Gå til innhold

Irriterende ting folk gjør mot/sier til gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så irritert over ei på jobben som går å kaller meg FATZY!!! Hallo jeg er 17+2 og har lagt på meg 3 kg!!!! Og når jeg går i arbeidsklær syns det ikke engang!!! Hvem i h.... har innbilt seg at det er morsomt å bli kalt FATZY!!!!!! Går greit med kula, men vent til det syns iallefall!

Phh... Godt å få det ut! Hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må le litt av denne tråden, hehe :P

jeg blir glad hvis noen påpeker at jeg har blitt stor jeg!:) vil være stooor:) koselig at det vises at man er gravid.. men jeg har helt til nå fått høre at det nesten ikke vises at jeg er gravid osv..er 24 uker på vei:P da bli jeg litt irritert, men bare litt da:P

ellers må jeg si det verste er at mine gode venner og bekjente ikke lenger ringer meg, eller ber meg med på ting! har ikke noe lyst å dra på byen, men vorspill er jeg gjerne med på! men gidder ikke å invitere meg selv:P

Skrevet

jeg irriterer meg over folk som sier åååå såååå stooooooooor du har blitt...okey så har magen vokst siden sist..men jeg trenger ikke høre det hele tiden....

Skrevet

Jeg irriterer meg over at mormora mi tar den samme gamle regla: vil ikke gratulere enda, for det er for tidlig å si noe sikkert osv...i uke 15!!Haloo!Takk for støtten liksom. Og søstra mi som sier etter å ha mottatt bilde av magen min at "du har jo ikke noe stor mage du da..". Takk, jeg vet det, men kan vel få lov til å være stolt over den lille jeg har?!

Og pappa som spør:"hvorfor orker du ikke spise kjøtt da??" Hallooo...jeg er GRAVID..remember??

Også mamma: "må du huske og ikke spise dobbelt så mye da, bare dobbelt så sunt".Og det sier hun med bulimi..

Og svigerfar som har omdømt meg til "småtjukka"...veier trossalt bare 57 kilo og det er pluss baby i uke 21...

Og samboeren min da som på sin gode måte ikke ønsker at alle skal blande seg i vår graviditet, men glemmer at kanskje jeg vil ha litt positiv input og feedback her i min første graviditet...

Dette var noe jeg kom på iallefall:)

Skrevet

I går var det en dame på jobben som plutselig begynte å stryke meg over magen der jeg sto og venta på heisen, kan tro jeg skvatt. Hun er en som jeg bare har sagt "hei" til i gangen. Kan ikke si at jeg likte det akkurat. Neste gang jeg ser henne skal jeg jammen stryke henne over magen (hun er over 55 så sjansen for at hun er gravid er vel slim to none *ondt glis*).

Ellers merker jeg også at venner ikke ber meg med på ting lengre. Og etterpå før jeg "jeg har ikke sjekka med deg engang jeg, du er jo gravid". Jaha :-/

Skrevet

Jeg ble bedt på forspill, og de sa: Vi skal røyke ute sånn at du ikke får røyk på deg. Og da vi kom dit hadde de bestemt seg for at det var lov å røyke på den andre stua, og alle satt der. Så da satt jeg og samboer der alene i stua. Kjempegøy!! Forresten så stinka det røyk av meg da vi kom hjem likevel..

Jeg synes også at det er irriterende når folk tar på magen og spør om det er planlagt!! Hva skal jeg si da? Sier jeg ja, er jeg dum fordi jeg er midt i utdanningen og kunne godt ha ventet i et år til sånn babyen hadde kommet når jeg er ferdigutdannet. Sier jeg nei, er jeg også dum for jeg vet da vel meget godt hvordan babyer blir til...

Skrevet

En jeg virkelig misliker er "jamen graviitet er jo ingen sykdom".

Nei, jeg også vet det men man er ikke nødvendigvis i toppform selv om man ikke er syk. Ble rimelig irritert når jeg snakket med søsteren min etter jeg fikk førstemann og hadde vært endel sykemeldtpga. kvalme og trøtthet. Hun vurderte å bli gravid men det passet dårlig siden hun ikke hadde fast jobb så det passet dårlig med sykemelding osv. osv. og hun sier at: "jamen man trenger jo ikke å sykemelde seg selv om man er kvalm, det er jo bare å ta seg sammen"

Jeg å også si at jeg blir litt sinna på folk som har hatt lette fødsler på noen timer og som ikke kan skjønne at noen vil utsette ungen sin for medikamenter under fødselen. Jeg var to uker på overtid så sliten av jeg sovnet mellom riene selv om det var 2 minutters mellomrom og de var så vonde at jeg holdt på å svime av. Jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe hvordan jeg skulle overlevd døgnet på fødestuen hvis jeg ikke hadde fått smertelindring.

Skrevet

Syns også det er forferdlig irriterende med spørsmål om det var planlagt, fordi jeg ikke syns det er noe andre har noe med! Min baby var planlagt, men jeg er også midt i studiet, og mange mener jeg er dum som får barn nå.

På mandag traff jeg en onkel som jeg ikke har sett på ca ett år. Han vet jeg er student, og det eneste han kommenterte om graviditeten, var "kunne du ikke ha ventet litt med det der", og pekte på magen min. Frekke lusa! Jeg svarte bare, "nei, det var planlagt at det skulle skje nå!" Er på 5. året på 6 årig studie, og det passer faktisk bedre å få barn nå, enn rett etter jeg er nyutdannet.

Syns også det er irriterende at folk alltid skal kommentere at magen min er liten! Føler det ligger en slags kritikk i det! "du kan jo ikke være nesten 6 mnd på vei, det synes jo nesten ikke!" (og i følge jm er både baby og mage helt fin).

Skrevet

Mollami - den skjønner jeg godt. Folk tenker søren ikke langt før de åpner munnen! Jeg har pleid å svare "Det er mange definisjoner av velskapt, men alminnelig høflighet er faktisk noe man kan kontrollere, og det er aldri for sent!" Har en god venninne som ble født med ryggmargsbrokk, og vi har hatt den diskusjonen noen ganger...

Skrevet

Jeg er så utrolig enig med deg jeg! -Det er så frekt å spørre om barnet er planlagt! Det har da vel ikke de noe med! Også folk en nesten ikke kjenner da...

Skrevet

Vel, som #2 underveis sier, så er det mest irriterende jeg vet når folk (og gjerne de som aldri har vært gravide selv ) sier "husk at det er ingen sykdom å være gravid" JA -OG HVA SÅ? Det er vel totalt uvesentlig HVA som er grunnen til at man er i råtten form eller har alvorligere symptomer som bekkenløsning, svangerskapsforgiftning osv, poenget er at man HAR disse symptomene.

I begynnelsen av svangerskapet , fram til uke 18 ca, var jeg skikkelig kvalm og svimmel, og det å ta en dusj var et dagsprosjekt. Men så lenge man er gravid, er man jo ikke syk, så da er det for enkelte heeelt uvesentlig om man besvimer av lavt blodtrykk eller spyr 17 ganger på en dag, for man er jo ikke SYK, og ergo så teller ikke symptomene. Veldig kjekt i grunn, kanskje man skal bestemme at feks influensa ikke er en sykdom, så slipper man unødvendig klaging fra folk med 40 i feber og verkende ledd, i og med at disse symtomene ikke "teller" lenger, da de ikke skyldes en sykdom.

ARG!

Skrevet

helt enig me deg! Folk som ikke har hadd den "sinnsyke" kvalmen burde ikke få uttale seg. Det er faktisk slik at ekstrem svangerskapskvalme kan være like ille som den kvalmen kreftpasienter får når de mottar cytostatika...og det sier jo sitt. Jeg hadde problemer med å forklare folk hvorfor jeg måtte sitte helt i ro i over en time etter et måltid. Ikke lat, bare lite lyst å få maten i retur!

Godt å klage litt, har ergret meg over de "dumme ikke-gravide-og uvitende" lenge nå, haha :-D

Skrevet

HEELT enig!! Det er det frekkeste! Jeg har ikke fått spørsmålet enda, men regner med det vil komme fra en eller annen nysgjerrig, frekk bygdetulling vi ikke kjenner spes godt en dag.. I mitt tilfelle prata alle om at jeg var gravid omtrent før jeg visste det selv.. Hadde vært fint å kunne fortelle de nermeste når man selv ville, og ikke i uke 9 fordi man er redd de skal høre det "på bygda"... Ikke mye til privatliv på sånne steder nei.. det irriterer meg mest...

Skrevet

* at fremmede tar meg på magen, det liker jeg ikke

* at alle sier : er det jenta(vi har en gutt) det spille ringen rolle hva det er...

*at folk blir helt sjokka over at jeg ikke vil vite kjønnet

og at alle hele tida sier : tida går så fort, hehehehe

det syns ikke jeg , er utålmodig...

Skrevet

Det jeg synes er veldig irriterende er at ingen ser at jeg er gravid. Er over 22 uker, men har klart å legge på meg 10 kg! (HJELP). Jeg må fortelle det selv, og da har jeg fått til svar flere ganger: " Jeg turde ikke å spørre i tilfelle du ikke var det..." Eller " Det ser bare ut som om at du har en liten valk, akkurat som meg!"

Regner med at den kommer til å synes beder etterhvert. Unger er etter målene mer enn stor nok!

Vet jeg har lagt på meg selv om jeg prøver å passe på hva jeg spiser, men det er ikke alle som kun legger på seg 5 kg under et svangerskap...

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid la jeg på meg 24 kg, og fikk ganske snart stooor mage. Hadde termin i juletiden, men allerede på sensommeren begynte folk å mase om at jeg snart skulle føde, hvor lei jeg nok var osv. Alle hadde kommentarer om kroppen min, som om den var allemannseie. Alle sammenlignet meg med seg selv og sin kropp da de selv var gravide. Folk tok på magen min, ikke bare kvinner men menn også, folk jeg ikke kjente personlig. En mente faktisk at jeg hadde regnet ut feil termin!

Jeg er livredd for å legge så mye på meg denne gang bare pga kommentarene, og derfor viser det ikke enda at jeg er gravid (14+5). Men så er det jo det evinnelige "Å jasså; var det PLANLAGT??" som irriterer vettet av meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...