Gå til innhold

Betaler dere for ul-bilder?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ordinær ul i dag og fikk med meg 6 bilder hjem. Så sier sykepleieren; hadde dette vært på Bærum sykehus, hadde det kostet 50 kr bildet!!! Jeg fikk helt sjokk... Har vel alltid vært gratis på Elverum, der jeg går, så vidt jeg vet. Syntes dette høres helt hår-reisende! Burde være gratis på alle ikke-private poliklinikker!!!

Noen dyrere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra sykehus til sykehus. Siden bildene er noe man strengt tatt ikke trenger, men noe som bare er koselig å ha, kan de ta betalt for dem hvis de vil.

Vi måtte betale 20 kr per bilde på ahus, dette var det informert om i brevet vi fikk med innkallelsen til ul.

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid, betalte jeg 50kr for ei remse med bilder på den ene ultralyden. Den andre betalte jeg ingenting for bildene på. Denne gangen har jeg fått masse bilder på alle fire ul'ene, uten å betale ei krone. Dette var på samme sykehus.. nesten så jeg tror det varierer fra jordmor til jordmor... men femti kroner BILDET syns jeg hørtes veldig dyrt ut!

Skrevet

Var på UL på Ullevål i forrige uke og betalte 20,- pr. bilde. Det hang lapp på venterommet om at hvis du ville ha bilder, måtte du si ifra på forhånd + betale 230,- pr. stk.

Skrevet

Uææææææææ!!!

Ikke 230,-, hehe, men 20,- altså!

Skrevet

Hvorfor burde dette være gratis? Går en på legevakta må en betale for bandasjer, det burde være gratis før disse bildene. Syns nok at 50 kr bildet var i drøyeste laget da.... I Bergen koster det 50 kr totalt.

Skrevet

Overlegen som foretok ul sa hun hadde tatt alle disse bildene for å måle alle organer slik at hun kunne sjekke om alt var i orden. Mulig hun ikke hadde trengt å printe dem ut, da.... Selv hadde jeg klart meg med å få med kun ett bilde hjem også, det er ikke det...

Men jeg trodde at det var vanlig at dette var gratis, ikke at sykehusene skulle profitere på dette. Hadde kanskje vært et poeng å sette en fast sats på dette??? da hadde det ihvertfall ikke blitt noe diskusjon rundt temaet :-)

Skrevet

Jeg har fått gratis på alle 3 ul. SKal på ul i morra, regner med de er gratis da og.. Men betaler gladelig for dem jeg altså..

Skrevet

Hun hadde nok ikke trengt å printe dem ut nei. Tok ul helt på slutten sist, da tok de også disse målene, men ingen print...

Tror ikke sykehuset går i overskudd på dette uansett, tror vi gravide får mer enn vi betaler for :-)

Skrevet

Da jeg var på Haukeland sist fikk jeg bildene gratis, jeg jobber nemlig på det sykehuset, og jordmoren syns jeg skulle slippe å betale50kr for bildene da.. Som en liten bonus, for vi i helsevesenet får jommen lite av sånt i jobben..

Skrevet

Det er jeg jammen meg enig med jordmoren i :)

Skrevet

Jeg ble ikke tilbudt, eller fikk bilder med hjem. Ble skikkelig skuffa. Dritt dårlig behandling fikk vi oxo.

Skrevet

Da jeg var på UL på Ullevål betalte vi en symbolsk sum på 20kr for fire bilder.

Skrevet

På Stavanger Universitetssykehu koster det 50 kroner, men vet ikke om det er pr bilde, visste ikke at man kunne få flere bilder. Jeg har jaffal tenkt å betale det! Tenk, det første bildet av stubben! (Bortsett fra graviditets-test-streken....)

Skrevet

Det er jo ikke akkurat som at de profiterer på at vi betaler 20 kroner for bildene. Det er vel mer at det koster penger å printe dem ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...