MammaDilla Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg var på volvat i dag hos lege for å få sykemelding pga at jeg er så trett og sliten. Da hun så på helsekortet mitt så hun at magen min var målt til litt over kurven de siste to gangene jeg har vært p kontroll. Hun målte den, og sa at den vokser for fort, og at livmoren ligger for høyt oppe i forhold til hvor langt jeg er på vei (24 uker). Hun henviste meg til ul fpr å sjekke om det kunne være for mye fostervann eller om babyen rett og slett er veldig stor.. Noen her som har vært borti det samme, eventuelt, vet om det er skadelig at det er for mye foster vann osv??
MM med spire Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 jeg har opplevd det samme... men det er ingen fare for min del iallefall. Gutten er litt større en gjennomsnittet, og det er jeg og.Men det jevner seg ut... Hadde SF mål på 27 i uke 22 (nå er jeg uke 25) man vokser i rykk og napp... men jeg er fortsatt godt over det grønne på helsekortet... kansje du er litt lenger enn du har trodd?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Da jeg var gravid, fikk jeg også beskjed om at jeg hadde stort mål på magen. Jeg ble fulgt opp ofte av fastlegen, som målte hver gang. Babyen var helt normal størrelse og jeg vet ikke hvorfor magen ble så stor (normal ellers..). Fødte 1 mnd for tidlig, men tror ikke det hadde noe med det å gjøre.
MammaDilla Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2006 Hmmm. Jeg er vel strengt tatt en str medium og bruker kun str 38 og M i mamma klær, så hvis han er over snittet er det ikke etter meg.. skal på ul på mandag, så da får jeg sikkert vite hva som ligger bak det. Har lest litt ang for mye fostervann. Det er ofte tegn på dårlig morkake. Men tar ingen sorger på forskudd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå