Gå til innhold

Rører dere aldri alkohol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke ment som et spørsmål for å provosere men lurer litt på hva dere gjør her inne. I mitt første sv.skap rørte jeg ikke alkohol men i dette har jeg faktisk tatt et halvt glass - trekvart glass i en selskapelig anledning men passer da på å drikke mye vann og bruke laang tid på dette ene glasset slik at jeg overhodet ikke merker noenting. Mer for kosens skyld at jeg liksom har noe i glasset. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn denne gangen og ikke forrige. Hva gjør dere, rører dere aldri alkohol? Er dere første-, annen- eller tredjegangsfødende? Litt int. å lese egentlig. Vet at mange syntes det er uforsvarlig etc. å røre alkohol, så vær så snill og ikke svar med det om du skal svare. Det er ikke det jeg lurer på. Jeg lurer bare på om du rører alkohol under sv.skapet eller er totalavhold. Vil ikke ha synspunkter for og imot, de er det nok av...he-he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er annengangs, og tanken har ikke slått meg engang om at jeg kan drikke alkohol. Drikker ikke til vanlig, kun på fest, så det er ikke noe tap å la være nå. 9 mnd uten alkohol går veldig fint for min del, kommer ikke til å drikke annet enn skjeldne anledninger så lenge jeg ammer heller.

Når jeg tenker etter har jeg drukket alkohol 3 ganger (3 fester) siden påsken 05... Hmmm...

Tenke seg til at jeg festet hver helg før jeg ble gravid første gang, hehe!

Skrevet

Hei. Nei, jeg har ikke rørt alkohol og kommer ikke til å gjøre det heller. Har vært i fester o.l der jeg kunne gjort det istede for å komme med en dum unnskyldning, men jeg får det liksom ikke til, hører jo så mye negativt om alkohol og svangerskap. Jeg tror nok ikke at det er sååå farlig som noen vil ha det til, moren til en venninne av meg fikk t.o.m beskjed av legen å drikke et halvt glass rødvin om dagen (helt i slutten) for hun manglet et stoff som var viktig for barnet. (det er jo 20 år siden da men...)

Skrevet

Drakk ett liiiiite glass bailys i 80 års dagen til min manns bestemor, ingen visste jeg var gravid. Hadde det hele kvelden.

Skrevet

Hei ja...jeg kan vel helt enkelt si at jeg har rørt alkohol siden jeg ble gravid denne gangen...første gangen var det total avhold..denne gangen har jeg tatt meg ett glass med rødvin til mat ved spesielle anledninger..dette har vel skjedd ett par ganger...nå er det sånn at jeg egentlig ikke syntes det smaker noe særlig med alkohol nå...blir ikke det samme liksom..jeg fylte 25 år i juni...da tok jeg meg ett glass...det er jo ikke hver dag man fyller 25...men nå skal det være sagt at det sier seg selv at et glass sånn ikke kan ta skade...skjønner det i ekstreme tilfeller av fyll gjennomgående i hele svangerskapet...å ta to glass med vin iløpet av ni måneder er liksom en helt annen sak...

Skrevet

Jeg drikker ikke noe alkohol, gjorde ikke det under den første graviditeten heller. Har vært på vorspiel og fest, men går helt fint å ikke drikke.

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Har ikke lyst på. Hvis jeg får lyst på en øl på lørdagskvelden kjøper jeg Muncholm. Skikkelig god den faktisk.

Dette er mitt andre barn og da jeg gikk gravid forrige gang drakk jeg ikke da heller.

Men jeg tror ikke det er skadelig hvis du drikker på den måten du gjør. I større doser er det nok værre. Faktisk værre med alkohol enn narkotika.

Skrevet

Nei. Har hverken lyst på eller lyst til å drikke.

Synes det er for mange negative risker til at jeg vil det.

Dett er mitt 2. svangerskap.

Skrevet

jeg har ikke drikki noe siden jeg fant ut om lille gutt i magen..

har vært på selskap og fester uten å drikke og har det faktisk mer artig uten alkohol...=)

Skrevet

ALDRI!! har bekymringer nok om jeg ikke skal lage noen selv.. =)

Skrevet

Er førstegangs og rører ikke alkohol. Var på en skikkelig snurr dagen før jeg tok graviditetstesten, så føler at alkoholmengden jeg drakk da holder til hele svangerskapet ;o)

Skrevet

Er 2. gangs gravid og har ikke drukket noen glass alkohol. Har nippet til glasset til mannen min to ganger, tatt en ørliten slurk bare for å smake på to viner som jeg ikke hadde smakt før og som han sa var veldig gode.

Synes også munkholm er helt greit, og om vi er på fest kan jeg føle meg litt brisen på munkholm :-D Er forhåpentligvis revet med av stemningen da;-)

Kommer helt sikkert ikke til å ta meg et glass med vin eller lignende, men kan hende jeg tar en liten slurk av et glass igjen. Savner litt rødvin nå som det begynner å bli mørke høstkvelder, men tar overhodet ikke sjansen på å ta et glass. Tror nok heller ikke det er så veldig farlig å ta ett glass, men kunne aldri tilgitt meg selv om det skulle være noe med barnet. Hadde for evig og alltid lurt på om det hadde skjedd om jeg ikke hadde drukket om dere skjønner hva jeg mener...

Skrevet

Jeg er 1. gangsgravid, og har ikke tatt EN slurk alkohol mens jeg har vært gravid.

Når man ikke vet hvor mye som skal til før det evt. kan være skadelig for barnet, syns jeg det er greit at man holder seg helt avholden. Ser ikke problemet med å klare det i 9 mnd.

Skrevet

Har heller ikke drukket noe siden eg ble gravid. Tror ikke det er farlig å ta seg to glass i løpet av svangerskapet, men eg har liksom bestemt meg for å ikke gjøre det i det hele tatt. Forresten blir eg kvalm bare av lukten av alkohol for tiden....og så tror eg nok eg hadde blitt veldig bekymra om eg hadde drukket bare et halvt glass.....er førstegangs og bekymrer meg for så mye ellers....

Skrevet

Jeg drakk kvelden før jeg fant ut jeg var gravid, men fant det tidlig ut da (3+5).

Eneste jeg smaker nå er en liten slurk av rødvinsglasset til min kjære om det serveres viner jeg ikke har smakt tidligere.. Har kun skjedd 2-3 ganger. Den ene lille slurken jeg tar skader nok ikke, og jeg faller heller ikke for fristelsen til å drikke mer enn det. Er bare veldig glad i rødvin, og vil bare ha den lille smaksprøven :)

Skrevet

Takk for alle svar. Int. å lese :) Jeg tror jo heller ikke akkurat at å nippe til et halvt glass vin over en heeeel kveld som varer fra 18 til 24 kan gjøre noen skade men har også full forståelse for de som ikke vil røre det heller. Jeg rørte jo ikke selv alkohol med nummer en. Men akkurat denne gangen vil jeg ikke nekte meg selv et par slurker en sjelden gang. Det er alkohol i surmelk også..he-he. Og jeg kan vel få påstå med sikkerhet at EN slurk alkohol (vin/øl) ikke kan ta skade heller da. Men forstår også veldig godt at legene anbefaler totalt avhold pga av de ikke vet hva den nedre grensen er. Og folk har jo også forskjellig oppfatning av hva en nedre grense er. Og hva er egentlig et glass, melkeglass eller lite rødvinsglass.. :) Nei, men morsomt å lese hva de ulike kommende mødrene gjør. Jeg tror det er viktig at man gjør som man vil og ikke får hets og pes fra andre om man velger å smake på vinen i et stort selskap, samme som de som ikke vil ta EN slurk engang, de må få være i fred de også. :)

Skrevet

Jo jeg drikker et halvt glass rødvin nå og da (et par ganger i uken kanskje), synes det er er koselig til gode middager...Drakk et helt glass vin på bursdagen min men ellers aldri mer enn 1/2. Det gjorde jeg også av og til mot slutten av forrige svangerskap. Legen min sier at et lite glass vin er bra for blodsirkulasjonen :-)

Skrevet

Har ikke drukket noe alkohol etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Ble nok et par-tre ganger før det. Skal jeg drikke noe i festlige lag,drikker jeg alkoholfritt.

Skrevet

Jeg drakk en del før jeg fant ut at jeg var gravid, og det var i sjuende uke, så etter det kutta jeg helt ut. I det siste har jeg funnet ut at man kan drikke Munkholm istedet for vann eller saft på fest, da føler man seg litt mer voksen...Men ellers har jeg ikke lyst på noe sterkere enn kamillete.

Skrevet

Drakk to glass vin i første svangerskap. Angret på de den gangen, selv om jeg følte det ikke kunne være skadelig siden endel leger sa det ikke var noe problem. Denne gangen er rådene mer entydig om at en ikke skal gjøre det. Derfor er det denne gangen helt uaktuellt å drikke alkohol.

Skrevet

Jeg er førstegangs, og skal innrømme at jeg ikke har vært totalt avholden. Jeg skålte i champagne i min fars 50 årsdag og tok en slurk. Det har ikke dukket opp andre anledninger hvor jeg synes det har vært "nødvendig"... Men jeg er veldig lite hysterisk. Jeg har bodd mesteparten av livet i frankrike, og der får også folk friske barn selv om totalavholdenhet i svangerskapet i beste fall er unntaket. (Tror egentlig ikke jeg kjenner noen franske kvinner som har vært totalt avholdne). Jeg har stor tro på at det er bra for barnet at mor koser seg litt også...

Skrevet

Nå som jeg vet jeg er gravid rører jeg ikke alkohol, men jeg tok noen kopper med kaffe og baylies helgen før jeg testet posevt....

mamma sier et glass kan skade fosteret viss man er riktig uheldig... så jeg får høre på mamma... hehe;)

Skrevet

Hei!!

Nei, jeg rører ikke alkohol når jeg er gravid. Drikker ikke så ofte og greier meg nok fint i 9 måneder uten :)

Skrevet

HEISANN..

Jeg er av den typen som fester/festet hver helg før jeg fant ut at jeg ble gravid. Er førstegangs.. Jeg tror faktisk at jeg var "på fylla" 3 ganger etter jeg ble gravid uten at jeg viste det da....

Samboeren foreslo at vi skulle åpne en flaske vin å bare drikke et glass hver.. Selv om det egentli fristet sa jeg at det torte jeg faktisk ikke... å har ikke samvittighet til det. Jeg tenker at det kan da ikke skade med ET glass vin.. Men jeg greier det bare ikke... Synes ikke det er noe galt i om noen drikker et glass vin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...