Gå til innhold

Hva skal graivde IKKE spise og drikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan ha litt kaffe, men det bør ikke være mer enn en kopp om dagen eller noe. Hvis du går inn på matportalen.no har de en grei oversikt over det man ikke kan spise.

Upasteuriserte oster, ferskvannsfisk over 2kg, og rødt kjøtt er fy, det samme er spekemat med mindre det er frosset eller varmebehandlet først.

jeg tror nok barnedødeligheten var en del høyere "før i tiden".. og hvorfor ta sjanser? jeg ville ikke klart å leve med meg selv dersom det var noe galt med ungen min, som kan skyldes meg selv!

jeg holder meg unna biff tartar med rått egg, men jeg vasker heller ikke meg selv med antibac, for å si det sånn..

Annonse

får lange tirader av svigermor hver gang jeg sier at jeg ikke kan spise det og det fordi jeg er gravid..

"PØSJ vi fødte da barn før og og hørte aldri noe om slikt!" sier hun alltid.... MEN som du nevnte tidligere her så var jo barnedødeligheten høyere før....og de spiste ikke så mye medium biff og majones og slikt for leeeenge siden vel??

ikke ut ifra mine sviger/besteforeldres syn på slik mat i allefall...samme med når jeg sier hva jeg vil snuppa skal ha og ikke... (saltholdig mat. f.eks)

"hun tåler det da, de overlevde jo før og!" sier de da,

ikke det som er poenget mener jeg, et barn skal ikke bare overleve men ha det bra:)

lite sidespor nå men: det forskere sier tror de heller ikke på for de berget jo før og.... uff blir så klar

jeg var til legen og da spurte jeg om akkurat det der.. Hun sa at det eneste jeg måtte tenke på var å skylle frukt å grønnsaker godt og det er veldig viktig å steke kjøttet du spiser godt!

Hun sa at jeg ikke måtte bry meg om alt det de andre sa var farlig for det er noe nytt hvert år som kommer...

vet ikke hva andre leger har sagt, men det var det jeg fikk høre.

det med drikke vet jeg ikke :/

For noe tull. Ungene døde jo som fluer. Før i gamle dager ble barna ikke sjelden født underernærte. Takk og lov for fremskrittene og forskningen. Det er i vår tid at barna er som friskest.

Med mitt forrige barn hadde både jeg og barnet omkommet under fødselen hadde vi ikke vært omgitt kunnskap og teknologi fremkommet etter grundig forskning. Da legen opererte meg etterpå husker jeg at jeg sa høyt at jeg aldri mer skulle klage på å betale skatt.

Du kan spise røkelaks ja, men ikke gravet laks.

Men gå som sagt inn på matportalen.no, der står det hva myndighetene advarer mot. Ellers er det vel bare å spise sunt, pass deg for mye sukker som kan gi barnet overvekt, diabetes etc!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...