Gå til innhold

For tidlig ultralyd, eller bare mistet??!!trenger å få ut følelser her!!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen....

Var på tidlig ultralyd i går, og det var heller deprimerende....

Gynekologen klarte ikke se noe foster på skjermen...såg en "sekk" med fostervann tror jeg han sa, men altså ikke noe foster :( Så da er alternativene enten at det ikke er noe liv der, eller at jeg er for lite på vei til at de kan se noe enda. I følge han er jeg ca 6,5 uke på vei. Jeg trodde jeg var ca 7,5 uke på vei..så da har jeg vel reknet litt feil der ja..Om to uker skal jeg tilbake å sjekke igjen..Det blir to laaange uker!!Er skikkelig deprimert nå. Vi mistet for et par måneder siden også, så ville virkelig at dette her skulle gå bra. Får en skikkelig de javu følelse....Og selv om han klassifiserer meg som fortsatt gravid, så er ikke det den følelsen jeg sitter med.... I mitt hode er jeg ikke lenger gravid.Litt pessimistisk kanskje,men sånn er det bare.

Noen som har opplevd lignende, og kan dele med meg?

Fortsetter under...

På meg har de klart å se fosteret med innvendig UL fra uke 4-5, så det er kanskje bedre å ta en innvendig da, hvis du ikke har gjort det! Kan jo også hende at gynekologen ikke var så flink til akkurat det da!? DET har iallefall jeg opplevd... Ikke ta sorgene på forskudd :)

Jeg husket at jeg tok UL da jeg var i uke 5, da så jeg ingenting. Hvordan det er i uke 6 vet jeg ikke. men hvordan kan han si at du er 5,5 uker på vei hvis han ikke så noe foster??hadde jeg vert deg så hadde jeg bestillt privat UL, synst to uker er for lenge å vente

opplevde akkurat det samme som deg sist uke.. legen sa han ikke var veldig optilmist...helt deprimerende..

men har tatt blodprøver og målt hcg og der var det bra stigning så fosteret lever...

jeg krysser fingrene for deg

Jeg var til UL i uke 7 med nr 2 og da fant legen bare en tom fostersekk, fikk besjed om at jeg antagelig hadde en MA og ville sende meg til utskrapning, men ville vente en uke. Uken etter så vi foster og et bankende hjerte! :-)

Håper du får samme gode beskjed!

går det an å ta blodårøve for å måle Hcg ?rart at ikke han gynekologen tok en slik da kanskje?

non som vet hvor lenge "sitter" dette hormonet i kroppen etter at eventuelt fosteret er dødt?jeg tok en positiv gravidittetstest for 3 dager siden,,,,

Annonse

Med en slik blodprøve så ser de etter stigning i hcg, i din uke skal hcg nivået være høyt, på mange, mange tusen, en graviditetstest skal slå ut på et nivå på 25... Hør med legen din du, en blodprøve er jo fort gjort.

hei.

har det helt likt so deg =(

er 7 uker på vei i dag,har vert på 3 ultralyder til nå og skal på ny ultralyd tirsdag neste uke...slitsot.

det han sa på sist ultralyd var at han kun så ett hull i livmoren.

hanmente likevell jeg er gravid,og at barnet ikke er så stort enda.

en er veldi redd for har en sønn på 2,men har også hatt 8 spontanaborter...siste var i juni.=(

får håpe du og jeg og alle andre i denne situasjonen bare får litt små barn...må jo både store og små til for å lage ett gjennosnitt.=)

Ville bare svare deg jeg også. Har opplevd på tidlig ultralyd i det jeg trodde var uke 7, men visstnok bare uke 5, det samme som deg, de så bare en tom plommesekk, eller hva det heter. En uke senere så vi hjerteanlegg som banket. Så det er fortsatt håp, det kan bare ha vært for tidlig!

Men så er det kanskje også slik at magefølelsen stemmer... Jeg hadde nok ville tatt en blodprøve som de andre foreslår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...