Mamman til Sofie 180207 Skrevet 3. oktober 2006 #1 Del Skrevet 3. oktober 2006 De siste par dagene har det blitt værre enn før synes jeg... er så trøtt så trøtt... har ikke lyst til å gå på jobb. Kjenner også at jeg har blitt litt kvalm igjen.... Underlig... Flere som har det slik rundt uke 20 /21 ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
findus Skrevet 4. oktober 2006 #2 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hmmm. Kanskje lurt å ta en liten doktor-tur og høre? Kanskje du har litt for lite av ett eller annet som kroppen din trenger, eller at kroppen din rett og slett sier fra om at den trenger å roe litt ned? Jeg fikk en sånn ingen-tiltak-igjen-i-meg-greie rundt uke 19, og var litt redd jeg brygga på en slags svangerskapsdepresjon eller noe, så tiltaksløs som jeg var. Men i det siste har det skjedd så mye at det bare har vært å henge i stroppen, og det å være såpass fysisk aktiv har faktisk gjort at jeg har fått mye mer energi - utrolig nok! Men hvis det for eksempel er for lite jern du har, er det vel ikke så mye fysisk aktivitet kan gjøre med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 4. oktober 2006 #3 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei. Jeg er 21+4 og også kjempetrøtt for tida. Selv om jeg ikke jobber er jeg veldig trøtt. Legen min sa det skyldes forandringene i kroppen og at kroppen er sliten fordi den jobber for to. Frakter næring og oksygen og blod til både meg og babyen. Men hvis du er veldig sliten, så snakk med legen din om det da, kan jo hende du har litt lite jern. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #4 Del Skrevet 5. oktober 2006 Du får nok ha deg en tur til legen din å få sjekket ferritin, Hb, B12, Folsyre og sist, men ikke minst stoffskiftet ditt! Stoffskiftet kan ofte klusse det til når vi går gravide, og da kan jeg love deg at du er trett! Tro meg, jeg har prøvd det, kunne sove 24 t i døgnet! Jeg hadde da så lavt at jeg fikk medisin for det og etter hvert så våknet jeg til liv igjen! Da var det morsomt å være gravid igjen! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 8. oktober 2006 Takk for tips jenter, var faktisk til jordmor den morningen jeg skrev innlegget mitt... Hun mente at alt var i orden og at jeg evt måtte sykmeldes for å ha tid til å slappe av mer... Vil helst ikke sykemeldes så tidlig ( var sykmeldt de første 11 ukene) - så jeg henger i stroppen. Målte jern i august og da var det fint, kan vel ikke endre seg så mye underveis?? Det med stoffskiftet må jeg sjekke ut... Litt mindre sliten nå riktignok, men skal ingenting til før jeg blir andpusten... Gikk 2km's tur i ettermiddag - og det holdt... Er vant til å være aktiv ( trene flere ganger i uka) så det er merkbar forskjell.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mona_k og lille brage;) Skrevet 9. oktober 2006 #6 Del Skrevet 9. oktober 2006 jeg er oxo kjempe trett hele tiden .. oxo andpusten selv om jeg bare ser på tv så kan det pluteselig bli vanskelig å puste.. jordmor sa at det var pga at kroppen hadde så mye mer blod som skulle rund i kroppen og at det bare var en god ting.. ikke lett å sjønne at det å ligge som en fisk på land skal være noe godt men men =) får ta henne på ordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jippii Skrevet 9. oktober 2006 #7 Del Skrevet 9. oktober 2006 jeg er også trett. Og har også blitt litt kvalm morgen og kveld igjen (er 20-21uker på vei). Dårlig med matlysten er det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå