Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Del Skrevet 3. oktober 2006 Abort en gang....greit.. Abort 2 ganger...tvilsomt Abort 3 ganger..FEIL!' Abort er ikke et prevangsjonsmiddel....å skjønner ikke at noen kan bruke det som det.... Blir rett og slett trist og frustrert... Som mor selv skjønner jeg bare ikke at noen (som ikke har barn) kan si...nei det passer ikke nå... Hvordan vet du det?? du har jo aldri hatt barn... Hvordan vet du om det passer eller ikke? Og de som sier....jeg er ikke klar... Hvordan vet du det?? Du har jo aldri hatt barn før....hvordan kan du da vite om du er klar eller ikke...hvordanh kan du vite hvordan det er å ha barn...når du aldri har hatt et... Blir trist... har 2 venninner som har tatt abort 2 ganger... å jeg kjenner jeg blir sint! Rett å slett respekterer de litt mindre... greit det er deres kropp og alt det... men si meg...når babyen er kommet til verden er han/hun da deg??? Er ikke de egne individer?? Greit barnet er avhengig av din kropp for å utvikle seg til fødsel...men fosteret er jo ikke deg... Skjønner da ikke hvordan folk bare kan si...det er mitt liv...det er jeg som bestemmer. For det er jo faktisk ikke bare ditt liv... Skjønner av jenter tar abort...i venskelige situasjoner...eler lignende... Men ikke bruk slike dårlige unnskyldninger som ikke hører hjemme noen steder...DU vet ikke om du er klar for et barn når du aldri har hatt et!! DU vet ikke om det passer med et barn akkurat nå når du aldri har hatt et!! Si heller at...nei jeg vil ikke ha dette barnet akkurat nå.... Hvorfor er det så vanskelig å si det? Jo, fordi det høres egoistisk ut...å ingen vil bli oppfattet som egoistiske...selv om de fleste mennesker på jorda er det... I morgen tar venninnen min abort for 3. gang.... Det er FEIL! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6541118-hm/
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #2 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Jeg har full forståelse for at det kan skje ett feilgrep, og at noen derfor trenger å kunne få utført en abort. Men når det skjer igjen og igjen, da er det ikke feilgrep. Da er det den metoden de benytter som prevensjonsmiddel. Jeg er 29 år gammel, og har til dags dato aldri noensinne hatt en abort. Jeg har heller aldri vært ufrivillig gravid. Man kan beskytte seg. Men det virker som om folk har blitt mer slepphendte med prevensjon og beskyttelse nå for tiden. De tenker at det bare er å ta en angrepille, eller en abort dersom det skulle gå galt. En slik holdning er feil. Abort skal alltid være siste løsning for de som virkelig trenger det. Dessuten begynner jeg å lure på om folk i det heletatt tenker over alle de kjønnssykdommene som finnes der ute. Prevensjon eksisterer for en grunn...BRUK DET!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6541118-hm/#findComment-6541255
smørblomst og lille Ole Skrevet 3. oktober 2006 #3 Del Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er helt enig med deg i at abort gang på gang bare fordi man ikke gidder å bruke prevensjon, blir feil. Men jeg tror ikke dette gjelder flertallet av de som bruker denne siden. Denne siden skal være til hjelp og støtte for dem som synes at abort er et VANSKELIG valg, og det gjelder neppe den gruppen du beskriver. De som tar abort 3 og 4 ganger, og som bruker det som prevensjon, finner du neppe her.. Jeg synes det hadde passet seg bedre å legge denne tråden i en annen debatt. Jeg føler vi som blir uplanlagt gravide (ja, jeg vet jeg var dum som bare tok en angrepille), hele tiden må forsvare oss for valget vi tok. I andre øyne er vi egoister uansett hva vi velger. Vi er egoister fordi vi setter barn til verden og kanskje ikke har verdens beste økonomi, helse, jobb eller utdannelse. Vi som attpåtil har blitt presset av barnefaren, er egoister fordi bærer frem et barn som risikerer å vokse opp uten en far. De som tar abort, blir beskyldt for å være egoister fordi de lar hensynet til økonomi, helse, livssituasjon osv.. komme foran barnets liv. Du kaller dette dårlige unnskyldninger. Men er det ikke akkurat disse tingene jeg får høre at jeg burde tenkt på før jeg tok valget? Det som talte for abort var jo nettopp dårlig helse, dårlig økonomi, ingen jobb, ingen høyere utdannelse, vanskelig forhold til barnefaren ++ Årsaken til at jeg beholdt barnet var at jeg, til tross for alt som talte for, ikke klarte å ta abort. Se der, da er jeg også egoist. For med mitt dårlige utgangspunkt kan barnet i manges øyne aldri få et godt liv. Ja, noen av oss er dumme og har ikke brukt sikker nok prevensjon. Andre har tatt prevensjon som skulle være helt sikker, men har likevel blitt gravide. Om ikke graviditeten passer 100% inn i livene våre, blir vi kalt egoister uansett hva vi bestemmer oss for. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6541118-hm/#findComment-6547122
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå