Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg er sykmeldt pga høyt blodtrykk, var hos legen i går og det hadde steget. Lå nå på 144/88. Fler som har høyt blodtrykk og hva kommer dette av? Når er det kritisk? Tjobing... lionette
Micha.. Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 syntes ike at det var så veldig høyt da... 140/80 er vel grensen for når det begynner å bli litt høyt, men det der karakteriserer ikke til status "moderat forhøyet blodtrykk", men det er vel" lett forhøyet", noe som er veldig vanlig i svangerskapets andre halvdel.... Men om det var steget, hvor mye var det steget til da?? Det er mange årsaket til at det stiger:: økt belastning på kroppen, overvekt, for høut saltintak, sykdommer, arvelighet, stress....u name it!! Oftest så er det jo av flere ting som gjør utslaget!!!
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg hadde 140/75 ¨på første svangerskapskontroll... Og jeg føler meg jo ikke dårlig. Ikke stresser jeg heller.
Micha.. Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 det er ikke høyt i det hele tatt.... det er i øverste grense på normalen, og ikke noe å bekymre seg for!! jeg hadde 160/94 å første kontroll, og enda høyere før jeg ble gravid, men merket ingenting til det... det skal opp i 180/100 før det begynner å bli litt kritisk!!
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Okey... Legen din som har fortalt deg dette? Er livredd for svangerskapsforgiftning! Alt er forøvrig bra med urinen min..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå