hverken, gynekolog, fastlege eller jordmor har sagt noe som helst på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...