Ariel81 Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Jeg har gått til modningsakupunktur 3 ganger og har 2 uker til termin. Har noen erfaring med dette? Hjelper det en til å føde før? er førstegangs.....
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 min veninnne fødte åtte dager før tiden med en kort og grei fødsel visstnok. Så jeg skal nok hive meg på bølgen jeg også en måned før termin. Men si meg: hva koster d?? Jeg skal nok hoste frem "scpenna" uansett pris...! Vil modnes tidlig! Vil føde tidlig! JAA:D:D:D:D:D
Ariel81 Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Takk for svar:) Slik akupunktur koster rundt 300 kr gangen, men jeg har vært så heldig at fysioterapeuten min gjør det gratis når jeg får behandling for bekkenløsning:) I følge han lønner det seg å gå til han 2 ganger i uken slik at det blir fortgang på det. FØDEKLAR
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg fikk beskjed om at jeg IKKE kunne forvente tidligere fødsel, men kortere åpningstid.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 ....åsså var det så vondt at jeg bare orket EN gang..... kvalm, svetten rant og holdt på å gå rett i bakken
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Vondt?? Åh nei, jeg skal imorgen. Nå gruer jeg meg mer enn før.. Hvordan vondt??
tiiny Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Vil bare skyte inn at det oppleves nok forskjellig, så ikke gru deg unødig. Jeg var til akupunktur i morges og det var helt ok. Ubehagelig akkurat da hun stakk og stimulerte nålene, men hadde opplevde det ikke som direkte smertefullt. Tenk heller på at det kan gjøre fødselen lettere å komme seg gjennom!! Lykke til
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for innspill. Skal nok klare å overleve at det blir ubehagelig!! Lykke til videre til deg også!!
lykketreff Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Jeg var til akupunktur for andre gang idag! Jordmor kunne kjenne innvendig at jeg var blitt myk og moden etter sist behandling, og hadde 1 cm åpning!Fikk ny behandling i dag, og skal tilbake for siste gang i morgen! Det er en uke til termin, og hun mente at det var store muligheter for at jeg ikke ville gå over termin, men det er det jo bare bebisen som vet.Men hovedoppgaven med nålene er jo å forkorte åpningsfasen og lindre smertene litt. Jeg synes ikke det er vondt i det hele tatt! Kjenner såvidt et lite stikk når nålen settes. Bare husk å ligge i ro og ikke snu på armene der nålen sitter, for da er det veldig vondt....Du kjenner ikke at nålene sitter i. Jeg har lyst å prøve akupunktur under fødselen også. ( er førstegangsfødende ) Lykke til :-)
Ariel81 Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2006 Ja det gjør ikke vondt i det hele tatt, det eneste som er ubehagelig er at han (fysioterapeuten) setter litt strøm på de nålene som står i leggene, Men han vet da hva han gjør:) Noen andre som har god erfaring med modningsakupunktur? FØDEKLAR
PrincessElisabeth Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 søsteren min hadde modningsakupunktur med nr.2. med nr 1 var hun 12 timer på sykehuset, med nr 2 var hun kun 1 time, og hun hadde 3 cm åpning 2 uker før termin så hun har ihvertfall pusha meg inn på dette, så definitivt noe jeg vil prøve;)
Kissipus Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har hatt to behandlinger nå med modningsakupunktur. Enig at det ikke er vondt, men littegranne ubehagelig når jordmor stimulerer nålene. Og ligg i ro ja! Jeg er veldig plaget med kramper i armene/fingrene, stivt bekken og litt problemer med hard avføring. Dette har kommet seg etter didde to behandlingene. Vil gjerne bruke akupunktur under fødselen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå