Snurrepippen Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Fikk beskjed at jeg lå litt lavt i blodprosent, men ikke noe så legen ville gjøre noe med det. (12,2 nå - normalt er mellom 11-16) Men går det an å gjøre noe med det selv?? Tenker da på kosthold..
Elias og Kristians mamma Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 det er lavt når du er under 11 når du er gravid. jeg har nå blodprosent på 10.9 og det er lavt, men legen tok utvidet blodprøve men jernlageret er bra så det var visst ikke noe å gjøre noe med. ikke begynn med jerntabletter hvis ikke du har lite jernlager, det er ikke bra. legen min sa at det var ingenting jeg skulle gjøre foreløpig. skal ta ny blodprøve neste kontroll også. det er generelt sunt med grønne grønnsaker i forhold til blodprosenten....
MammaDilla Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 12,2 er da ikke så lavt. Jeg ligger vanligvis på 12,4 men er nå på ca 9,8. Hvis du føler deg slapp og trett kan du ta jern tabletter. Hvis du har det helt greit så er det ikke grunn til å gjøre noe. Legen gjør ikke noe mer utav det før det kommer ned i 8 ca..
selma07 og engel Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Jeg har blodprosent på 9,3 og er kjempe slapp. Legen min sier at jernlagrene er ok, og at jeg derfor ikke skal ta jern. Har også lavt blodtrykk noe som han mener kan gjøre at jeg er slapp. Er 50% sykemeldt pga dette. Videre sier han at det kan være fare for forgiftning av fosteret dersom man tar jern når man ikke trenger dette. Så det er lurt at du sjekker med legen din før du begynner med jerntilskudd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå