Gå til innhold

Hvordan bruker dere krykkene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått til anskaffelse av krykker selv, men jeg fikk prøve hos fysioterapeuten. Prinsippet var å flytte et bein og motsatt krykke samtidig, hvis du skjønner. Jeg synes også det var tungvint og har ikke så veldig lyst til å bruke det, men det kan jo godt være at det funker fint hvis man blir vant til det...

Vet ikke om det var til noen hjelp, men...:)

takk for svar...er vel noe i den duren jeg har kommet frem til også..Selv om noen sa til meg at jeg skulle gå "passgang" altså venstre fot og venstre krykke frem samtidig og så høyre..men føler meg som en drita full kamel eller noe når det skal gjøres sånn...får det bare ikke til!

Det er jo ikke veldig logisk da... poenget er vel å avlaste det benet man står på. Hvis du prøver å gå såkalt "passgang" så kjenner du hvor ustø du blir og at det gjør skikkelig vondt. Jeg har også krykker men føler meg klomsete og krøplete, men det hjelper faktisk, så kan være lurt å bruke for å få avlastet.

ja..akkurat det jeg har funnet ut..man blir vinglete..men var faktisk på sykehuset de sa at man skulle gå passgang...fatter liksom ikke helt jeg..

I kveld har jeg måttet bruke krykkene for hvert lille steg jeg har tatt her hjemme...var med kjærsten og trødde litt i fjæra tidligere i dag..kanskje dumt..men den turen i det pene været på den nydelige plassen var iallefall verdt det!!! :) Blir ikke SÅ mye friluftsliv på denne dama for tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...