Gå til innhold

Hurra, har vært hos gyn :-)

Anbefalte innlegg

Endelig er jeg også i gang med utredning!

Har akkurat vært hos gyn, og alt så supert ut, så nå er jeg letta.

Skal ta tre blodprøver neste pp uten stimulering, og tre blodprøver mnd etter med stimulering. Regner med det er pergo hun mener.

Så skal samboeren min ta ny sædprøve for å telle antallet. Når det er gjort skal vi begge to til gyn for samtale, og da må vi ha snakket sammen om hva vil vil skal skje videre. Gyn virket utrolig grei, virket som vi kunne velge selv hva som skulle skje, men at de utifra resultatet på sædprøven bestemmer hva som er den beste behandlingen. Kunne gå opptil ett år i kø for ivf, men det kan jo hende vi får det til selv før den tid. Hun sa at nå kunne vi slutte å prøve, og bare kose oss når det måtte passe. Var akkurat det jeg ville høre, for nå er jeg litt lei av å kun ha sex rundt el. Nå blir det kos kun når vi vil selv :-)

Fikk til og med med meg bilder hjem fra ultralyden, gullegget ligger der å venter ;-) Morsomt å se :-)

klem fra en lykkelig

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542046-hurra-har-v%C3%A6rt-hos-gyn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre da!:-)

Vi er også igang nå,og gyn kunne ikke se noe galt hos meg heller. Skal inn til lap. jeg da,ettersom jeg har regelmessig syklus og EL hver gang på egenhånd. Mistenker endometriose. Skal søke ivf dersom det ikke klaffer iløpet av det kommende halvåret.

Hvor lenge har dere prøvd?

Gyn sa at hun ikke kunne se noen muskelknuter eller noe, slimhinna så helt fin ut og størelsen på livmora var bra. Sa ikke noe om endometirose, så da får jeg håpe jeg slipper lap. Håper det går greit for deg med lap da, kanskje dere får mer svar liksom.

Vi er forresten i vår 21.pp nå, men vi har hatt noen pausemnd innimellom da, men har da vært så lenge uten prev.

Hvor lenge har dere prøvd?

Vi starta prøvinga for snart 19 måneder siden(hadde ikke brukt prev. på flere måneder),ble gravid i 2 pp, men mista. Prøvde litt til før vi tok pause(skulle ut å reise 1 år,og ville ikke bli gravid helt i starten... Idioter som vi var,skulle bare kjørt på!) (brukte minipiller i 2 måneder,men slutta og bare hoppa av i svingen siden jeg ble dårlig av pillene)

Har nå prøvd på nytt i 10 måneder uten at noe skjer. Jeg blir veldig syk rundt TR-tider(smerter,feber,kvalm,hodepine m.m),så det er derfor jeg går rett til lap.for å se etter endo.

Gruer meg,men samtidig er det godt å få det unnagjort! Vi går gjennom det offentlige,går ganske smidig her i Oslo,så tror ikke vi kontakter privat-klinikk med det første iallfall. Får heller se dersom ting begynner å stoppe opp...

Har du fått pergo? Har du EL hver måned?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...