kjærlighetsbarn i magen Skrevet 3. oktober 2006 #1 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei. Jeg fikk aldri svar deg på det innlegget om vi har en felles venninne, men det har vi. Tenkte du sikkert var her inne innimellom, men glemte å spørre da vi var på cafe. Men det er jo koselig, så kan vi ha kontakten her inne også. Vi får møtes snart, tror kanskje Trine begynner å jobbe snart, men vi kan jo møtes uansett. Eller så har hun jo fri noen formiddager. Her går det veldig bra. Har nesten blitt helt bra i ryggen etter at jeg begynte å trene bassengtrening to ganger i uka. har også begynt med gravid yoga, og det har vært utrolig behagelig. Var på første kontroll etter den ordinære ultralyden i går. Det gikk velig bra, alt var bra både med jenta og gutten. Gutten er litt større enn jenta, men det var visst ikke unormalt. Vi syntes legen var litt kjapp, han skjekket veldig fort alt mulig. Var der inne max i 15 min. Han sa det var bare å sjekke om de var like store, om de hadde nok fostervann og ta mål av magen og hodet. Trodde det skulle være mer de skulle gjøre, men det viktigste er jo at alt er bra... Han sjekket også livmorhalsen med ultralyd på nedre del av magen, og den målte 4 cm ca. Neste undersøkelse er om 4 uker, og da skal jeg spørre om vekt på babyene, for det sa han ikke noe om. Har begynt å handle inn litt småting. Jeg vil hels få det unna, så vi slipper å gjøre det mot slutten, for det kan bli tungt. Skal til sverige neste helg for å kjøpe inn noe utstyr. Usikker på om vi skal kjøpe vogn i sverige eller på babyjungle.nl, må sammenlikne prisene først. Vi tror vi går for TFK med hardbagger i svart.... I går fikk jeg brev fra høyskolen i akershus om at jeg hadde kommet inn på jordmorstudie. Har søkt noen år, men ikke kommet inn, men nå klarte jeg det. Så jeg må utsette det minst i to år, så kanskje jeg begynner januar 2009. Greit med litt egen erfaring først. Hvordan er formen din da? Hvordan er kontrollene på Riksen? Ha en fin dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6541474-til-2sm%C3%A5tuller/
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 Hei hei.. Åh, så koselig å få svar fra deg!!Nå ble jeg glad! Først så må jeg bare si gratulerer med plass på jordmorstudiet!!Så flott altså!Endelig!Får du beholde skoleplassen??Håper det!Høres så utrolig spennende ut! Ja, Trine skal vel snart ut i jobb igjen. Tiden bare flyr avgårde. Har veldig lyst å treffe deg en dag!Det hadde vært kjempehyggelig!Syntes det var så koselig sist gang vi møttes! Så bra at du nesten er bra i ryggen!Er nok veldig deilig med bassengtrening og yoga!Kunne tenke meg å få trent litt jeg også!Men greier så vidt å gå tur om dagen. Har så mye kynnere. Synes det begynner å bli tungt nå jeg:)Hvordan er formen din sånn ellers da? Godt å høre at alt stod bra til med de to små. Du får spørre litt mer neste gang du skal på kontroll. Litt synd når de er så kjappe. Da går man ut med så mange spørsmål!Får håpe det blir bedre neste gang!Jeg var sist på kontroll forrige mandag. Da var de 550 og 650g. De var så søte der de lå og sprella!Livmorhalsen var 3.5cm. Er veldig glad for at vi får så god oppfølging! Lurt å få de største innkjøpene unna ja. Innbiller meg at det vil bli ganske tungt for oss i slutten, og da er det godt å bare kunne slappe av!Svarer seg nok å kjøpe utstyr i utlandet. Har hørt om noen som kjøpte vogn på babyjungle.nl, som sparte en del tusen. Det er jo kjempebra! Vi kjøpte OTH vogn i USA og sparte 6000kr. Det er mye penger!Er så spent, får den i neste uke!Ellers så har vi kjøpt litt brukt-ting faktisk. Det blir jammen dyrt med dobbelt opp av alt! Nå må vi bare få kjøpt oss en ny bil!Og det må vel dere også? Ordnet det seg med tvillingvuggen??Så det var litt kamp om en vugge her inne;) Håper vi sees snart da!Lykke til videre... God klem fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6541474-til-2sm%C3%A5tuller/#findComment-6542430
kjærlighetsbarn i magen Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 4. oktober 2006 Formen ellers er veldig bra, selv om jeg også sliter litt med kynnere. Det går sånn opp og ned, ene dagen er det ingenting og så neste dag er det veldig hyppig. Men merker jeg begynner å føle meg litt tung, alt blir på en måte ett ork. Bare det å få på skoene er plutselig ikke så lett. Var på hyttetur i helga og satt i bil ca 5 timer, og det var verre enn jeg hadde trudd. Får sånn press opp i brystkassa når jeg sitter, så pusen blir så tung... Men men det er bare å godta for det blir ikke akkurat lettere med tiden. Så bra at alt står bra til med dine to også. Hvor var det dere bestilte vogna deres? Er det en sånn med en stor bag eller to små? Fikk kjøpt den vogga som ble solgt her på bim. Måtte gå litt opp i pris, men det var jo greit i og med at det var flere interesserte interesserte. Ang jordmor studie så får jeg i utgangspunktet bare utsatt 1 år, men jeg prøver å få utsatt to år pga tvillinger, håper det lar seg gjøre for da starter jeg i januar 09 vi får prøve å møtes en dag. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6541474-til-2sm%C3%A5tuller/#findComment-6555779
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #4 Del Skrevet 5. oktober 2006 Hei igjen.. Ja, kan tenke meg det var tøft å kjøre så langt!Kjenner meg veldig igjen i at det er vondt å puste i forskjellige stillinger!Veldig ubehagellig!Skal til Stavanger i neste uke, og det blir en kjøretur på 8 timer. Må si jeg ser på det med skrekk og gru!Heldigvis så får vi låne en litt mer komfortabel bil enn våres å kjøre med! Var ute å spiste med T igår. Hun lurte veldig på hvordan det gikk med deg. Hun hadde akkurat fått turnusen sin. Det så ut som om det ble en ganske tøff start! Vognen har vi kjøpt på internett. Sort med 2 bager. Grunnen til at vi sparer så mye penger er fordi den blir fraktet til Norge gratis. Kan fortelle mer om det en annen gang;)Hvor bred er TFK vogna? Nå skal jeg prøve å rydde litt i skuffer og skap! Ha en fin dag da!Vi snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6541474-til-2sm%C3%A5tuller/#findComment-6566818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå