Gå til innhold

Fungerer det greit med langt slep på brudekjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en fantastisk nydelig brudekjole, rett og slett en drømmekjole... men.., den har langt tungt slep... Hvordan fungerer dette på bryllupsdagen, vil det være hemmende på meg når jeg skal bevege meg rundt og når jeg skal danse? Elsker å danse, og vet at det er mange som skal ha en dans med bruden i mitt bryllup...

Burde jeg rett å slett la kjolen gå ifra meg for så å finne en kjole med lettere slep eventuelt uten slep?

Drømmekjolen var til og med på halv pris... sukk... er blitt så usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde litt slep på kjolen min og det var helt greit. De sydde inn slike "hanker" på slepet så jeg kunne holde det oppe med når jeg danset. Men, slepet var likevel i veien. "Alle" trakket på det og det ble litt kavete. Ville likevel ikke valgt annerledes om jge skulle valgt på nytt. Det er stort sett bare en gang man er brud..

Skrevet

Jeg har aldri hatt på meg brudekjole så det er vanskelig å si. Men det er jo bare å løfte opp slepet da du skal danse da.. Det er jo sånne "hemper" under slepet til nettopp derfor.. Jeg skal ha kjole med slep da jeg begynner å lete etter jul.. Deter utrolig flott!!

Skrevet

Det går så fint! Jeg hadde rundt 3,5 meter slep og slør som var like langt og freste rundt hele kvelden! Butikken la inn dansehempe bak slik at når jeg var ferdig med brudevalsen hektet jeg slepet opp slik at det ble like langt som foran. De la også inn en hempe som jeg tok rundt min høyre hånd for å holde slepet under brudevalsen - det skal synes litt ekstra da :)

Selvsagt er det litt ekstra pes å dra rundt på slepet under fotografering og sånt, men er til de grader verdt det! Når forloverne la det utover før inngangen og under fotograferingen, så ble det så fint!!

Så bare gå i gang og kjøp drømmekjolen din :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Er så greit å kunne høre med dere om hvordan ting kan fungere... Har ikke lyst til å spørre familen da det liksom skal være litt overraskelse om hvordan kjole jeg skal ha... :o)

Jeg prøvde å danse litt i brudesalongen (knis) da med de ulike kjolene og det var jo stor forskjell på tyngden... Drømmekjolen er i et tungt stoff og slepet har mange perler i tillegg så det merkes godt (og det er enda jeg er en ganske sterk person), men jeg tror nok at jeg skal klare det... Det er faktisk så tungt at det ikke vil kunne henges opp bak på rumpa, men bærehempe kan monteres. Kan vel bare levere hempa til dansepartneren? hehe.. ;o)

Kom gjerne med flere erfaringer angående slep! :o)

Skrevet

Jeg hadde 10 lag tilsammen under kjolen min og man blir jo sliten dersom man skal holde det oppe på armen hele kvelden. Men kjolesalongene kan gjøre så mye fint nå; jeg er overbevist om at de vil kunne fikse en hempe eller lignende til deg!

Slep er sååå fint og jeg er veldig glad for at jeg valgte det på min kjole! Dessuten det er noe med når man har funnet drømmekjolen, så er det vanskelig å gå tilbake til noe annet tror jeg. Du får heller trene armene litt ekstra :)

Skrevet

Hei..

Jeg hadde langt slep på min kjole og hadde en sydame som festet inn hanker under slepet slika t jeg kunne "kneppe " det opp under kjolen.

Fikk da litt puffkjole bak som faktisk passet til kjolen og i tillegg så var ikke jeg plaget med slepet mer..

Mitt råd kjøpt kjolen. Det finnes også nåler som du kan hekte opp kjlen med, men da hektet slepet utenpå kjolen og ikke under som da er finnere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...