kajak&Daniel Skrevet 3. oktober 2006 #1 Del Skrevet 3. oktober 2006 Kjæresten min bor i Nigeria, og jeg har jo lyst til at han skal komme hit fortest mulig. Jeg har termin om tre uker, så tenkte det kanskje gikk an å søke om familiegjenforening med barn da, men han jeg snakket med i UDI mente vi også burde gifte oss først. Men da må vel jeg reise ned dit da. Men jeg har jo lest at de ikke anbefaler å ta med seg små barn til slike områder. Men jeg har jo ikke så lyst til å sitte her alene mye lengre enn nødvendig heller.. Hvor tidlig er det forsvarlig å reise dit? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 Uff for en kjedelig situasjon. Du kan jo spørre de på helsestasjonen. Sørg for at babyen får de nødvendigste vaksinene. Husk hepatitt B, dersom h*n skulle havne på sykehuset. Dette får alle barn med en av foreldrene fra risikoområder gratis. Tenk også på varmen...og hvordan du vil gjøre det i forhold til det. Men har selv vært i varme områder når babyen har vært både 3-4 og 6 mnd. Må si det var lettest siste gangen nå. Sørg også for at du reiser til en plass med oppegående sykehus. Men det var kanskje dumt sagt...er ikke vant med Afrika....og vet ikke om standeren på sykehusene der. Uansett får du ha lykke til med fødselen ....og håper du får se pappaen igjen snart :0). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6542884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Del Skrevet 3. oktober 2006 Vil bare legge til at vi fikk familiegjenforening på grunnlag av at vi var samboere og ventet barn sammen. Fått jenta nå og søker på samme grunnlag i år også. ( 3 år før permanent). Men faren til jenta mi var allerede i landet da....så vi hadde ikke samme vanskelige situasjon som deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6542907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 3. oktober 2006 Ja, jeg får spørre kjæresten min litt om hvordan ting er der. Men han bor i Lagos, som jo er en by med ca 10 mill, så burde vel være oppegående sykehus der... Varmen ja.. er en ting jeg har tenkt på. Jeg var der i april, og det var nesten i varmeste laget for meg. En annen ting er at det er dyrt da.. Og med en baby, burde vi vel nesten bo på hotell der, slik at det er aircondition. Holder iallfall malariamygg borte. Huff.. Jeg har iallfall fått nok å tenke på nå. Men syns egentlig mest synd på kjæresten min, som går glipp av så mye. Han spør etter hvordan det går med babyen hver dag, og jeg vet han gleder seg masse til å bli far. Han har vanskelig å sove om natta pga han tenker så mye nå, så jeg er litt bekymret for hvordan han takler det når han blir født. Men det er jo ingenting å gjøre.. bare være tålmodig....... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6543029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #5 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg kan også legge til at man ikke må være gift for å få familiegjenforening, han kan søke fordi han har barn her i landet. Og den søknaden bør han egentlig levere så fort som mulig, siden det er ganske lang saksbehandlingstid. Og hvis dere finner ut at dere vil gifte dere underveis, så kan dere jo bare sende inn papirer på det til UDI, som kan legges inn i saken. Vi har fått familiegjenforening pga vårt barn, så det er absolutt mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6546194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 3. oktober 2006 Han i UDI sa at det ikke var nok å ha et barn for å få familiegjenforening, og at han ikke anbefalte at vi søkte bare pga barn, pga det da ville ta veldig lang tid.. Må jo da ta DNA-prøve++. Det er jo grunnen til at vi ikke har søkt enda, pga vi må vente til han er født med å ta DNA-test. Men kan vel uansett ikke gifte oss før til våren da. Han sa jeg bare kunne ringe igjen om jeg lurte på noe mer, men er jo så lang kø i tlf til de... Kanskje jeg burde ringe advokaten igjen, og høre hva hun sier... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6549074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #7 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja, ta kontakt med advokaten deres. Men jeg ville også ha tatt kontakt med den norske ambassaden i Abudja eller konsulatet i Lagos og undersøkt, for det er der han må levere søknaden om familiegjenforeningen. Mitt råd er å prøve å unngå å gifte dere med mindre du er 100% sikker på at det er det du vil(!!!!). Jeg giftet meg før jeg egentlig visste at det var det jeg egentlig ville. Hadde vi ikke giftet oss så hadde vi ikke vært sammen i dag, men jeg syns det er for mange som skiller seg og tar for lett på ekteskapet. Lykke til! Hold oss oppdatert med hvordan det går da.. Som signerer anonymt for anledningen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6552771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 4. oktober 2006 Å gifte seg er egentlig ikke noe problem. Jeg har sagt til han for lenge siden at jeg vil det. Grunnen til at det ikke har skjedd enda, er at han ikke er skilt fra eksen enda, så vi må vente på det.. Jeg vil ha han.. Det var også en forutsetning når jeg valgte å beholde barnet, at vi satser på å gjøre alt for å få forholdet til å vare. Kontakt med den norske ambassaden i Abuja? Er det ikke UDI som behandler søknaden? Huff.. jeg vet så lite om alle disse tingene.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6552929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. oktober 2006 #9 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Søsteren min er i Afrika for tiden og jeg så hvor mange vaksiner osv hun måtte ta, det vet du jo for du har vært der. Når man fullammer babyen så er det en vaksine hvertfall du slipper å ta. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde turt å dra med en liten baby dit. Jeg dro til Pakistan med jenta mi da hun var 23mndr og det var en del ganger vi var på sykehuset for å gå til legen, en gang måtte hun også ha intavenøs væske. Og hun har fått mage problemer, forhøyet leververdier, som vi sliter litt med enda, selv om hun nå er 5år. Og hun var vaksinert for hepatitt. Om du spør på hs så kan du få samme svar som meg, de frarådet meg å dra, selv om jeg fullammet lillegutt, han var da ca 4mndr, men vi reiste ikke. Jeg skjønner veldiog godt du vil dra, har selv vært fra mannen min i 1 1/2år, men vurder det 2 ganger Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6555965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 4. oktober 2006 Huff da, kjedelig når slik skjer.. Det er vel en av grunnene til å ikke dra. Jeg vil jo ikke risikere helsen hans heller. De har vel dårligere immunsystem en voksne. Spurte kjæresten min ang sykehus i går. Han sa at de har en del for "vanlige" folk, og så har de noen som er ganske dyre som har internasjonal standard. Det kommer jo til å bli en dyr tur da, om jeg skal dra dit med babyen. Vi må jo da bo på hotell, slik at det iallfall er air-condition til å holde eventueller malariamygg unna.(selv om jeg ikke så en eneste mygg da jeg var der i en uke...) Og så må jeg vel kjøpe en litt dyrere flybillett, slik at det blir færrest mulige mellomlandinger. (jeg kjøpte en billig billett og overnattet på flyplassen i london da jeg dro, men da var jeg jo alene...) Men da jeg snakket med kjæresten min i går, snakket han om å iallfall vente til jeg er ferdig med eksamene mine da. Det er vel i mai/juni. Men jeg vet ikke om jeg får til å ta de eksamenene heller, når jeg er alene med gutten. Men det er dyrt for meg at kjæresten min er der også. Han har jo ikke noe jobb, så han lever på pengene jeg gir han.. Så jeg gleder meg til han kommer hit og kan jobbe. I tillegg må jeg spare penger slik at jeg kan betale tilbake politiet pengene de brukte på hjemtransport for han. Så det er to ting.. om det er trygt å reise med baby, og om jeg har råd til det... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6556203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. oktober 2006 #11 Del Skrevet 4. oktober 2006 Det er mye for deg å tenke på... Har han ikke fam som forsørger han? Ikke sikkert han får jobb med en gang han kommer hit heller... Tenkte på aircondition når du nevner det, man kan bli syk, forkjølet, av å sove i det og! Jeg ble det i pk for vi hadde det i bilen og soverommet og det var ut og inn av varme og kjølig luft hele dagen så blir man fort syk. Men sikkert bedre enn malaria da!! Om han allikavel vil du skal vente med å reise så kan du vel søke om fam gjenforening med barnet? Så kan det jo hende du får noe i gang der før dere evnt må dra. Men spørs med forsørging osv når du studerer og han heller ikke har noe særlig med penger... Uansett lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6557454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 4. oktober 2006 Ja, det er veldig mye å tenke på... Nei, han har ikke familie til å forsørge han... Er vel nesten motsatt.. Han har familie han må forsørge.. Han snakket om i går at han må hjelpe lillebroren sin slik at han får begynt å studere, og søstra si, slik at hun fikk started med noe.. Han har en eldre bror som betalte utdannelsen hans, så han sier de vil se på han som egoistisk om han ikke hjelper de. Han bor nå gratis hos en kamerat av broren, men må snart flytte derfra, så da må han vel betale for å leie seg et sted å bo også.. Så jeg får bare spare.... Får jo heldigvis en del penger nå siden jeg er alene... Han jeg snakket med i UDI i går, mente iallfall ikke at det var noen vits å søke om familiegjenforening med barn... Han sa at det tar veldig lang tid. Advokaten sa at jeg kan få noen til å love kjæresten min jobb da, så kan det hende at jeg slipper å tjene 180 000,-.. Men er vel ikke så lett det heller da... Men så er det jo også det at jeg er under 23. Da skal man vel tjene alt alene.... Så tror jeg bare får være veldig tålmodig! Har vært alene her i 7 mnd til nå... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6558604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #13 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei. Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for ett år siden. Har nå en nydelig datter på 10 mnd. Ikke la deg syke ut av UDI. De sa forskjellige ting til meg hver gang jeg snakket med dem. Søk om familie gjenforening nå, send dem fødeslsattest så fort som mulig og så fort søknaden er sendt fra politiet til UDI (det to oss ca en til to mnd) ring hver dag og gråt, vær hysterisk og si du bryter sammen hvis ikke faren til barnet ditt kommer. Det gjorde jeg og fra da gikk det ett døgn (!!) til alle papirene var i orden! Hadde jeg vist det skulle jeg gjort det mye før. Vi fikk vite at vi ikke kunne søke familiegjenforening før datteren vår var født. Etterpå fikk jeg vite at vi kunne gjort det før hun kom. Uansett, start å samle sammen all dokumentasjon nå. Kjæresten din må sørge for å skille seg så fort som mulig og få papirer fra retten på at skilsmissen er gyldig. Min kjæreste var skilt, men hadde ikke papirer UDI fant gyldige nok og det førte til noe trøbbel. Uansett, det tok ca 4 mnd fra min datter var født til kjæresten min fikk visum. da hun var seks mnd var han her. Veldig tøft å være alene, men jeg er glad jeg ikke reiste til Afrika for da hadde jeg ikke fått jobbet så mye med visumsøknaden. Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6559069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 4. oktober 2006 Bra å høre om saker som gikk bra. Men alle saker er vel ulike... Hvor er kjæresten din fra? Ja, skal skille seg så snart han kan, men må jo vente til han har vært separert et år(mars). Han jeg snakket med på UDI sa det kunne være mulig å få skilsmisse før om han søkte om det i Nigeria, men kjæresten min har vært på ulike kontorer der i går og i dag og de sier at det ikke er mulig, så tror ikke han i UDI vet hva han snakker om..(selv om han sa at han også er fra Nigeria...) Eks-kona hans har søkt direkte om skilsmisse på det grunnlag at de har bodd fra hverandre i over 2 år, men vi har funnet ut at han ikke skal skrive under, da det ikke stemmer. Så advokaten mente det kunne være risikabelt når han da søker om familiegjenforening.. Om han hadde skrevet under på det, hadde han vel vært skilt allerede, men da hadde vel kanskje politiet lurt på hvorfor de blir fortalt ulike ting. Er jo kun 2,5 år siden han giftet seg med henne.. Men du jobbet og tjente over 180 000,- eller? For det er jo et problem for meg. Men han må jo søke om familiegjenforening fra nigeria da.. så må vel få sendt alle papirer til han så snart gutten er født. Syns de reglene med forsørgelse er teite.. da han bodde her, hadde han 3 jobber, og hadde mer penger enn meg, så da var det han som gav meg penger da jeg var blakk.. Men nå koster det jo meg masse at han sitter der uten jobb, i steden for å være her og jobbe. Gråte og være hysterisk.. Ja, skulle vel ikke bli så vanskelig... Gråter ganske mye pga det her.. Ille nok å ikke ha sett han på 5 mnd, om det ikke skal ta mange mange mnd til før jeg ser han.. Jeg har jo heller ikke så lyst til å være alene med babyen, og for at jeg skal få fullført utdannelsen min, må jo han være her og passe på lille gutten! Advokaten sa at vi kunne søke før babyen ble født, men at det kunne lønne seg å vente siden man da kunne ta DNA-test.. Men du sier at du jobbet mye med visumsøknaden... Men det var vel han som søkte? Hva var det du gjorde? Syns det er vanskelig å få informasjon om ting jeg. Ringte til UDI, og ventet 1/2 time i kø for å få snakke med de, og det eneste han sa var at jeg må gifte meg med han. Prøvde å sende de mail, men da fikk jeg bare en generell mail tilbake, med informasjon fra web-sidene deres, og ikke svar på det jeg spurte om. Jeg må også betale tilbake penger til politiet før han får komme, men jeg fikk ikke noe ordentlig svar på det heller. Så jeg vet ikke om jeg må betale det før han søker om familiegjenforening, eller om det holder at jeg betaler det før han får visumet. Tar jo litt tid å spare opp de pengene også.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6559520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 5. oktober 2006 #15 Del Skrevet 5. oktober 2006 Da vi søkte om fam gjenforening fikk ikke mannen min komme før jeg tjente nok, desverre... Tror de er ganske strenge på det, jeg ringte ofte til saksbehandleren jeg og, tror hun ble litt lei av meg, men med en gang jeg kunne vise til høy nok inntekt i 3mndr og sannsynelighet til videre jobb(hadde ikke fast jobb, men skaffet meg 2 jobber på kort tid, tisammen 120%) så fikk han innvilget fam gjennforening rett etter de mottok 3. lønnslipp. Nå har jo ikke du samme mulighet til å ta hvilken som helst, eller egentlig noen jobb, når du føder babyen, og det som du får som aleneforsørger regnes ikke, da det opphører med en gang han evnt får komme hit! Det er dumt med den 23års regelen, men det er nok sånn av en grunn, samme som den nye regelen de snakker om for tida for å prøve å forhindre tvangsekteskap. Men advokaten din vet vel dette? Han må vel kunne sette deg inn i regler og finne ut hvordan du skal gå frem for å få han hit? UDI pleier ikke å opplyse om ting, feks da vi søkte på ambassaden i Islamabad så sa de ingen ting om 7dagers visum! Vet ikke om mannen min hadde fått det uansett, men da jeg fant ut av det senere følte jeg meg veldig snytt for mye tid, tenk om han kunne fått blitt med meg med en gang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6563497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 5. oktober 2006 Jeg har jo absolutt ingen mulighet for å jobbe og tjene nok. Det er jo en av grunnene til at jeg trenger han her. Blir jo vanskelig nok å fullføre studiene når jeg er alene med en liten baby. Men å finne en jobb der jeg kan ta med en baby..... Jeg vet ikke om noen iallfall.... Foreldrene mine bor også 4-5 timer unna, så kan ikke regne med noe særlig barnepass heller. Jeg skal ringe advokaten i dag. Se hva hun sier.. Er jo så kjedelig for kjæresten min å gå glipp av første tiden i hans sønns liv.. Han gleder seg jo så til å få barn da.. Huff.. Jeg skal iallfall gjøre det jeg kan for å få han hit.. Jeg trenger han her jo! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6563722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*gurimallaika* Skrevet 5. oktober 2006 #17 Del Skrevet 5. oktober 2006 Huff.. Stakkars dere! Ingen morsom situasjon.. Kjenner meg litt igjen i det dere går igjennom nå. Jeg og TobiDad søkte familiegjenforening fra jan. 04. Vi giftet oss i sept. 03. I juni/juli hadde de ikke gjort noe med saken vår uansett hvor mye jeg maste. Jeg hadde da termin 6. okt. samme året. Matbutikken der vi bor ble lagt ned i august og jeg fikk 10 min å gå til neste butikk. Satte meg ned og skrev et brev til UDI om å få disp sånn at TobiDad kunne komme å hjelpe meg med husarbeid og handling av mat da jeg slet veldig med bekkenplager, 3 uker før og 3 uker etter terminen. Tobias ble født 3 uker og 1 dag for tidlig så dagen etter at han ble født fikk TobiDad innvilget opphold. TobiDad oppholdt seg i Sverige mens vi søkte om familiegjenforening. TobiDad er også fra Lagos. Kanskje de kjenner hverandre? For sånn jeg har forstått det på deg så møttes dere her i Norge før han reiste ned igjen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6564285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #18 Del Skrevet 5. oktober 2006 Ja, vi møttes i Norge. Han bodde i Trondheim da han bodde her i Norge. Men vet han kjenner folk i Oslo også, men vet ikke hva de heter. Hadde han enda vært i Sverige, hadde det jo vært greit.. Jeg er heldigvis veldig heldig og har ikke hatt noen plager under svangerskapet. Ikke vært kvalm en eneste dag, og ikke hatt noe plager med bekkenet. Så jeg klarer meg forholdsvis greit alene.. Men når han blir født, kunne jeg jo gjerne tenkt meg litt hjelp. Jeg må jo finne noen til å passe på han da jeg har eksamener og slik.. Men men.. får vel bare gjøre det beste ut av det.. Men jeg savner å ha han her.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6568053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #19 Del Skrevet 5. oktober 2006 hei. Det er meg med en jente på 10 mnd igjen. Kjæresten min er fra Afrika, men ikke fra samme land som din. Vil ikke si mer, for jeg vil være anonym. Da vi søkte om familie gjenforening regnet de studielån og stipend som en del av min inntekt. Siden jeg har en 40 prosent stilling ved siden av, ble dette til sammen nok til at jeg hadde så mye i inntekt som UDI krever. husker ikke alt vi trengte av dokumentasjon, men min kjære samlet sammen papirer og var på ambassaden gjevnlig, mens jeg gjorde det samme i Norge. Føler med deg. Jeg var også alene og i tillegg hadde jeg ett ganske vanskelig svangerskap og en tøff fødsel. Jeg lå på sykehuset i flere uker før jeg fødte. Håper alt går bra med dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6571086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #20 Del Skrevet 5. oktober 2006 Huff.. Er heldigvis veldig heldig og har hatt et veldig lett svangerskap.. Eneste jeg har merket er at magen vokser og at det beveger seg.. Ikke hatt noe bekkenløsning, og ikke vært kvalm en dag.. Fant heller ikke ut jeg var gravid før uke 20... Så det er jo bra. Hadde jeg hatt masse plager, hadde jeg jo ikke klart å bo her alene. Huff.. jeg tenker masse nå på hva jeg skal gjøre. Får jo lån og stipend jeg også. Men er jo fremdeles 100 000,- igjen etter det. Tar man med de 30 000,- jeg tjente i sommer også da, så er det 70 000,- igjen. Jeg får snakke med advokaten. Fikk ikke tak i henne i dag, så får prøve igjen på mandag. Hmm.. ang ambassaden, så har ikke kjæresten min anledning til å dra dit mye. Er langt fra der han bor. Jeg skal iallfall gjøre det jeg kan! En uke igjen med skole nå, så tar jeg meg fri siste uka før termin. Hjem til mamma.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6575990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*gurimallaika* Skrevet 6. oktober 2006 #21 Del Skrevet 6. oktober 2006 Kanskje du kan gi denne linken videre til din kjære. Mulig han har allerede sjekket ut siden, men hvis ikke så kan det kanskje være litt nyttig informasjon her for han/dere. http://www.emb-norway.com.ng/visas/Visitors+visa+to+Norway.htm Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6577112 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2006 #22 Del Skrevet 6. oktober 2006 Beklager å måtte si det, men han i UDI har ikke gitt deg rett informasjon, dessverre. Man må ikke gifte seg for å få familiegjenforening. Det at man venter eller har barn sammen kan også gi grunnlag for familiegjenforening. Men da må han være skilt fra kona si først. Likevel vil jeg anbefale å sende inn papirene nå, og så ettersende skilsmissepapirene når de kommer. Hvis dere får et avslag pga manglende papirer, så send inn klage. Man må bare prøve å vinne tid, siden saksbehandlingstidene i UDI er så lange. Siden du er under 23 må du tjene alle pengene selv, og det gir de ikke unntak fra. De har blitt veldig strenge på det nå. Men kanskje foreldrene dine kan hjelpe deg, med forskudd på arv eller noe? Lykke til, håper det ordner seg. Og jeg vil heller anbefale å sende masse masse dokumentasjon enn å gråte hysterisk på telefonen. De som tar telefoner har ikke noen innflytelse på sakene uansett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6588121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Afrikagirl Skrevet 7. oktober 2006 #23 Del Skrevet 7. oktober 2006 Jeg har nå lest igjennom denne tråden og det er et par ting jeg synes er litt rart. Hvor lenge har du kjent denne mannen? At han ikke har jobb der nede er jo selvfølgelig synd, men når du allerede betaler til politiet fordi de måtte sende ham ut med tvang, så synes jeg ikke at han kan forlange at du også skal sende penger til ham. Du er jo student! Og når han sier at du kan vente med å komme til mars/april fordi du må gjøre ferdig studiene dine, så hadde jeg begynt å lure. Det sier seg selv at det blir vanskelig om ikke umulig for deg å fullføre når du er alene med en liten baby. Hvorfor vil han ikke at du skal komme før? Og kan du (i hht trygdekontorets regler) si at du er aleneforsørger? Du er jo sammen med barnefar og hadde han vært her, hadde dere bodd sammen. I søknadsskjemaet står det bl.a at dersom barnefar er f.eks. i militæret, har du ikke rett på stønad. Det vil si at dersom dere er sammen og det bare er utenforliggende ting som står i veien for at dere bor sammen, så har du ikke rett til stønad. Når det gjelder om du skal reise med barnet, så ville ikke jeg ha gjort det, nei. Jeg spurte på hs om jeg kunne reise med vårt barn når barnet var 6 mnd og de frarådet det på det sterkeste. Grunnen er at det er en helt annen bakterieflora der nede og barna har ikke utviklet ferdig sitt imunsystem, så det er rett og slett farlig for dem. Når det gjelder familiegjenforening, kan han søke det med barnet før barnet er født. Så er det dette med DNA selvfølgelig. Men de papirene kan nok ordnes og legges til underveis. For en slik saksbehandling går seeeeiiint. Men jeg tror nok at uansett hvordan du snur og vender på dette, så kan du nok regne med å være alene et år eller to til. Grunnen er at når han allerede er der nede, så kan du reise ned og gifte deg med ham der, men saksbehandlingen for familiegjenforening med deg tar ca 1 1/2 - 2 år. Hadde han vært her, hadde det ikke vært noe problem for da kunne han ha vært her mens saken ble behandlet. En annen ting: Ikke regn med hans inntekt. Når han kommer hit, er det vanskelig for ham å få jobb. Han får antagelig en vaskejobb og da er det et par timer her og et par timer der. Vanskelig å få noe fast. Når det gjelder advokater, så er det dessverre mange som ikke klarer å følge med når reglene endrer seg. Derfor får man mange dårlige råd. En advokat som kan regnes for å være en av de beste på området er advokat Humlen i Oslo. Jeg ville spurt ham. Dette er en papirmølle uten sidestykke. Og den går utrolig tregt! Se ellers boken Fange uansett. Den har hjemmeside www.fangeuansett.net Jeg vet ikke om det er lov å nevne navn her inne slik jeg har gjort, men da får de i så fall bare slette innlegget. Jeg har skrevet det for å være til hjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6601334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kajak&Daniel Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #24 Del Skrevet 8. oktober 2006 Hvorfor jeg ikke skal komme før mars-april... Han mente vel at jeg ikke kan komme før mai/juni, da jeg er ferdig med eksamener.. Men kan iallfall ikke komme før mars/april, fordi jeg jo ikke kan gifte meg med han før han er skilt!! Så om jeg reiser ned før da, blir det jo bare for å besøke han, ikke for å gifte meg med han.. Om jeg ikke har tenkt å være der noen mnd da... Har ikke råd til å reise dit mange ganger! Har allerede brukt masse penger på å besøke han en gang... Han vil jo helst se meg så fort som mulig! Er jo kjedelig å bare ha kontakt per tlf/msn.. Snakker jo med han mange ganger per dag da, men blir jo ikke det samme som å se han.. Alt han og jeg ønsker, er jo å se hverandre så fort som mulig.. Så hadde jeg ikke vært gravid og hatt mye penger, hadde jeg jo reist med en gang.. Ja, de regner meg som aleneforsørger. Ikke spør meg hvorfor, du får spørre trygdeetaten. De har alle opplysninger om saken. Til og med at vi er fremdeles sammen og kommer til å flytte sammen så snart han kommer til norge... Så det er de som har behandlet søknaden, og gitt meg støtte, så da regner jeg jo med at de kan reglene??? Så når de mener jeg har rett til det, så skal jo ikke jeg fortelle de at de tar feil?? Hvor lenge jeg har kjent han.... Litt over et år...(ja, jeg vet ting gikk litt fort...) Og han forlanger ikke at jeg skal sende han penger.. Er vel heller jeg som vil gjøre det.. Han vil egentlig ikke det.. Men jeg vil jo ikke at han skal være helt blakk heller.. Det går jo utover meg også.. Han bruker jo en del mld på å ha kontakt med meg.. Og det må vi jo ha.. Hadde ikke klart det ellers.. Går ikke mange timer mellom hver gang jeg hører fra han.. Han har vært mye i dårlig humør pga jeg ikke har hatt så god råd.. Fikk mye dårligere råd etter han dro tilbake til Nigeria pga da han bodde her, gav han meg penger når jeg trengte... Han hadde 3 jobber, og mye mer penger enn meg.... Så jeg tror ikke det skal være altfor vanskelig for han å få jobb igjen. Han fikk nok jobber da han bodde her iallfall.. Jeg vet jo at det ikke er all verdens jobbtilbud når han ikke snakker veldig bra norsk.. Men er jo noen jobber han kan få. Så jeg får bare gjøre hva som helst for å hjelpe han nå, så vet jeg at han vil gjøre det samme når han kommer. At politiet måtte sende han ut med tvang er jo deres egen feil. Han fikk aldri tilbud om frivillig retur... Plutselig en dag stod de der... Jeg vet ikke om det hadde funket noe bedre om han hadde vært her. Leste jo på sidene til UDI om at det er nye regler fra 1 okt. som sier at man må reise tilbake til hjemlandet og søke om familiegjenforening fra der... Er jo kanskje litt upraktisk å kontakte en advokat i oslo, når jeg ikke bor der.. Er en advokat her jeg har snakket litt med da.. Hun har iallfall hatt noen saker med familiegjenforening før.. Hvor flink hun er, vet jeg ikke... Jeg skal iallfall gjøre det jeg kan for å få kjæresten min hit. Savner han nok nå som det er 5 mnd siden jeg har sett han.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6601527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Afrikagirl Skrevet 10. oktober 2006 #25 Del Skrevet 10. oktober 2006 Det er ikke noe upraktisk det. Man kan få råd og man kan sende både faks og mail. Jeg nevnte ham fordi han er virkelig godt inni reglene som gjelder, noe som dessverre ikke kan sies om alle advokater som jobber med dette. Han er leder for advokatforeningens utvalg for asyl og utlendingsrett og er derfor oppdatert. Det er veldig mange advokater som påtar seg slike saker uten at de er utdannet rettet mot utlendingsrett. Og grunnen er selvfølgelig alle pengene som er i dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542801-hvor-tidlig-kan-man-reise-til-afrika-med-baby/#findComment-6631514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå