Gå til innhold

Hvor tidlig kan man reise til Afrika med baby?

Anbefalte innlegg

Men jeg vet ikke om det er så mye mer vi trenger hjelp fra advokat med med det første? Det første som skal skje nå er at kjæresten min skal søke om familiegjenforening. Men hvis jeg skulle trenge å snakke med advokat, kanskje jeg skulle ta kontakt med han da.. Tenkte bare at når jeg først har snakket med en advokat om saken, så var det greit å forsette å snakke med henne... Men det kan vel være greit å ha en som er flink, for jeg vet at det kan være vanskelig nok å få til dette. Selv om jeg syns saken burde være ganske grei, er det jo langt ifra sikekrt at UDI syns det samme..

Fortsetter under...

Det er nettopp det som er problemet. Hos UDI kan to helt like saker få to forskjellige utfall..

Jeg er selv gift med en afrikaner og har vært igjennom denne møllen, så jeg vet om disse problemene. Vi kjempet ganske lenge for å få papirene i orden, men han bodde her og vi fikk familiegjenforening ganske kjapt fordi vi var heldige og gikk rette veien med en gang.

Det som ofte skjer når man står i papirmøllen er at man blir rådet en vei. Så gjør man som man blir rådet og etterhvert ser man at man har blitt rådet feil. Så må man begynne på nytt.. Og tiden går..

Uansett hvilken advokat du velger, så vil jeg ihvertfall råde deg til å sjekke alle opplysningene du får. Spør flere før du gjør noe. Det gjorde jeg og slapp derfor å måtte begynne på nytt og på nytt og på nytt.

Den advokaten som jeg har snakket med, ville vel egentlig ikke råde oss til det ene eller det andre.. Hun fortalte vel litt om de ulike alternativene, og positive/negative ting med de alternativene, og sa vi fikk finne ut hva vi vil gjøre.

Håper alt går bra jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...