Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hei!

Jeg henger litt etter jeg, men kom til twilighten for i går nå.. Og den kaken ser digg ut! Men.. Hvordan skal man sette på den brødposen på forma? *litt lite bakefør, kanskje?*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøver meg fram, jeg (har lurt på det samme), og blir det for stygt, så tar jeg et lite kremlag utenpå hele stasen også...

Skrevet

Hihihi, var innpå tanken, men det er jo litt synd å legge krem utepå geleen, da?

Skrevet

Hei!:)

Dere "kler" forma med brødposen, altså spretter posen opp sånn at den blir et stort "plastflak", som legges nedi. Viktig at det blir tett:)

Skrevet

Jepps, men bare i bunnen, eller opp langs kantene? :-Q

Skrevet

Viktigste er vel at det dekker skjøten mellom bunn og sider, så det ikke lekker ut der. Tror kanskje også glad-pack kan brukes!

Skrevet

Oki, nå har du mistet meg, svampen.. Er ikke kakeformer tette da?

Skrevet

Sjelden. Har du brukt en springform to-tre ganger blir den gjerne litt utett - i alle fall er mine det! Du merker det ikke alltid med vanlig kakedeig, men med gelé og ostekakemasse, for eksempel, har jeg tørket opp av benken litt for mange ganger... Men det problemet slipper du jo med plast inni - og så blir kaken så glatt og fin, da:)

Skrevet

Tro det eller ei, er ikke alle kakeformer som er tette, derav plastikken! :)

Husk at geleen skal helles flytende nedi en form, og hvis det ikke er tett, renner alt ut langs kantene.

Husk at kaka skal bygges nedi forma,så plasten bør gå opp langs kantene, helst over, så den ikke kiler seg fast i kakebunner og krem, plasten skal jo tas av etterpå:)

Gladpack kan sikkert brukes, men fordelen med et "helt stykke" plastikk er at det ikke er noe fare for at noe av geleen renner under flipper,og at flippene setter seg fast noen sted

Skrevet

Aha! Eureka! Nå skjønner jeg!

Er det mulig at ammetåken har kommet tidlig? Følte meg helt vekk i toppen i dag, jeg.. :-P

Skrevet

Haha, det er en mulighet ja! En annen mulighet er at jeg forklarte ting litt upresist, jeg har jo gjort det så mange ganger at sånne småting er jo helt soleklart for meg:D

Skrevet

Gladpacken jeg bruker er såpass brei at et stort stykke dekker hele bunnen og sidene på forma. Det som i tillegg er litt fint, er at plasten "skrukker" seg litt når en heller ostekakemassen oppi og den stivner, så man får en fin struktur langs kanten av kaka :) og ikke minst: det er dritenkelt å ta hele stasen ut av forma og over på fat!

Skrevet

ah, nå har jeg masse å forske på i helgen! Nå ringte mamma og sa at hun og pappa kommer over fjorden på besøk på søndag, så dette må jo bare bli bra! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...