Regnbuemor til 2 Skrevet 3. oktober 2006 #1 Del Skrevet 3. oktober 2006 Gratulerer så masse. Nå ble jeg skikkelig glad på deres vegne. Jeg husker jo debattene som raste her en stund, om det og ønske seg kjønn. Og dere ville jo så veldig ha en jente. Nå står nok jubelen i taket tenker jeg. Veldig hyggelig! Jeg har litt guttefølelse nå jeg. Nå har jeg vendt meg til og være jentemamma, og vi har jo så masse jentetøy. Men en gutt er også velkommen. En av hver er vel litt kjernefamilie syndrom?! Masse lykke til vidre i svangerskapet, ønsker dere alt vel! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542001-sj%C3%B8nn-jente-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjønnere enn skjønnest Skrevet 9. oktober 2006 #2 Del Skrevet 9. oktober 2006 Tusen takk!!!! Ja, her er det champis-stemning, men den får vente..... Gratulerer med graviditet!!!! Så koselig!!! Vedr. adopsjon, så har vi akkurat blitt avvist fra barnevernet i bydelen. De oppfordrer oss til å ta kontakt med bufetat. Uff, jeg blir så uendelig lei av dette........... Vet om flere som har sendt henvisning direkte til barnevernet slik at de blir satt på venteliste før ungen blir født. Men dengang ei for oss..... Da er det vel bare å fylle ut alt som skal fylles ut og så ettersende fødselsattest og samtykkeerklæring fra biologisk mor. Har du noen erafringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542001-sj%C3%B8nn-jente-baby/#findComment-6614514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. oktober 2006 #3 Del Skrevet 9. oktober 2006 Har de nye retningslinjene som kom overhodet ikke hjulpet noen ting? Trodde det skulle bli en grei sak for medmor å adoptere sitt eget barn jeg, men den gang ei.....? Gratulerer med graviditeten forresten! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542001-sj%C3%B8nn-jente-baby/#findComment-6615810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Igang Skrevet 9. oktober 2006 #4 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei Skjønn! Grattis med jente foster! Hyggelig å høre :-) Ser du ble avvist av barnevernet... Vi fikk brev om at skulle komme på hjemmebesøk i midten av oktober, med dato, tidspunkt og det hele. Vi ble jo kjempe glade! Men 3 dager etter ringte de min kone og sa at de desverre ikke kunne komme før bufetat har gitt klarsignal. Min kone som var på jobb da tlf kom, ble litt satt ut og fikk ikke argumentert så mye. Hun ringte meg som mildt satt himmel og helvete i bevegelse. Jeg ringte den stakkar saksbehandleren, som det viser seg er ganske ny, og bare "gjorde" som sjefen hadde sagt... Hun sa bare at sjefen hadde sagt at de ikke hadde lov å starte før bufetat ga klarsignal. Det visste seg å være bare løgn og fanteri! Ringte bufetat som sier at det er opptil det lokale barnevernet å avgjøre. Etter tre tlf samtaler med den uvitende saksbehandleren, får jeg snakke med sjefen hennes. Sjefen "lyver" først og sier at bufetat har sagt at de ikke kan starte utredning, når jeg så viser til samtale med samme person som hun hevder har sagt det motsatte av hva hun sa til meg. Da innrømmer hun at de ikke ønsker starte utredning før bufetat gir klarsignal! Altså etter at alle papirer er sendt bufetat, sammen med mitt samtykke... Altså ikke en ting vil skje før jenta vår fyller 2 mnd og samtykke er sendt og lest av dette treige systemet.... Sjefen var ikke særlig villig til å lytte, da jeg fortalte hvor mye dette betyr for oss. Hun var helt klart av den typen som man ikke "kødder" med. Jeg fikk derimot henne til å love at vi ikke ville havne i ny kø, og at de ville starte utredning snarlig etter beskjed fra bufetat. Hadde jeg vært dere, som har så mange mnd igjen, ville jeg gått inn i regelverket og forsøke å finne et smutthull, oppsøke advokat kanskje? For det at de vil vente på bufetat er bare noe de har valgt "selv". Huff! Ble litt klagete dette innlegget. Beklager... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542001-sj%C3%B8nn-jente-baby/#findComment-6619505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuemor til 2 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei igjen. (beklager at jeg mistet en k i overskriften foresten). Vi har ingen erfaring. Vi har akurat startet prosessen, har mailet buf etat, og fått info og skjema, og har hentet utfyllende vandelsattest hos politiet. Vi lurer litt på om vi skal sette det litt på hold, og søke for begge barna (om alt går bra! Er jo ikke gjennom de første kritiske tolv ukene enda). Kanskje det er greiere for alle parter og ta det i en vending?? Vi bor på bondelandet, så jeg kan tenke meg at vi kan få en litt annen type behandling, det blir spenende og se. Mange av de som jobber i de instansene her, er foreldrene til våre gamle klassekamerater, eller mennesker vi på et eller annet vis vet hvem er. Kan hende de da er litt rundere enn i storbyen. Vil også tro at barnevernet her har litt mindre og gjøre enn i hovedstaden. Vi har nesten 15.000 innbyggere her tror jeg, så det er nok ikke så travelt! Jeg skal holde alle oppdatert både her og på foreningen for partnerbarn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6542001-sj%C3%B8nn-jente-baby/#findComment-6623468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå