Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Dette er de to som plager meg mest: 1. Koser på magen (kan ikke fordra at andre enn kjæresten/nærmeste familie gjør dette) 2. Sier " Du trenger ikke være redd, slapp av, dette kommer til å gå så bra" når jeg ikke har gitt uttrykk for å være redd i det hele tatt - mulig de selv var veldig stressa og bekymra da de skulle få barn, men jeg er faktisk ikke det. Thea
rødhette* Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg syns det er utrolig irriterende med at "alle" absolutt skal gjette kjønn, når vi sier at vi ikke vil vite før babyen blir født.
jippi 3 gang Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Eller når de sier å er det like før nå da, du er jammen meg stor, enda det er over 3 mnd igjen.........
chill+enda en til Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Omtrent det første de spør om er" Vet dere hva det blir??!!! Skal dere IKKE vite det?!! Hallo?!!" grrrr
Jippi! Maibaby! Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 1. Kommer å klapper meg på magen. 2. Påpeker hvor stor jeg har blitt (HALLO!!!! Har gått opp 3 kg i uke 26!!!!!) 3. Lurer på om ikke jeg vil klatre opp på de skitne loftene deres for å sortere gjennom deres gamle babysaker for å se om det er noe jeg vil ha. 4. Spør om kjønnet og nekter å ta "vet ikke" for et svar. 5. Spør (daglig (folk jeg jobber sammen etc)) om ikke jeg snart burde føde (Igjen: HALLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) 6. (Og kanskje den værste) gjennforteller alle kjipe fødselshistorier de noensinne har hørt, alle grusome detaljer fra dødfødsler, alle ting de har hørt at har gått galt med noen andre.. ever!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 En av min mann sine venner som vi ikke ser så veldig ofte spurte meg foran alle i en middag hvorfor jeg ble bare "tjukkere" og "tjukkere" hver gang han så meg. Da jeg svarte at jeg er jo 7mnd på vei så sa han at selfølgelig visste han at jeg var gravid han var jo ikke dum.. Ble så sint på han og flau da alle rundt bordet ble helt stille.Og ingen sa noe.. Ikke en gang min mann!! Har ikke lagt noe særlig på meg og jormoren sa til meg ved forrige undersøkelse at jeg var liten for å være 7mnd på vei. Dumme menn!!!
rødhette* Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 mmmm jaaaa Irriterte meg også på begynnelsen når alle spurte om vi visste om kjønn, med en gang de fikk høre jeg var gravid. Ble irritert over at de ikke gratulerte og spurte om det gikk bra først, før de begynte å mase om kjønn... Nå vet jo alle at jeg er gravid, så greit at de spør om vi vet kjønn nå.. men det må da være mulig å akseptere at vi faktisk ikke ønsker å vite det. Og ikke absolutt måtte gjette på det. JA vi er nysgjerrige selv om vi ikke skal vite og derfor vil vi ikke fundere så veldig mye på det!
MM med spire Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 jeg synes det er kjipt å når noen skal fortelle meg hvordan jeg skal gjøre ditt og datt... prøver å si at vi er forskjellige, og ungene våre kommer til å blir forskjellige... Ting som funker for dem, er det ikke sikkert funker for meg... og omvendt... dette gjelder veninner som har barn allerede. Jeg veit jo at de mener det godt, og det er kjempefint at det fungerte for dem, men det er ikke dermed sagt at jeg vil kopiere de i alt... Er mange ting de gjør som jeg er uenig i...men det holder jeg heller munn om
Tommage♀♂ Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Det mest irriterende jeg vet om er at alle, absolutt alle spør "Er det planlagt?" Hva er det som gjør at folk innbiller seg at det er greit å spørre et slikt idiotisk og personlig spørsmål?? For det første har de ingenting med det! Mine barn er planlagte begge to, men bare fordi de kommer så tett går alle ut i fra at denne er et uhell. Om den var det hadde jeg ikke sagt det til de alikevel! Hvorfor skulle jeg det? Sånn at de kunne gått rundt og fortalt videre at vi venter et uhell, eller når barnet er født kan de tenke "Jaja lille venn, du skulle bare visst at du ikke var planlagt... Håper de tar seg godt av deg alikevel..." Blir rasende inni meg hver gang jeg får spørsmålet, for jeg synes det er direkte frekkt! Hveo ble det av den gode gamle "Gratulerer!"??
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Ikke opplevd så mye irriterende egentlig..... Bare når noen sier at: Jammen DU er da ikke SÅ stor?!?!!! Når du har ventet og ventet på at magen skal se gravid ut og ikke halvfeit....
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg fikk litt sjokk da jeg var gravid og plutsetlig oppdaget at folk mente de kunne si hva de ville om kroppen min. Jeg la bare på meg 6 kg i løpet av graviditeten og lå vel da strengt tatt i underkant av hvor lite man bør legge på seg. Men alle kommentarene fra "mine medsøstre"!!! "Herregud, så stor du har blitt! Også er du bare i 3 måned!" "Herregud, nå tyter ryggfettet ditt utover!" "Herregud, du har nok lagt på deg ja!" "Herregud, jeg får passe meg i døråpningen, så du kan vralte forbi!" Det er mulig jeg er naiv, men er det nødvendig å snakke på denne måten til et medmenneske, et vesen av samme kjønn, som tilsynelatende skal oppleve noe vakkert her i verden? Jeg kan ikke se noen annen grunn enn at kvinner ikke kan unne hverandre noe godt. At de har så lite å finne på, at de må rakke ned på andre.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #12 Skrevet 3. oktober 2006 hehe...jeg hører stadig vekk jeg av min samboer, at jeg er blitt så stor, at det snart er bedre å gå over meg enn rundt meg, at jeg har størrre magen enn han....osv..... Også andre har sagt til meg at NÅ er jeg feitere enn dem:) Men jeg tar det med et smil jeg:) Vi VET jo at vi blir større folkens:) Er det noe å klage på da? Hva skal folk si for at dere skal bli fornøyde da? ingenting? Vært kjedelig det og... SLIPP HORMONENE FORBI FOR EN GANG SKYLD DA!!! hehe....
Teri & lille krabbe Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 At folk maser om kjønn og vil klappe meg på magen har jeg bare akseptert at må være sånn... Så å si alle jeg kjenner gjør/har gjort dette mot meg, og jeg tenker på en måte at sånn er det vel bare å være gravid. Folk synes visst det hele er veeeldig fascinerende, og det er greit- MEN: Det er ikke under noen omstendigheter "greit" å dra opp toppene/genserne mine for å se på magen min. Det er allerede to stykker som har gjort dette (hun ene mens jeg var på jobb, rett foran kunder og alt!) og jeg ble så satt ut av det at jeg ikke reagerte engang :/ Men, der går faktisk grensa for meg. Hvis venninna mi har fin, veltrent mage, så drar ikke jeg av henne klær for å se på den. Ærlig talt. Litt respekt skal jeg vel kunne behandles med? Kroppen er fortsatt min selv om den endres!
En liten mamma Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg blir så irritert på svigermor som med forsiktige hint sier hva jeg burde eller ikke burde gjøre! F.eks: "Da jeg gikk gravid kuttet jeg ut all light-brus, jeg syns det var tryggere med sukker enn kunstig søtning.." Og at ho hele tida skal opplyse meg om hva jeg kan forvente meg i svangerskapet. F.eks: "Jeg husker at jeg ble sjokkert da jeg fikk mine første hemorider, men du kan slappe helt av -det er veldig normalt!" Stakkar svigermor, det er nok henne mine hormoner går mest utover! Men jeg blir både irritert og flau over alle tingene ho sier -det er ikke normalt for meg å dele alle deler av svangerskapet med henne! Noe skal være mellom meg og samboeren syns jeg!
SuperJessie <3 Skrevet 3. oktober 2006 #15 Skrevet 3. oktober 2006 ...tar det som et kompliment, jeg.. synes det er flott ay folk ser magen min
linneha Skrevet 3. oktober 2006 #16 Skrevet 3. oktober 2006 At folk spør om det var planlagt....det irriterer meg. Noe annet som ikke er noe særlig er at folk spør i et sett "går det bra med deg??". Hvorfor i skulle det ikke gjøre det? er ikke invalid heller. Ei venninne av meg sporte meg etter at jeg hadde vært kvalm i 3 mnd: "har du sluttet å spise???" hun hadde vel trodd at jeg endelig skulle bli større enn henne, hehe:) Jeg synes faktisk de "værste" folka er de som ikke har født barn selv, de spør om alt mulig av ren uvitenhet.
Frk. Vable Skrevet 3. oktober 2006 #17 Skrevet 3. oktober 2006 Det irriterer meg grønn når folk "glemmer" å invitere meg med på ting... F.eks. Svigerinnen min spurte meg om ikke samboeren min (broren hennes) ville være med ut på byn på bursdagen hennes. Når jeg spurte hvem som kom, svarte hun ALLE!!! Men ikke meg....!!! Så spurte jeg henne om ikke jeg var invitert (sikkert frekt, men ble så irritert), da svarte hun at JOOO, selvfølgelig, men trodde ikke du ville, du er jo GRAVID!!! JA?!?! Og så?!? Man er da for f... ikke syk!! Kan jo være med ut å ha det gøy med andre mennesker selv om jeg ikke drikker alkohol...?!? Og så selvfølgelig de som spør om det var planlagt..... helt alvorlig, det har da ingen noenting med... Selvfølgelig er jo barnet ønsket, og det må da holde for omverdenen... Åå, godt å få det ut, er sååå hymørsyk for tiden, veksler hele tiden!!! )
Trillet Skrevet 3. oktober 2006 #18 Skrevet 3. oktober 2006 Heia.. Juni 80... d måtte være sårende for deg å ikke bli bedt i den bursdagen.. det hadde jeg blitt! Når det gjelder at folk spør om det er planlagt eller ikke synes ikke jeg gjør noe.. Dette var jo tross alt ikke planlagt og jeg fikk rimelig sjokk.. I grunnen er det også en ganske ugunstig tid for oss å få barn da for jeg blir akkurat ferdig utdannet når babyen kommer, og ville aldri planlagt det sånn.. Derfor synes jeg egentli det er greit at folk vet at jeg ikke "planlegger dårli" for å si det sånn.... Det betyr jo ikke at jeg er mindre glad fordet! Jeg har alltid ønsket å bli gravid å har hadd lyst på barn lenge, selvom det ikke var planlagt... Jeg har ikke fått noen særlige komentarer enda, annet enn at da jeg kom på den lokale butikken måtte jeg ha framvisning for butikkdamene måtte se på magen som har begynt å vokse.. Jeg syntes bare de vare søte da, og jeg kjenner jo alle de så.... Men hvis folk begynner å dra opp skjorta mi for å se på magen under klærne blir jeg nok å få helt hetta.. fyti rakkern for en oppførsel... Huff mine innlegg blir alltid alt for lange... sorry..
mammantil2+1 Skrevet 3. oktober 2006 #19 Skrevet 3. oktober 2006 Må innrømme at det meste preller av etter å ha gått gravid en gang tidligere. Det er ofte eldre mennesker eller de som ikke har barn selv som stiller de rareste/teiteste spørsmålene og de orker jeg bare ikke å bry meg om. Men det som virkelig irriterer meg og som jeg aldri egentlig slutter å forundre meg over er alle de forbaska idiotene som innbiller seg at det er OK å ta på magen min! Akkurat som om jeg går og tar på magen deres. Bare fordi jeg er gravid er det IKKE ok å innvadere min private og personlige sfære. Jeg blir så forbanna hver gang dette skjer, huff!
aprilbaby2007 Skrevet 3. oktober 2006 #20 Skrevet 3. oktober 2006 Må si meg helt enig med deg. Laget meg faktisk en t-skjorte med ultralydbilde av ungen min sist og med teksten " ikke rør, magen er min" Det hjalp:)
findus Skrevet 3. oktober 2006 #21 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg pleier å svare "ja, et menneske!" på det spørsmålet, jeg. Tihi!
guttemamman:) Skrevet 3. oktober 2006 #23 Skrevet 3. oktober 2006 ENIG sier bare jeg, det er utrolig hva folk kommer seg til å si til gravide???!!!!! Det er sånne ting som faktisk kan ødelegge dagene mine:( Men dette svangerskapet har jeg bestemt meg for å si igjen, og det gjør jeg, var ei venninne som var full, og ville kna på magen min, da sa jeg nei!!!!! Skal si hun ble fornermet ja, haha... Men hun var jo full da...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #24 Skrevet 3. oktober 2006 jeg syntes det er ille når folk mener jeg ikke skal løfte så tungt og det handler om en liten berepose men feks. babytøy. eller to liter melk. nei jeg løfter ikketungt men la nå meg få vurder om jeg kan løfte noe da.tar jo ikke i som normalt i det hele tatt. men kan ikke stå og vente på at matposen løfter seg selv ut i bilen når jeg handler middag alene.
Prestedattra Skrevet 3. oktober 2006 #25 Skrevet 3. oktober 2006 Det som gjør vondt for meg å høre er "Det er ikke så nøye hva det blir, bare det blir velskapt..." Og da sitter jeg der, ei blivende mamma i rullestol...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå