Gå til innhold

Ang. lang flytur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i midten av mars, og vi planlegger en ferietur til Thailand i månedsskiftet nov/des. Er det noen som har fått noen anbefalinger om hvor lange flyturer en kan ta?? Eller er det kanskje noen som vil fraråde oss dette helt?? Vi ser jo veldig fram til en ferietur til sol og varme! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde en lang flytur fra Sør- Amerika da eg var ca 8 uker på veg. Det var jo mye tidligere enn du er nå, men eg kunne kjenne at det var en påkjenning for kroppen, ja. Likevel er det nok mer deg selv du kommer til å merke det på, det er sjelden farlig for barnet. Sjekket litt før eg skulle fly og fikk vite at en kan fly trygt i svangerskapet, selv om en bør unngå dette den siste måneden. Det er jo forståelig, mht at en da kan risikere å føde på flyet. Hadde også en venninne som flyø da hun var ca 7 mnd på vei, og det gikk helt fint:) Noen flyselskap krever at en har med en legeattest som sier at alt er bra i svangerskapet for at en skal få lov å fly, dette må du nesten sjekke med det selskapet du skal fly med. Pass på å drikke mye, og kansje spise en liten stund før du flyr, så du ikke blir så lett kvalm. Har du problemer med hovne bein, kan du prøve å gå litt fram og tilbake under flyturen. Dette opplevde eg....svulma skikkelig opp!

Lykke til, og kos deg med ferien din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...