Gå til innhold

Hvor mye har dere av klær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bare kjøpt tre bodyer og tre longs med fot i ull i str. 60. Men en venninne anbefalte å ha noe i mindre str. også, selv om det sannsynligvis bare blir mulig å bruke en ukes tid eller noe. Selv er jeg helt grønn på dette. Aner liksom ikke hvor fort de vokser. Når det gjelder andre klær, så har jeg kjøpt litt bomullsbodyer og så har vi fått litt diverse. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe så mye før han kommer. I tillegg har jeg kjøpt babyvotter, babysokker og babyluer i ull. Og så har jeg en veldig snill venninne som har strikket en hel dress som er ganske tykk og varm.

Æ har masse klea fra sist gang, arva så mye og fikk så mye i gave at æ har i kassevis... skal snart ta det frem å se over det...

Har kjøpt en body i strl 50, en velurdress i strl 50, strømpebukse strl. 50, små sokka, ei sparkebukse strl. 50 og en kjøredress i strl. 56.

Men om æ ikke hadd nån teng vil æ nok satsa på 5-6 bodya og strømpebukse i strl. 56, og et par sparkebukse, en mjuk to delt velurdress eller to... og sokka... kjøredress og hue tel den lille... i strl 56...

Også hadd bærre nån få plagg i strl 50 førr di vara ikke så længe.. så vil æ ha ønska klea i strl 62 og 68 i fødselsgave og julegave tel babyen...

Ull eller ikke ull e nu smak og behag... så det får du gjør så du vil...

Fikk sommer frøken sist, så e litt spent på kor det bi denne gangen i forhold... tel å bynn med lå ho mye i body og hælseteppe hjemme.. men da va det jo varmt..

Veit ikke om det va tel nå hjelp men...

Jeg har 6 bodyer og 2 bukser i str 50.

11 bodyer , 10 bukser med og uten fot, 4 kosedresser, 1 strømpebukse, 2 sett med tynt ulltøy og 2 gensere i str 56.

+ 6 sokkepar, luer, votter, ullsokker.

Kommer nok til å kjøpe litt mere i ull... Ønsker meg en ulldress til sovetid ute i vogna :)

(og noe i 62 som jeg bare måtte ha... Men det har jeg ikke lagt i kommoden ennå... Blir en stund til jeg kan bruke det...)

Annonse

Enig i at størrelse 56 og kanskje 60 og 62 det er lurt å ha mest av...men ingen grunn til å overdrive....lett for...Lurt med litt i størrelse 50 også....hadde ikke det sist (alle mente babyen skulle bli kjempestor), og savnet det (mannen måtte ut å kjøpe)....så det har jeg kjøpt litt nytt av.....ellers så blir det mye arv etter førstemann (2 år mellom dem)....

Hvor mye jeg har har jeg egenlig ikke oversikt over....men nok er det...handler kun det jeg savner fra forige mann....

Dette mangler jeg av utstyr:

Badebalje (får ikke plass til den vi brukte til storesøster på badet...)

Brystpumpe (leide av ammehjelp sist)

Ammebh

Ammeinnlegg (ull)

Gaskluter

Ett par flasker til

Smokker

Ett nytt sengesett til vogna og ett til vugga

Hentesett (får av min mor..)

Bilstol

Pynteteppe til vogna (svigermor skal hekle..)

1 pute

1 dyne til vugga

Madrass til vugga

Bleier

Uff, det er jo endel dette her... Begynner å merke at jeg har dårlig tid ja!!

Jeg har skrevet en liste over hva jeg har. Det er en begynnelse, men skjønner jeg må shoppe en del til ja!

1 jakke str 56

1 varm dress str 50/56

2 pysj str 50

1 body str 50

1 body str 56

3 gensere str 50

1 gensere str 56

1 genser str 62

1 bukse str 50

1 bukse str 56

1 bukse str 62

2 sparkebukse str 50

1 par sokker str 17-18

1 par tøfler

I tilleg har jeg 2 flasker, 2 amme BH'r, babybjørn, 1 teppe

IIIK! Jeg måååå ut og shoppe =)

Flott at dere deler listene deres med meg, da er det lettere å huske på alt =)

Jeg vet jeg får et stort barn, mine to forrige var mellom 4500 og 5000 kg og 54 cm lang. Så jeg kjøper ikke noe i 50 og minimalt i 56. De vokser jo ut av det før man får sukk for seg. Får heller brette litt opp på armer og bein.....

Oiii! Ser at jeg har veldig lite klær.. orker liksom ikke å kjøpe så mye før jeg ser behovet, liksom...

Vi får ta det som det kommer.. ender vel med å sende gubben ut etter noe hvis det blir krise...

Har alt av store ting, men kanskje litt lite klær.. jaja. Det ordner seg.

Annonse

Hadde ikke handle så mye hadde jeg vært deg.

Bodyer er greit å ha mye av. Siden vi får i desember er det greit å ha litt i ull. Tror jeg kjøpte 4 bodyer i 56 og minst like mange i str 62 + noen i ull.

Nattdresser går det litt av. Hadde ville hatt minst 3.

Hjelmlue i ull. En kjøredress til å ha i bilen.

Sokker trenger en ikke allverden av, men noen par (de er jo så søte når de er så små!!).

Str 56 hadde jeg ikke kjøpt så mye av. Blir fort lite, men et par bukser og 1 nattdress i den str kan være greit. Kjøper heller litt mer i str 62 uten fot slik at den kan brettes litt opp.

Dersom en ikke vet kjønn så er det skikkelig kjedelig å ha bare hvite klær til babyen den første tiden også da.

Å de fleste kjønnsnøytrale klær er litt guttete synes jeg:( Å så får en jo enormt mye gaver. Tror jeg leverte ut nesten 70 takkekort...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...