Iris9 Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Noen sier de hadde veer i flere dager først og andre brukte bare 2 timer... Lurer på hva som regnes som "starttidspunkt"? Vannet mitt gikk 9 timer før jeg hadde noen form for rier og da er jo fødselen igang, men jeg hadde jo overhodet ikke noe vondt da...
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Det er ikke godt å si. Hos meg startet det med murringer søndag morgen, utover kvelden og natta tok det seg opp med rier, slimproppen gikk om natta en gang, og vannet gikk først på første pressrie på føden sånn i 6-tida mandag morra.... Gutten var ute kl 7!
Tommage♀♂ Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Etter sykehusets beregninger tror jeg den begynner når vi har åpning på 3/4 cm... Vannet mitt gikk kl halv 4 på natten, og jeg regner jo at den begynte da og varte i 5 timer og 20 minutter til hun ble født, mens på sykehuset står det i journalen at den bare varte i litt over 2 timer. Men det var nok fordi jeg bare var på sykehuset i litt over 2 timer.
fikk prins 11.01.07 Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Det er noe de kaller latens fasen...og aktiv fase av fødselsforløpet...latens fasen er åpnigsfasen..litt usikker på definisjonene rundt det...men jeg regnet iallefall fra jeg kom på sykehuset til jenta mi var født..jeg var inne kl.04... brukte 4timer og 50min...ti på ni var hun født..mens vannet gikk klokken tolv på kvelden fikk jeg faktisk ikke rier før i tre tiden samme natt...men desto mer intenst....tydelig at ingen er like da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå