Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 En venninne av meg fikk nettopp et barn, født 12 uker for tidlig. Noen andre som har erfaringer med barn født etter 24 uker?
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Hei på deg. Jeg har en datter som er født 12 uker for tiden, det har gått kjempe bra med henne, Måtte være ca to mnd på sjukehuset, nå er hun 8mnd, men ligger på 5mnd stadiet i utvikling. Dem har sagt at når hun er rundt 2år, er hun som andre 2åringer. Om hun får senskader har vi ingen garanti for, men hun virker helt normal :-) Vi er kjempe glad for vi har henne her med oss, selv om hun fikk 96%tjangs for å overleve når hun var født i uke 28. Overlevelsesprosenten er alså veldig stor når man er født 12 uker fortidlig. Men vil si det er stoor forskjell på å bli født i svangerskaps uke 24 kontra 28
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #3 Skrevet 9. oktober 2006 Heisan. Jeg gikk en gutt født 11 uker for tidlig. Vi var på sykehuset i ca 2 mnd. I dag er han 7 år og ligger helt på linje med jevngamle barn. Når han fyllte 2 ble han regnet som en helt vanlig 2-åring uten problemer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå