Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Maser fortsatt om dette med glede og ikke glede over andres svangerskap..(samme som på slitere)

Her inne tar vi del i sorger og gleder over ikke gravid og gravid..

På utsiden sliter mange med å akseptere at familiemedlemmer,venner og omgangskrets blir gravide..

Hva med vi som har slitt og blir gravide.... Har vi mer rett til å kreve at andre skal være glade på våre vegne eller skal vi fortsette sirkelen med å få det onde øye fra noen som ikke har lyktes??

Skal vennskap utslettes bare fordi noen har vært heldige?

Ja vi sliter,,, og vi vet hvordan det føles på kroppen,,,,

Skal vi som slitere ha mer rett til å kreve at andre skal glede seg over vårt svangerskap hvis vi ikke kan glede oss over andres?

Jeg sitter med mange tanker... hvorfor skal mine venninner glede seg over meg, hvis jeg blir gravid.. Hvis jeg ikke kan glede meg over deres svangerskap? Selv om de ikke sliter ,som jeg gjør??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6540567-hmm-tankene-mine-flyr-litt-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det håper jeg da inderlig de gjør, om jeg en dag skulle få oppleve det!

Gode, sanne venner forstår min frustrasjon, og vanskeligheten jeg synes det medfølger og være glad på deres vegne.

De som ikke forstår, trenger jeg virkelig ikke.

Hvis noen forventer at jeg skal grine av glede for at de bare knipser og blir gravide, må de vente lenge.

Alle mennesker som sliter med og oppnå noe som er en selvfølgelighet for de fleste, de fortjener at folk gleder seg med dem.

Jeg gleder meg på alles vegne jeg, uansett om veien deres var lang eller kort. Men som mange andre her, føles min egen håpløshet ekstra stor, hver gang det blir tinglyst atter et svangerskap.

Vet ikke helt om det er svar du vil ha, men... Vi er en venninnegjeng på 6 stykker. 3 med barn og 3 uten barn. 2 av oss 3 er ufrivillig barnløse.

Ei av jentene har to barn fra før og sier at hun ønsker nr. 3. Hun har blitt kjapt gravid begge gangene. For meg er det en selvfølge å glede meg mer om hun andre barnløse hadde blitt gravid før hun med to fra før - mener at det nesten bare skulle mangle... Og jeg synes forsåvidt også at det er min tur snart, forran hun som allerede har to... Jepp, så egoistik og selvsentrert er jeg!

:-)

Jeg blir veldig glad når noen i min omgangskrets blir gravide.

Det kan være som har slitt selvom ikke alle forteller det, så når vi da kanskje føler et stikk av misunnelse fordi andre "lyktes med engang" bør vi kanskje også tenke at kanskje de også har brukt lang tid, og hatt mange skuffelser på veien.

Slik var det ihvertfall for et vennepar av meg og samboeren min, de fortalte kun til oss og et annet vennepar at de skulle inn til utredning, da hadde de prøvd i nesten to år. Ingen andre, hverken familie eller kollegaer ville de involvere- det ble for tøft.

Men det er klart, en liten sorg kjenner man jo fordi man så gjerne selv også vil oppleve denne gleden.

Et barn er en lykke om det har tatt en måned eller flere år:o)

Klemz

Annonse

Jeg venter ikke at folk skal være enige med meg, det er sikkert! Og at andre føler ting litt annerledes enn meg,er bare flott. Det viser mangfoldet av oss her inne og at vi ikke bare dilter etter og er enige i alt.

Jeg er desverre ikke så flink til å få fram meningen min, ha overbærenhet med meg hehe

Det er jo nettopp det som er så flott. Mange forskjellige skjebner, men alltid noen i samme båt som deg selv;o).

Selvsagt kan vi være uenige, vi er jo forskjellige alle sammen her ( hihi nå høres det nesten ut som jeg dilter etter deg, men det er min mening hehe).............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...