Gå til innhold

SA på fredag

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål ang. SA. Fredag begynte jeg å blø, litt mere utover dagen og lørdag var jeg på UL på sykehuset. Det var ingen foster i livmora. Egglederne så fine ut. Dermed SA og ikke behov for utskrapning. Fikk en pille for å åpne livmora også. Fikk beskjed om å komme tilbake hvis jeg fikk smerter eller feber. Blødde søndag også, da kom det flere mindre "klumper" (undskyld). Mandag og i dag har jeg nesten sluttet å blø, stort sett bare spotting. Var dette "alt"? Lurer på om det kan være noe igjen? ser at alle som ikke har hatt utskrapning blør så lenge. Har noen ganger litt stikkinger i livmora, men ikke mer enn ved eggløsning.

Fortsetter under...

Det var omtrent det samme med meg å hadde SA for ca 3 uker siden. Eg var 7 uker på vei. kor langt på vei var du. eg har var på kontroll hos gyn på fredag med innvendig ul og anna plukking ubehageligt og då var alt heilt fint. man eg blødde ikkje meir enn du virker til å ha gjort, men eg har lest innpå her at det er mangen som har hatt mens der dei blør meir dei første gangen. det kan eg ikkje sei noko om for eg har ikkje fått mensen igjen enda, men viss du er usikker ville eg fått ein time hos fastlegen din.

Føler med tapet ditt og ønsker deg lykke til videre.

Klem,

Takk for det :) var bare 6 uker på vei, men har blitt ganske deppa. Men så lenge jeg er sammen med sønnen min "glemmer" jeg det. Gruer meg til jeg skal på jobb igjen, er redd folk skal spørre litt for mye om hvorfor jeg har vært borte fra jobben et par dager. Var sykmeldt nesten hele forrige svangerskap pga komplikasjoner og "alle" på jobben venter på at jeg skal ha en til, redd de begynner å spørre om jeg er gravid igjen. Da legger jeg meg rett ned å hyler med en gang er jeg redd for. Dette barnet var ønsket og planlagt. Vi har ventet nesten et år før vi prøvde, pga. forrige svangerskap ("karantenetid") flytting og bryllup.

Lykke til med prøvingen din. Venter du til etter at mensen kommer, eller starter der prøvingen med en gang?

Hei, jeg fikk også noen piller for å bli kvitt de siste vevsrestene etter en SA, og fikk da en UL som oppfølging noen dager senere for å se at alt var ute. Hvis jeg var deg ville jeg bedt om det samme, slik at du slipper å uroe deg. Det er jo greit å være på den sikre siden. Tror det er veldig variabelt hvor lenge og mye noen blør. Jeg blødde i ca. en uke. Antakeligvis har du blitt kvitt det du skulle nå ettersom du har sluttet å blø- får håpe det! Lykke, lykke til videre!

Svar til spm ditt. tror vi venter til eg har hatt 2-3 mens selv om gyn sa at me kunne prøve etter en. eg er ung å har det ikkje travelt og alt for å sleppe dette en gang til.

Håper det går bra på jobben. eg sa det berre til ein person på jobben ,men trur jungeltelegrafen går håper ingen spørr meg om det heller.

Lykke til, rekner med at dere skal prøve igjen snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...