Gå til innhold

KEISERSNITT DAMER!!

kozemamma*nå 2 barnsmor*

Anbefalte innlegg

jeg fikk mitt første barn med keisersnitt,dette grunnet seteleie og at bekkenet var for trangt...(og ikke tenk at bekkenstørelsen din har noe med om du har former/hofter eller ikke.)dette er helt forskjellig fra kvinne til kvinne .jeg er vel det man kan kalle 38/40 modell etter at jeg ble gravid 1 gangen og har former /hofter,og mitt bekken var for trangt i følge målene og da regnet de med at jenten min var 2500-2700 gr og hun ble født 3050 gr og 50 cm ...

keisresnitt er til for at man om ikke mulig kan føde normalt skal kunne ta dette som en nødløsning,enten akutt veed at barnet sitter fast/navlestreng stenger for oksygen eller annet akutt.

eller da setefødsel ved for trange mål..

husk at det finnes mange som har fått STORE komplikasjoner etter ks...jeg var heldig og fikk ingen men jeg kjenner det ganske mye nå som det strekker seg imagen ..man får mer smerter ved neste graviditet som oftest..

man kan få sammenvoksninger,betennelse+++

så er det det faktum at så og si alle lkeger vil nesten nekte deg å bli gravid for å føde med ks etter du har gjort det 2-3 ganger..altså om du har hatt 3 ks vil oddsene for at du blir liggende på sykehuset hele 9 mnd om det fullføres om du ønsker et barn til etter 3 ks...

det er alvorlige greier damer ..til dere som tenker på å ta ks fordi det er 1 gangen og dere er usikkre på dere selv ,om dere klarer å gjennomgå en fødsel...

bare tenkt slik:

vi er faktisk skapt for å føde......vi kvinner altså hihihihihi

litt for mye alvor her ..nå må jeg skru på noe musikk og danse litt rundt i stuen med min bollete mage og få opp igjen humøret..hihihiih tralalalal

håper at alt går bra for meg denne gangen og får føde normalt, for jeg vil ha maaaaaaaaange barn ...kos til alle

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6539953-keisersnitt-damer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff jeg får nesten angst for at jeg skal ha keisersnitt jeg når jeg leser disse ikke ta keisersnitt innleggene... men jeg kan ikke føde normalt da jeg har en cyste som har vokst seg så stor og har lagt seg slik at barnet ikke vil få plass til å gå igjennom fødselskanalen... I tillegg skal de operere rett etter at nurket er forløst, og må da skjære enda et sted:(

Hører mange sier at det kan ta lang tid før man er på beina igjen, men håper virkelig jeg føler meg ok form etter to uker når mannen min begynner på jobb igjen etter omsorgspermisjonen (for han har laaaange dager, og jeg har ingen andre til å hjelpe meg)!

Heldigvis to månder igjen å grue meg på!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6539953-keisersnitt-damer/#findComment-6540606
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp

Jeg har for noen år siden tatt bukplastikk (fjernet hud på magen) Denne operasjonen kan sammenlignes med ks bortsett fra at den er MYE MYE større, ks blir et lite fint arr, jeg har fra hoftekam til hoftekam.

Å komme seg etter sånne operasjoner varierer fra person til person. Jeg vil komme med min historie. GOD HISTORIEN!! :-) Det gikk kjempe fint med meg. JA, jeg gikk krokbøyd en stund men det var ikke spesielt vondt. (hadde hørt at det var værre enn 3 fødsler... ;-) jeg spiste de smertestillende jeg fikk. Kunne ikke bære på en stund osv. Men det gikk bra! Arret ble kjempe fint! Har INGEN problemer nå i svangerskapet med at magen vokser (og den vooookser) osv osv

I tillegg røyket jeg da og hadde lest og hørt at sår gror saktere hos røykere (det gjør det sikkert også) men mitt grodde kjempe fint!

Har også to venninner som har tatt ks, den ene 2 ganger og den andre 1 gang. Begge klarte seg fint!!

Jeg syns ikke man skal ta ks "bare for å gjøre det"! Men jeg syns heller ikke vi skal skremme opp de som av en eller annen grunn må gjøre det!!

Det kommer til å gå sååååååå fint så!!!

Lykke til!!

Og Amanda, du har jo virkelig ikke lenge igjen!!! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6539953-keisersnitt-damer/#findComment-6559546
Del på andre sider

Takk for fine, OG beroligende ord :) :) :)

Sitter her med min svigermor og svoger, de er begge leger og mente at propagandaen som kom her oppe var temmelig useriøs.

Velger og stole på de jeg:)

Ja, det nærmer seg raskt nå, var først igår, når jeg så på kalenderen at det gikk opp for meg at jeg snart er mamma!!!

hjelpes!! :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6539953-keisersnitt-damer/#findComment-6559830
Del på andre sider

Denne slags anit-propaganda vil alltid finnes, likeledes som det alltid vil være kvinner som prøver å fortelle at de som ikke ammer er dårligere mødre.

Vær så snill å ikke høre på det !!

Det er ingen som tar KS med lett hjerte, vi vet jo alle at barn og mor oftest klarer seg best når naturen får styre selv.

Og jeg satt selv igjen med en følelse av å ha "sviktet" eller "feilet" da det endte med snitt sist - det er en kjip følelse,vi trenger ikke pådyttes dårlig samvittighet i tillegg.

Ikke alle har et valg, og noen av oss tør ikke ta sjansen etter å ha opplevd et akutt hastesnitt tidligere.

(for faktum er jo at ting kan gå galt under en vaginal fødsel også, særlig hvis ting kommer litt ut av kontroll og vanlig fremgang!)

Til trøst til deg Amanda (og dere andre KS-damer) kan jeg rapportere at jeg hadde helt grei rekonvalesentperiode etter mitt snitt for 2 år siden.

Selvsagt merket jeg at jeg hadde et operasjons-sår, og det var vondt å bevege seg akkurat som man ville, men jeg tror ikke jeg hadde det noe verre enn mine to venninner som hadde masse sting nedentil og ikke turte gå på do på mange dager etter fødselen fordi det gjorde så vondt.

Såret grodde fint, stingene ramlet ut av seg selv når de skulle, man må passe på å ikke løfte noe tyngre enn babyen på 6-8 uker og kan heller ikke trene før 8 uker er gått - men ellers var det helt greit !

Nå har jeg kun en tynn hvit stripe rett over kjønnshåret som minner om hvordan datteren min entret verden, og jeg ser på det med kjærlighet hver gang jeg ser meg i speilet etter dusjen (ja, nå ser jeg det ikke lenger da - det har forsvunnet under den store magen ;-))

Dere som føler dere"snytt" for en vaginal fødsel, prøv å trøste dere med at vi slipper mange av de plagene de jentene får - bl.a. ruptur, sting nedentil, følelse av å være "for vid", smerter ved å gjøre bommelibom etterpå :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6539953-keisersnitt-damer/#findComment-6560497
Del på andre sider

jeg tror vi misforsto hovedinnlegget litt :) Det var nok ikke ment slik. Tonen i innlegget vitner mer om en som vil hjelpe, enn en som vil skremme :) Forstår jo at den kan misforstås også. Men jenter, vi får gullunga våre uansett vaginal fødsel eller snitt :) :) Og vi er forbanna meg like lykkelige uansett entrè! :)

jeg har vært med på 2 vaginal fødsler og 1 keisersnitt. Og det var ikke store forskjellen på formen etter noen få dager. :) Veldig individuelt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6539953-keisersnitt-damer/#findComment-6590939
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...